Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Hoi,

Ik wil dit jaar ook weer eens met de motor en tent op vakantie. :]
Op de tank een tanktas en achter een bagagerol, dat moet genoeg zijn.
Nu heb ik een yamaha TRX met aan de achter kant een hoop plastic en ben ik bang dat
de plastic delen beschadigd raken door de bagagerol.

De vraag is dan ook hoe kan ik dit voorkomen.

gr 8-)
 
Boeklon, net op gezocht, dat is kaftplastic als ik het goed opgezocht hebt. :Y

Google is your friend ,ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt te werken.

Ik ga het proberen, het is er weer makkelijk af te halen, teminste zo heb ik gelezen.

Heb jij het al eens geprobeerd ??? en klopt het dat het er weer makkelijk er af te halen is ??

Maar in iedergeval bedankt voor de info

gr 8-)
 
Boeklon, net op gezocht, dat is kaftplastic als ik het goed opgezocht hebt. :Y

Google is your friend ,ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt te werken.

Ik ga het proberen, het is er weer makkelijk af te halen, teminste zo heb ik gelezen.

Heb jij het al eens geprobeerd ??? en klopt het dat het er weer makkelijk er af te halen is ??

Maar in iedergeval bedankt voor de info

gr 8-)
Ja.

Het is stevig spul. Duurzaam bestand tegen krassen. Taai, en redelijk flexibel.

De gebruikte lijm maakt dat je het ook zo los kunt trekken, zonder dat er iets achterblijft, of dat er iets aangetast is.
 
Ik heb op een vorige motor vaak boeklon gebruikt op mijn metalen tank waar ik een magnetische tanktas op had. Beschermde goed tegen krassen en je zag het nauwelijks zitten.

Het netst plak je het door de plek waar het moet komen eerst met zeepsop flink nat te maken. Je kunt het op maat geknipte stuk boeklon dan nog schuiven om op zijn plek te krijgen. Als het zit waar je het wil hebben wrijf je alle luchtbellen er onderuit en laat het geheel een uurtje drogen. Zonder zeepsop is het veel lastiger om het zonder luchtbellen te krijgen. En uiteindelijk zijn de luchtbellen het enige dat je nog ziet, dus zonder is het zo goed als onzichtbaar.

Op het moment dat er te veel krassen in komen trek je het boeklon er weer af en plakt weer een nieuw stukje.
 
Laatst bewerkt:
OK, stomme vraag waarschijnlijk maar ik heb een aantal pagina's doorgebladerd (ook van oudere topic en 'show je bepakte motor) maar ben er nog niet uit: nemen jullie je tentje mee in de standaard tentzak of doe je die beter in een waterdichte tentzak?

Ik heb een Coleman Tasman 2 welke in zo's standaard tasje komt (foto ter illustratie, niet mijn foto):
20130826-171635.jpg


ik denk sowieso de tent gescheiden te houden van de andere spullen die in zo'n 60L waterdichte duffel bag (moet ik nog halen) en evt nog een Kriega 30 daarbovenop gegespt gaan
 
Laatst bewerkt:
OK, stomme vraag waarschijnlijk maar ik heb een aantal pagina's doorgebladerd (ook van oudere topic en 'show je bepakte motor) maar ben er nog niet uit: nemen jullie je tentje mee in de standaard tentzak of doe je die beter in een waterdichte tentzak?

Ik heb een Coleman Tasman 2 welke in zo's standaard tasje komt (foto ter illustratie, niet mijn foto):
[afbeelding]

ik denk sowieso de tent gescheiden te houden van de andere spullen die in zo'n 60L waterdichte duffel bag (moet ik nog halen) en evt nog een Kriega 30 daarbovenop gegespt gaan

Ik prop hem in een bagagerol :$
 
OK, stomme vraag waarschijnlijk maar ik heb een aantal pagina's doorgebladerd (ook van oudere topic en 'show je bepakte motor) maar ben er nog niet uit: nemen jullie je tentje mee in de standaard tentzak of doe je die beter in een waterdichte tentzak?

Ik heb een Coleman Tasman 2 welke in zo's standaard tasje komt (foto ter illustratie, niet mijn foto):
[afbeelding]

ik denk sowieso de tent gescheiden te houden van de andere spullen die in zo'n 60L waterdichte duffel bag (moet ik nog halen) en evt nog een Kriega 30 daarbovenop gegespt gaan
Mijn tasje met tent is iets groter.
Ik doe er een vuilniszak omheen, en dan los opbinden. Eigenlijk moet ik nog een stevigere passende zak/tas/hoes kopen voor de tent.

Voor weekendje weg, heb ik ook nog de 1 persoonstent van lidl. Die kan bijna in de binnenzak van de motorjas. Oftewel: los in koffer, andere spulletjes ook. Want is niet veel.

Vakantie wordt wat meer, dus wil ik de roltas bewaren voor andere dingen.
 
