Overnachten zonder camper/caravan

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
3.577
1.964
Tilburg
Hoe/waar overnachten jullie de nacht voor een circuitdag?

Ga half mei en eind augustus naar Frankrijk voor 2× 2 circuitdagen.
En indien de financiën het toelaten nog naar Assen.

Wil dus de avond van te voren daar ergens overnachten, maar heb geen camper/caravan.

Heb tegen die tijd wss een easy up tent met zijwanden, maar dat is natuurlijk niet ideaal, zeker niet wanneer je niet op een afgesloten paddock staat.

Een hotel is een optie, maar meestal niet heel goedkoop, waardoor de circuitdag al met al toch wel duur wordt.

Hoor graag hoe jullie dat doen.
 
Tent met goede slaapzakken (in maart/april of september/oktober kan het RETEkoud zijn)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met ‘s morgens heen, circuitdag en ‘s avonds terug.

Toen 3x6 paddocktent met zijwanden tot ik een keer een nacht echt geen oog dicht heb gedaan ivm angst dat de tent weg zou waaien.

Nu sinds 3 jaar caravan. Ideaal! Jaren eerder moeten doen.


Maar heb je geen plek/geld om er 1 te stallen/aan schaffen en wil je niet ‘s morgens vroeg vertrekken is het een kwestie van goedkoop hotel/motel/pension/b&b in de buurt zorken.
 
Laatst bewerkt:
Ik sliep voorheen in een tent of in de auto. Maar dat is afzien op den duur. In 2016 had ik een caravan, wat prima te doen is voor weinig geld. Maar de snelheid zit er niet echt in van en naar circuit en gedoe met stallen enz.
In 2017 een Citroen Jumper gekocht. Partytent ernaast en motor erin. En dan zelf slapen in de bus met verwarming. Eigenlijk ideaal zo.
Guy Martin doet het ook nog altijd zo.
 
In een pitbox slapen is idd een optie, maar dan zit je met de kosten van een pitbox huren.
Dan kun je beter een hotel pakken.

Ik heb gekeken naar hotels in de buurt van folembray en ecuyers, maar dan ben je snel 60 euro p.n. kwijt en elke avond naar de Mac is ook niet alles..
En zit je al snel 40 km van het circuit.
Een andere optie waar ik naar gekeken heb is b&b.
Redelijk betaalbaar maar meestal ook een eind van het circuit

Een caravan of grote bestelbus is helaas geen optie.
 
In een pitbox slapen is idd een optie, maar dan zit je met de kosten van een pitbox huren.
Dan kun je beter een hotel pakken.

Ik heb gekeken naar hotels in de buurt van folembray en ecuyers, maar dan ben je snel 60 euro p.n. kwijt en elke avond naar de Mac is ook niet alles..
En zit je al snel 40 km van het circuit.
Een andere optie waar ik naar gekeken heb is b&b.
Redelijk betaalbaar maar meestal ook een eind van het circuit

Een caravan of grote bestelbus is helaas geen optie.
Ik had bij die dubbele dag van Racecracks op Assen vorig jaar ook een b&b genomen. Ga ik dit jaar weer doen, was niet duur en nog geen kilometer van het circuit.
 
Gewoon een opgooitentje meenemen en slapen op de paddock. Op Assen moet je wel een accutol en lange schroeven meenemen, die schroef je zo tussen de tegels door. Met haringen kom je niet ver.

Een B&B kan ook, maar aangezien je vaak zo vroeg aanwezig moet zijn ivm inschrijven en zo vind ik het wel relax om lekker een tentje te hebben.

Verder scheelt het vaak toch weer 60 tot 100 euro.

Gr. Michel
 
Ik had vroeger een vw passat station. Banken plat en dubbel luchtbed erin en dan kon ik gewoon in de wagen knorren (ben 2.01m)
Goedkoop en je bent gewoon op de paddock bij je spullen
 
Ik had vroeger een vw passat station. Banken plat en dubbel luchtbed erin en dan kon ik gewoon in de wagen knorren (ben 2.01m)
Goedkoop en je bent gewoon op de paddock bij je spullen

Ik slaap in mijn skoda fabia, ben 1.80 en mijn matras is 2 meter. Het belangrijkste is dat je achterbank helemaal plat kan. Dan de stoelen naar voren en het gat dat dan ontstaat overbruggen met een eenvoudige constructie.

Voorheen heb ik ook wel vaker in een tent geslapen op de paddock. Het is altijd een beetje pielen om de tent strak te zetten, je zou een decathlon opgooi tentje kunnen nemen, die staan wat makkelijker. anders moet je improviseren hoe je de tent afspant. Lukt altijd wel, maar soms is het klooien.

Wij zijn met een groep vrienden begonnen met circuitdagen, en je ziet dat naar mate mensen fanatieker worden, er steeds meer luxe produkten komen. We zijn nu twee jaar bezig, en langzaam komen er geluiden om samen een camper te gaan kopen en die vol te knallen met bedden. Volgens mij blijft dit een ongoing process, de techniek blijft verbeteren, zowel op het circuit als de paddock uitrusting. Voor mij is dat een deel van de charme. :9
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook over gedacht om in de auto te slapen.
Mocht ik er niet helemaal inpassen, dan een easy up tent met zijwanden om de achterkant, zodat je toch enigszins beschermd ligt.

Aanhanger is gewoon een open motortrailertje, dus dat is ook geen optie.

Aangezien het bij mij allemaal low budget is, moet ik binnenkort maar eens testen of ik languit in de auto pas.
Wok mee, gasfles mee, koelbox mee en nog lower budget is bijna onmogelijk. _O-
 
Heb er ook over gedacht om in de auto te slapen.
Mocht ik er niet helemaal inpassen, dan een easy up tent met zijwanden om de achterkant, zodat je toch enigszins beschermd ligt.

Aanhanger is gewoon een open motortrailertje, dus dat is ook geen optie.

Aangezien het bij mij allemaal low budget is, moet ik binnenkort maar eens testen of ik languit in de auto pas.
Wok mee, gasfles mee, koelbox mee en nog lower budget is bijna onmogelijk. _O-

Gewoon ventilator kacheltje mee verlengsnoer.
Heb je het niet koud :N
 
Heb gekeken voor circuit Folembray, maar daar stelt het paddock echt helemaal niets voor qua afmetingen, zoals ik het op Google Maps zag.
En zoals ik het begrepen heb is er geen stroom aanwezig...

Heb nu via airbnb een kamer gevonden, 15 km van het circuit voor 20 euro p.n.
Lijkt me iets relaxter dan 2 dagen in een stationwagon langs de weg en geen stroom of toilet in de buurt.


Hoe ik het eind augustus op Circuit des Ecuyers ga doen, weet ik nog niet.

Iemand ervaring daar met overnachten?
(dus genoeg ruimte op het paddock? Genoeg stroompunten? Eten en drinken te koop?)
 
Bij ecuyers heb je zat hotels waar je voor weinig kan slapen
even googlen zou ik zeggen, ben er nu 4 keer geweest en is elke keer prima bevallen.
je kan op de site van trackdays4all kijken , daar staan heel wat hotels op.
 
Slapen in de pitboxen op Assen is niet toegestaan....

Ik heb nog niet meegemaakt dat ze daar op controleren. O-)
Maar slapen in een pitbox vindt ik persoonlijk echt niks, er is altijd wel iemand ergens midden in de nacht aan het sleutelen en ff de motor aan het testen.... (ook schuldig helaas :+ ) en midden in de nacht hoor je zelfs een paar boxen verderop iemand naar de plee gaan. Dus laat staan als er noodgedwongen gesleuteld wordt. 8-)
 
Je kunt ook de hele paddock aflopen. Overal aankloppen en vragen of je erbij mag....
Beetje bier mee en je hebt misschien geluk.. 🤣🤣
 
De mensen die in ecuyers in een hotel slapen wat doe je me je spullen en motor? Laat je die staan? En dan in pitbox? Of elke dag je hele hebben en houden afbreken en opbouwen?
 
Met Inter Track kamperen er heel veel mensen in de paddock,en laten de anderen meestal alles achter in de paddock.
Los materiaal berg je gewoon op.
De poort gaat daar 's avonds normaal ook op slot.
Op Folenbray is de paddock vorig jaar geasfalteerd en zou er stroom komen en een nieuw gebouw,maar ik heb geen idee of dat al gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het je eind mei te vertellen, hoe het paddock van Folembray erbij ligt... :)
 
In september 6 dagen Duitsland huur ik een bestelbus waar de motor in past en waarin ik kan slapen.

Douchen doe ik bij een blonde duitse :) of 6 dagen niet }) Of op het paddock O-)

Busje huren is prijzig maar al met al goedkoper als met de eigen zuipauto en ook hotel.

Op Assen slaap ik lekker bij vd valk. :z

De bijkomende kosten zijn vaak hoger als het circuitrijden ansich .
 
Ik heb het vorig jaar elke keer met een opgooitent gedaan. Goed electrisch luchtbed en goede slaapzak (in april is het kouder dan in juli...). Ik vind het echt super meevallen zo en slaap prima. Dan heb ik een 3x3 tentje van 24mx, en een vriend van mij ook 1. Meestal zetten we die aan elkaar met tie-wraps. In de ene tent staan de motoren (gewoon op slot snachts) en in de andere tent zitten wij savonds lekker een biertje te drinken en te ouwehoeren. Voor mij hoor het er een beetje bij, super gezellig, je leert je buren kennen en maakt zo ook nieuwe vrienden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan