Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben zaterdag geweest, was goed te doen qua drukte vond ik.
Heb zelf nieuwe oordoppen van Alpine laten aanmeten. Ik had nog een stel van 10 jaar oud, dus het was ook wel tijd ook. Verder georiënteerd op navigatie en communicatie. Leuk ook om te zien hoe divers het publiek is.
En ook mooi spul gezien aan motorkleding, blijf leren overalls erg mooi vinden. Maar ja, ik heb geen racer, ga ook niet rijden op het circuit, dus wat moetik ermee? Net effe te duur om het als wisselkleding te kopen zeg maar ;)

En nu mag de temperatuur wel omhoog, wil eindelijk weer eens op mijn fiets zitten, motor horen :] Ik heb welgeteld zeven keer op mijn eigen fiets gereden sinds ik mijn rijbewijs heb, veeeeeels te weinig -O-
Heus, het komt wel weer jonguh ... Paar dagen geduld nog :]
 
Maar wat nu als het op een bevroren ondergrond valt ...? '( Ik hoopte op nog wat sneeuw ...

Er zijn altijd gladheidsverschijnselen wanneer de dooiaanval plaatsvindt (vanaf vrijdag). In het weekend dus oppassen, maar in de loop van de zondag moet dat toch wel voorbij zijn..
 
zie genoeg stoere mensen motor rijden, gister avond ree een motor op de n305, om 21:45 het was toen -6 en de weg lag vol met sneeuw, ik ree in een vrachtwagen en, die motor kwam me gewoon inhalen.

dan zit ik toch liever in me auto met de kachel aan :)
 
Dankje allemaal, ik heb 7 maart mijn AVB examen (misschien had ik het wat ongelukkig opgeschreven).

Succes Reliku!
 
zie genoeg stoere mensen motor rijden, gister avond ree een motor op de n305, om 21:45 het was toen -6 en de weg lag vol met sneeuw, ik ree in een vrachtwagen en, die motor kwam me gewoon inhalen.

dan zit ik toch liever in me auto met de kachel aan :)

Ik vraag me dan echt af: heb je nog lol op de motor? Of zou het zijn enige vervoermiddel zijn? Ik zit dan ook veel liever in de auto met deze temperaturen :Y
 
*kijkt even om een hoekje*

zo, 't gaat lekker hier! gefeliciteerd aan de AVB/AVD-geslaagden. ik zag een bericht langskomen over een Eigen Verklaring. officieel moet die geldig zijn als je je rijbewijs laat bijschrijven. je kunt met een verlopen EV zonder problemen AVD-examen doen (eigen ervaring), maar de melding dat je A kan bijschrijven blijft dan 'hangen' bij het CBR tot het moment dat je een nieuwe EV hebt aangeleverd. gelukkig gaat dat online retesnel.

vandeweek even kort via Whatsupp kontakt gehad met X20DTL en daarbij is het woord 'ex-lessersrit' al gevallen. ik denk alleen niet dat ik er aan mee kan werken, aangezien hier een verhuizing (en daaraan gekoppeld een 'grote opruiming', want ik ga echt niet alle motor-/Saab-zooi meenemen) met daarna een kleine verbouwing op de agenda staat.

dat wordt dit jaar dus geen 'rondje Schotland' of 'rondje Normandië'...



uhhhhm wat betreft het ex-lessersritje uhmmmm ik ga even een foto uploaden :?
 
beetje laat hier, maar ik kijk al wel een hele tijd mee!
7Feb in 1 x geslaagd voor avd!
Maar de reden dat ik hier ff post is dat sommige van jullie zo bang zijn voor winters weer, hieronder een filmpje van een les van mij, gemaakt door instructeur bij 0 graden en een af en toe onverwachte gladde weg (vandaar dat ik ook veel te rustig reed)
En ja.. ik ben veel te groot en breed voor een yamaha mt-07 (lesmotor) :P 2 meter lang en ongeveer ook zo breed :P

kijk voor de gein maar eens vanaf ongeveer 8 min, mijn instructeur vroeg toen we stopten of ik door wou rijden of dat hij de aanhanger moest halen :P
 
Laatst bewerkt:
Bikkel! :} Menig ervaren motorrijder doet je dit niet na hoor, wat ze ook zeggen :Y

Respect voor de instructeur ook, want ook die gaan niet allemaal gewoon door met dit weer.
 
Hihi, met zulk weer heb ik ook al eens gelesd, fijn is het niet, maar het is wel te doen. Ik heb liever wat mooier weer though!

Gefeliciteerd met je avd examen nog! :)

En thanks Puretos!
 
Ook ik heb gelesd en zelfs examen gedaan met dergelijk weer. Je rijdt anders dan normaal maar het is te doen. Wel vond ik de combinatie kou en vocht geen pretje.
 
Hallo allen!

Nieuw hier op MF.
Ben begonnen met lessen bij Oosterpoort (Groningen). Was hier al niet echt over te spreken bij de AVB (met zijn achten tegelijk en geen persoonlijke feedback krijgen). Het priveterrein was natuurlijk wel top! Toen net aan de AVB gehaald.
Helaas voor de AVD gezakt in december, die dag liep er veel mis, kon niet de dag ervoor lessen, werd halfuur van tevoren afgebeld. Toen voorstel gehad 3 uur lang voor het examen aan te lessen, dit was natuurlijk suboptimaal maar goed, ik wou wel graag nog even wat lesuren opdoen. Bij de annulering van die lessen kreeg ik wel de toezegging gewoon Michel, mijn instructeur te krijgen voor de lessen en t examen. Kom ik daar, geen Michel, maar een oudere instructeur die vooral scooter/autoles gaf maar nooit motorles (tenzij het niet anders kan zei die zelf). Heel fijn.. Heel fijn. Hij mooi in ze auto, ik wat verkleumen die 3 uren.
Toen het examen, bleek Michel gewoon rond te lopen maar scooterles te geven. Geen succes, geen uitleg gekregen ooit, niks. En het examen zelf liep ook gewoon niet lekker van mijn kant. Ik verloor het plezier erin gaandeweg en besloot even een tijdje te stoppen...

Na aandringen van vrienden en het begon bij mezelf ook wat te kriebelen... Zit nu bij Severijn, wat een top gast, wat een plezier (lijkt hij er zelf ook in te hebben) en wat een aanwijzingen krijg je continu. Dankzij hem leer ik pas echt hoe je bochten kan nemen en hoe je sportief kan rijden. Hij is soms wat scherp met de opmerkingen maar wel heel duidelijk.

Dinsdag 6 maart voor de AVD! Heb er veel vertrouwen (en ZIN) in gelukkig!
 
Hallo allen!

Nieuw hier op MF.
Ben begonnen met lessen bij Oosterpoort (Groningen). Was hier al niet echt over te spreken bij de AVB (met zijn achten tegelijk en geen persoonlijke feedback krijgen). Het priveterrein was natuurlijk wel top! Toen net aan de AVB gehaald.
Helaas voor de AVD gezakt in december, die dag liep er veel mis, kon niet de dag ervoor lessen, werd halfuur van tevoren afgebeld. Toen voorstel gehad 3 uur lang voor het examen aan te lessen, dit was natuurlijk suboptimaal maar goed, ik wou wel graag nog even wat lesuren opdoen. Bij de annulering van die lessen kreeg ik wel de toezegging gewoon Michel, mijn instructeur te krijgen voor de lessen en t examen. Kom ik daar, geen Michel, maar een oudere instructeur die vooral scooter/autoles gaf maar nooit motorles (tenzij het niet anders kan zei die zelf). Heel fijn.. Heel fijn. Hij mooi in ze auto, ik wat verkleumen die 3 uren.
Toen het examen, bleek Michel gewoon rond te lopen maar scooterles te geven. Geen succes, geen uitleg gekregen ooit, niks. En het examen zelf liep ook gewoon niet lekker van mijn kant. Ik verloor het plezier erin gaandeweg en besloot even een tijdje te stoppen...

Na aandringen van vrienden en het begon bij mezelf ook wat te kriebelen... Zit nu bij Severijn, wat een top gast, wat een plezier (lijkt hij er zelf ook in te hebben) en wat een aanwijzingen krijg je continu. Dankzij hem leer ik pas echt hoe je bochten kan nemen en hoe je sportief kan rijden. Hij is soms wat scherp met de opmerkingen maar wel heel duidelijk.

Dinsdag 6 maart voor de AVD! Heb er veel vertrouwen (en ZIN) in gelukkig!
Ha, welkom, zou ik zeggen! Fijn dat je het toch weer opgepakt hebt. We gaan wat het seizoen betreft de goede kant op dus hoop - en verwacht - dat je er wel weer plezier in krijgt!
De kwaliteiten van je instructeur zijn idd erg belangrijk voor je motivatie.
Veel succes dinsdag, en we horen het wel hè? :t
 
Ha, welkom, zou ik zeggen! Fijn dat je het toch weer opgepakt hebt. We gaan wat het seizoen betreft de goede kant op dus hoop - en verwacht - dat je er wel weer plezier in krijgt!
De kwaliteiten van je instructeur zijn idd erg belangrijk voor je motivatie.
Veel succes dinsdag, en we horen het wel hè? :t
:^ :^

Succes Zerol!
 