Ik heb een kleinere bagagerol gekocht speciaal voor mijn tent. Want ik ben zon persoon die zn geduld verliest als ik mijn coleman weer in originele tas moet krijgen.
 
Ik heb een kleinere bagagerol gekocht speciaal voor mijn tent. Want ik ben zon persoon die zn geduld verliest als ik mijn coleman weer in originele tas moet krijgen.
Dat ook.
En die tasjes zijn zo kwetsbaar.

Tent was redelijk aan de prijs, die wil ik compleet en heel houden. Dus ik ga maar eens op zoek.
 
Probleem is dat mijn tentstokken te lang zijn voor de gemiddelde roltas of drybag. SW Motech heeft een mooie tenttas, maar dan moet ik een stuk van die stokken afzagen. :/

vodeodolny-obal-sw-motech-na-stan-22l.jpg
 
Ik heb mijn tent altijd in de zijkoffer/zijtas (net welke set ik bij me heb), en ik heb daar 2 van deze waterdichte zakken voor. Een voor de buitentent en een voor de binnentent. Inmiddels heb ik er ook een voor mijn Exped mat. Niet dat deze nou perse waterdicht verpakt moet zijn, maar de originele zak is gescheurd en hij past precies in het kleinste model drybag die ik voor de tent gebruik, dus ik heb er nog een bij gehaald.

Voorheen gebruikte ik altijd vuilniszakken, maar die gingen toch regelmatig lekken dus heb ik nu voor een iets duurdere, maar ook iets meer duurzame oplossing gekozen.
 
Laatst bewerkt:
OK, stomme vraag waarschijnlijk maar ik heb een aantal pagina's doorgebladerd (ook van oudere topic en 'show je bepakte motor) maar ben er nog niet uit: nemen jullie je tentje mee in de standaard tentzak of doe je die beter in een waterdichte tentzak?

Ik heb mijn tent wel in een wat ruimere tas maar die is met opzet niet waterdicht. Ik pak mijn tent vaak nat in (door condens of regen) en dan doet een waterdichte tas meer kwaad dan goed. In die tas stop ik ook mijn Teva sandalen want die gaan ook raar meuren in een luchtdichte zak.
 
Ik heb net nog een oudere plunjebaal gevonden, waar de tent precies i past.
Voor mij is het opgelost.
 
Temtje zit in een zak en het zakje met tent en stokken gaat gewoon in een van mijn roltassen. Als de tent nog nat is bij het inpakken dan wordt de rest ook niet nat door het omzakje.
 
full

full

full


Ik heb in de loze ruimte tussen koffers en motor een paar PVC buizen gemaakt met schroefdop, 1 voor de stokken en 1 voor de haringen. Zitten uit de weg en kunnen niks lekprikken..
De tent kan ik zo wegfrommelen in de koffers.

ondertussen wel matzwart gespoten, vallen nu wat minder op.

De giga roltas gaat dit jaar niet meer mee trouwens, heb geleerd dat ik veel te veel mee had toen :X


Groet Rucarodi...
 
Strakke oplossing Rucarodi!

Mijn tent gaat in de originele zak, ik vouw deze dunner en iets langer op. Dan krijg ik de tent er met gemak in, de rest is toch proppen in de koffer.
Stokken en haringen gaan los in de topkoffer vanwege de lengte.
 
Mooi jullie reacties te lezen (en te zien - mooi bedacht Rucarodi!); dank jullie wel :)
 
Mijn tent past prima in de originele zak, maar die is niet waterdicht dus vandaar dat ik voor een andere oplossing gekozen heb. Zeker als je hem in de regen nat inpakt is een goede waterdichte zak wel handig. Zolang je hem een paar uur later gewoon weer opzet is het ook echt geen probleem dat hij niet in een ademende zak zit.
 
Kampeerwinkel Karsten Tenten in Zwaag is gisteravond/vannacht tot de grond toe afgebrand. Zonde van zo'n mooi familiebedrijf, ik kwam er altijd graag.

www.nhnieuws.nl/nieuws/220914/Terugkijken-Mogelijk-asbest-vrijgekomen-bij-zeer-grote-brand-in-Zwaag
 
Kampeerwinkel Karsten Tenten in Zwaag is gisteravond/vannacht tot de grond toe afgebrand. Zonde van zo'n mooi familiebedrijf, ik kwam er altijd graag.

www.nhnieuws.nl/nieuws/220914/Terugkijken-Mogelijk-asbest-vrijgekomen-bij-zeer-grote-brand-in-Zwaag

Het is te hopen dat ze goed verzekerd zijn, en snel een noodoplossing kunnen vinden. Is destijds bij Pauw recreatie in Heerhugowaard ook weer op z'n pootjes terecht gekomen. Maar het is natuurlijk verschrikkelijk voor alle betrookkenen, moet er niet aan denken dat (een lokatie van) het bedrijf van mijn werkgever zou afbranden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan