Kentekenverlichting werkt alleen wanneer ik rem

tewals

Rookie
27 feb 2018
4
0
Hallo iedereen,

ik ben redelijk nieuw in de wereld van motors bouwen en elektrotechniek dus sorry als dit een stomme vraag is. :)

Ik ben bezig aan een Honda CM400t uit 1982 welke ik overgenomen heb van iemand die verlichting schijnbaar niet zo belangrijk vond.

Ik er zat reeds een achterlampje op maar deze is niet herkenbaar genoeg dus heb ik 2 extra achterlampen aan iedere kant gezet.
Daarnaast heb ik knipperlichten toegevoegd en twee lampjes voor de kentekenverlichting.

Alle lampen zijn LED maar ik weet niet wat de exacte specificaties van iedere lamp zijn.
Ik heb alles parallel aangesloten. Bijgevoegd een overzicht van hoe ik de lampen heb aangesloten.

Ik heb het volgende probleem:

- De twee kleine achterlampen branden
- De grote middelste achterlamp staat uit
- De kentekenlampjes branden zeer zwak

En wanneer ik de rem indruk:

- De twee kleine achterlampen branden feller
- De grote middelste achterlamp brand fel (remlicht)
- De kentekenlampjes branden fel

De knipperlichten werken gewoon naar behoren.
Eigenlijk wil ik dat alle drie de achterlichten branden.

Is dit een kwestie van weerstanden toevoegen ergens of is er normaal een extra aansluiting voor de kentekenverlichting?
full
 
Hallo iedereen, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb verschillende andere situaties uitgeprobeerd en denk dat het niet aan de massa ligt.
ik heb namelijk meerdere massa kabels gemaakt welke niet verbonden zijn aan andere met nog steeds hetzelfde resultaat.
Ik ga vanavond nog even kijken of er spanning op de massa staat, dat heb ik nog niet gedaan.

De situatie wordt zelfs nog gekker aangezien de remfunctie invloed lijkt te hebben op andere lichten, zelfs als de remkabel niet is aangesloten.

bijgevoegd de verschillende andere situaties:

full

full

full


Gezien de enige kabel welke alles verbind de (rode) achterlichtkabel is denk ik dat het probleem zich via deze verspreid.