Succes Zerol,

Klinkt erg onpersoonlijk, die eerste rijschool. Zo rijdt je inderdaad niet prettig, zou bij mij echt niet werken zo. Het is belangrijk dat je vertrouwen voelt van beide kanten, rijschool en leerling. Als leerling niet op de rijschool kan bouwen dan gaat het niet werken.

Het weer gaat vast in je voordeel zijn qua examen, ik had ook in december examen, net na de sneeuwval, bepaald niet ideaal. Overstap van rijschool snap ik in jouw geval wel, in mijn geval verwijt ik mijn rijschool niks, maar het CBR des te meer. Wel heb ik veel geleerd door het slechte weer, dat gaat me het volgende examen enorm helpen.
 
Damn, klinkt echt als een flut rijschool zeg. Zou daar ook niet verder willen lessen...

Succes dinsdag! Je zit nu een stuk prettiger op de motor begrijp ik, dus dat gaat vast goed komen! ;)
 
Hallo allen!

Nieuw hier op MF.
Ben begonnen met lessen bij Oosterpoort (Groningen).Zit nu bij Severijn, wat een top gast, wat een plezierDinsdag 6 maart voor de AVD! Heb er veel vertrouwen (en ZIN) in gelukkig!

Ha, een Grunneger :t

Oosterpoort is een grote, met idd een prachtig terreintje @Assen. Als ik jouw ervaring lees en andere verhalen hoor, blij dat ik daar niet ben gaan lessen.

Severijn meer positiefs over gehoord, moet goed komen Zerol!

1 Februari m'n A met veel plezier bij 1-2Ride gehaald, zij hebben een prima oefenterreinje bij Winschoten. Kom je vast nog wel eens tegen dit voorjaar :]
 
een 'goeie' instructeur rijdt op zijn eigen motor achter je aan, geeft opbouwende kritiek, maar ook een compliment als het er netjes uitziet en legt je uit waarom je bepaalde acties in het vervolg maar 'beter niet meer' kan doen. ik had maximaal 1 mede-leerling en de AVB en AVD werd afgewisseld. van de 90 minuten had ik vaak 60minuten AVB en daarna nog een stukje rijden.

rijden in slecht weer is niet leuk, maar o zo leerzaam. ik zat tijdens een les een keer in een stortbui, op de snelweg. toen dacht ik: 'als dit het ergste is wat je kan meemaken, is de rest een eitje.' ik kreeg naderhand wel het advies om met zulk weer niet met 130 te blijven doorjakkeren.

het examen is op zich niet veel meer dan 'een fijn stukje rijden'. dat fijne stukje rijden kan 20minuten duren maar ook een ruim half uur. als je na 20minuten weer terug mag naar het examencentrum, wil dat nog niet zeggen dat je gezakt bent. het kan namelijk ook zo zijn dat de examinator genoeg heeft gezien om je te laten slagen. hij gaat jou echt niet de hele rit in de gaten houden. alleen als de doorstroming wat stagneert, of als er getoeterd wordt, kijkt hij even of dat door jou komt en/of hoe jij de situatie oplost. laat zien dat je motorrijder bent, en geen automobilist die 'toevallig' een keer op een motor zit.

alles bij elkaar duurt je examen 45-60 minuten, inclusief administratie, ogentest en BRAVO-klets. het kan zijn (niet iedereen krijgt 'm) dat je tijdens je examen nog een laatste BV krijgt: de 'stop&go'. dat houdt in dat je 'ergens in de straat' langs de stoeprand mag stoppen en weer mag wegrijden. dat is om te laten zien dat je goed kijkt. kijk dus niet vanuit je ooghoeken, maar verdraai je hoofd bij elke kijk-actie. niet alleen tijdens de 'stop&go', maar tijdens de hele examenrit. rij zoals je tijdens de lessen ook hebt gereden.

succes!
:]
 
full


Beste mensen, Zie hier een superselfie 8-) en een berichtgeving omtrent de ex-lessers rit voorjaar 2018.
Zoals jullie kunnen zien op de foto zit ik met een breuk/scheur in mijn pols.
Dit gaat 4 tot 12 weken duren dus ik kan geen ex-lessers rit organiseren dit voorjaar.
Saabert zit met een verhuizing en de planning van vakantie dus kan hij dit ook niet organiseren.

Wellicht met een beetje mazzel zou eind juni misschien mogelijk zijn maar wij houden jullie hiervan op de hoogte.

Voor wat betreft mijn pols. Ik ben met de afgelopen gladheid met de TW125 binnen de bebouwde kom
onderuit gegleden. De breuk/scheur is een typische valschade zoals je bij een normale val zou oplopen. De TW125 is ongedeerd.

Greetz, Tobias
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan