Hoelang mag een onderhoudsbeurt duren?

Staat de motor bij jou :+
ik bespreek dit soort zaken altijd het liefst met de klant bij de motor, zodat ik direct kan laten zien wat er allemaal mis is.

Bij motoren waar voor bijna de marktwaarde of zelfs meer aan versleuteld moet worden, begin ik er alleen aan bij sentimentele waarde en ga ik eerst een begroting maken.
Willen de klanten dan alsnog de motor gemaakt hebben, mogen ze eerst een redelijk bedrag aanbetalen, maar meestal kiezen ze ervoor om of een deel te laten repareren, of er toch vanaf te zien. Achteraf met zo'n rekening komen voor zo'n motor getuigd niet van realiteits-zin.
 
zo even een update;

Net terug van de garage, meeste werk is gebeurd alleen kwamen ze tot ontdekking dat 1 remschijf beetje op is dus die laat ik ook maar vervangen en omdat hij zolang stil heeft gestaan moet natuurlijk ook gelijk alles even grondig gereinigd worden ect dus dat is ongeveer 200 euro(beetje overdreven maar kan dan alleen maar meevallen) verder is de accu dood dus daar komt een nieuwe in. rest van onderhoud was ongeveer 400 euro. dus uiteindelijk zal het rond de 700 euro worden.. vind ik nog best meevallen.
Wel iets gebeurt tijdens proefrit door monteur. vogel vloog tegen de koplamp aan dus die is verrot. maar word uiteraard vergoed door de garage. gelukkig tegen een koplamp aan ipv z'n hoofd want dat had wel anders kunnen aflopen.

Uiteindelijk vind ik het persoonlijk niet heel erg tegenvallen wil in de toekomst wel mijn onderhoudsbeurten ergens anders uitbesteden maar nog geen idee waar dus als iemand iets weet in de omgeving van Zwijndrecht(holland) dan houd ik mij aanbevolen.
 
proest... 3500 euro armer om op een r6 uit 2001 te kunnen rijden -O- :X

gemiddeld kost een yahama r6 uit 2001 al rond de 3000 zonder dat ik enige historie of eigenaar ken. Ik weet wat met deze motor is gebeurd en hoe hij behandelt is dus 2000 vind ik een zeer schappelijke prijs inclusief kleding paddockstand en druppellader en 50% van de rekening van groot onderhoud wilde hij betalen.

nogmaals bedankt voor alle reacties:D
 
Jammer, nu weten we de afloop al.
Het was net zo`n leuk (vrijdag)topic om over het weekend heen te tillen.

Maar mooi voor je dat het meeviel.
 
-O-

Das best prijzig geloof ik..
Grote beurt gemiddeld +\- €300/500 (geheel afhankelijk van de toko (groot/klein))
Rem olie voor/achter +\- €100
Vork olie (eigenlijk geen idee)
Schoonmaken remklauwen 1/1,5 uur werk (Zoals TS zegt, altijd lekker binnen gestaan, dus voorzie weinig problemen)

Zal opzich allemaal wel loslopen dus..

En TSér
Tja, dan kan je zeggen beter kunnen kijken voor een fiets die niet
lang heeft stil gestaan, dan wet je ook niet wat er gedaan is.
En als je schoon wil beginnen, dan is jou 'actie' altijd goed.
Meteen alles laten doen.

Weet je meteen waar je voor staat.

Zo deed ik het ook altijd, na aanschaf een beurt laten uitvoering
met de gedacht dat er nooit wat aan gedaan is.
Dan krijg je een fiets terug die lekker fris is.


EN, als je dan toch bezig ben, met name verversen van de rem olie.
Laat er meteen 'stalen' leidingen onder hangen *D


Grote beurt tussen de 300 en 500 euro :? :?
 
Ik heb meerdere motoren, en er zijn er bij die echt niet alle 4 jaar lopen, maar dat betekend niet dat ik die allemaal van nieuwe vloeistoffen ga voor zien, of zoals hier gesuggereerd nieuwe voorvork keerringen...
vooral als ze binnen hebben gestaan.....
kraan open en rijden met dat ding......just my 2 cents
 
zo even een update;

Net terug van de garage, meeste werk is gebeurd alleen kwamen ze tot ontdekking dat 1 remschijf beetje op is dus die laat ik ook maar vervangen en omdat hij zolang stil heeft gestaan moet natuurlijk ook gelijk alles even grondig gereinigd worden ect dus dat is ongeveer 200 euro(beetje overdreven maar kan dan alleen maar meevallen) verder is de accu dood dus daar komt een nieuwe in. rest van onderhoud was ongeveer 400 euro. dus uiteindelijk zal het rond de 700 euro worden.. vind ik nog best meevallen.
Wel iets gebeurt tijdens proefrit door monteur. vogel vloog tegen de koplamp aan dus die is verrot. maar word uiteraard vergoed door de garage. gelukkig tegen een koplamp aan ipv z'n hoofd want dat had wel anders kunnen aflopen.

Uiteindelijk vind ik het persoonlijk niet heel erg tegenvallen wil in de toekomst wel mijn onderhoudsbeurten ergens anders uitbesteden maar nog geen idee waar dus als iemand iets weet in de omgeving van Zwijndrecht(holland) dan houd ik mij aanbevolen.

Dus je bent tevreden, en gaat nu op zoek naar een andere garage :?
Je zou ook kunnen leren dat je volgende keer een prijsopgave vooraf vraagt, of een bedrag afspreken waar men contact opneemt bij (meer dan 10%) overschrijding.
 
zo even een update;

Net terug van de garage, meeste werk is gebeurd alleen kwamen ze tot ontdekking dat 1 remschijf beetje op is dus die laat ik ook maar vervangen en omdat hij zolang stil heeft gestaan moet natuurlijk ook gelijk alles even grondig gereinigd worden ect dus dat is ongeveer 200 euro(beetje overdreven maar kan dan alleen maar meevallen) verder is de accu dood dus daar komt een nieuwe in. rest van onderhoud was ongeveer 400 euro. dus uiteindelijk zal het rond de 700 euro worden.. vind ik nog best meevallen.
Wel iets gebeurt tijdens proefrit door monteur. vogel vloog tegen de koplamp aan dus die is verrot. maar word uiteraard vergoed door de garage. gelukkig tegen een koplamp aan ipv z'n hoofd want dat had wel anders kunnen aflopen.

Uiteindelijk vind ik het persoonlijk niet heel erg tegenvallen wil in de toekomst wel mijn onderhoudsbeurten ergens anders uitbesteden maar nog geen idee waar dus als iemand iets weet in de omgeving van Zwijndrecht(holland) dan houd ik mij aanbevolen.
Onderhoud 400, vraag een specificatie. Niet uit wantrouwen, maar om een referentie te hebben van wat wanneer aan de motor is gedaan.
Accu zal iets van 80 tot 100 kosten.
remschijf al gauw 200

Alles grondig reinigen kan ik me zo even geen voorstelling van maken, dus ook niet mbt kosten.

Al met al lijkt het wel plausibel. Accu is natuurlijk te verwachten, remschijf was al eerder op, en gewoon slijtage.

Hopen op mooi weer, en snel. Dan kun je weer lekker :]
 
Onderhoud 400, vraag een specificatie. Niet uit wantrouwen, maar om een referentie te hebben van wat wanneer aan de motor is gedaan.
Accu zal iets van 80 tot 100 kosten.
remschijf al gauw 200

Alles grondig reinigen kan ik me zo even geen voorstelling van maken, dus ook niet mbt kosten.

Al met al lijkt het wel plausibel. Accu is natuurlijk te verwachten, remschijf was al eerder op, en gewoon slijtage.

Hopen op mooi weer, en snel. Dan kun je weer lekker :]
wat moet je met iemand die het over 1 remschijf heeft, terwijl het om achterremblokken gaat waarschijnlijk. Ik kan niets met zijn verhaal.
 
Waarom lopen die R6 nooit meer als 28000 kmrssssssssss :?

full


Er is wat mis met mn R6 :9
 
wat moet je met iemand die het over 1 remschijf heeft, terwijl het om achterremblokken gaat waarschijnlijk. Ik kan niets met zijn verhaal.
Dikke kans ja.

De vertaling gaat niet erg best.

Vandaar ook mijn opmerking over een gespecificeerde rekening (vrij normaal lijkt me), dat is ooit beter na te gaan.
 
Ik breng mijn motor naar MG parts in Berlicum.
Ze hebben mijn motor altijd binnen 1 of twee dagen klaar.

Ik maak een afspraak met ze, zodat ze de werkzaamheden in kunnen plannen, anders moet het 'tussendoor' zoals ze dat noemen en dan kan het wel langer duren.

Ook toen ik vorig jaar gecrasht was, hadden ze mijn motor eigenlijk heel snel weer op orde, het wachten was op een levering van een nieuwe kuip, die vervangen moest worden.


Lang verhaal kort: werkzaamheden, onderhoud hoeft helemaal niet lang te duren is mijn ervaring.
 
Dikke kans ja.

De vertaling gaat niet erg best.

Vandaar ook mijn opmerking over een gespecificeerde rekening (vrij normaal lijkt me), dat is ooit beter na te gaan.

Ik zal volgende week de rekening is posten, als ik hem op kan halen:)

heb iig maar het werkplaatshandboek besteld zodat ik in de toekomst zoke dingen zelf kan uitvoeren(als ik het geleerd heb) dus misschien maar een 2de fiets kopen om het sleutelen zelf te leren.
 
Ik zal volgende week de rekening is posten, als ik hem op kan halen:)

heb iig maar het werkplaatshandboek besteld zodat ik in de toekomst zoke dingen zelf kan uitvoeren(als ik het geleerd heb) dus misschien maar een 2de fiets kopen om het sleutelen zelf te leren.
Probeer het boek 'motorfietstechniek'van Paul Klaver te vinden.
 
Elke monteur heeft een toverstokje en als hij daar mee zwaait en een spreuk zegt is in een wip alles gedaan, waar jij een jaar op moeten doen om het stuk te rijden of hebt laten doen slijten.
Ook moet je boos worden op hen omdat ze constateren dat de banden zijn versleten die, jijzelf hebt opgereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan