Remdruk valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1977

MF veteraan
16 mei 2010
2.299
1.198
Ede
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: de remdruk van mijn voorrem valt weg. Als ik een keer de remhendel inknijp en direct daarna nog een keer heb ik prima druk, maar een paar seconden later is de druk weer weg en knijp ik de remhendel tegen het stuur.

Wat heb ik gedaan? Ik heb de beide remschijven vervangen, samen met de blokken. Omdat de rem vervolgens bleef hangen, heb ik beide remklauwen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers, weer terug geplaatst en alles ontlucht. Het remvloeistof niveau is prima.

Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reactie! Oh ja, het gaat om een Suzuki gsx650fa uit 2009 met een ruime ton op de teller.
 
Ik zie zo nergens iets lekken, alles blijft keurig droog en het vloeistofniveau daalt ook niet. Bij het ontluchten heb ik zo'n vier keer het reservoir gevuld, iedere keer het ontluchtingsnippeltje los gedraaid, remhendel ingeknepen, nippel vast gedraaid, remhendel los, enzovoort. Vooral in het begin kwam er hoorbaar lucht uit, maar later niet meer.
 
Ik zie zo nergens iets lekken, alles blijft keurig droog en het vloeistofniveau daalt ook niet. Bij het ontluchten heb ik zo'n vier keer het reservoir gevuld, iedere keer het ontluchtingsnippeltje los gedraaid,remhendel ingeknepen, nippel vast gedraaid, remhendel los, enzovoort. Vooral in het begin kwam er hoorbaar lucht uit, maar later niet meer.

Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof. O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: de remdruk van mijn voorrem valt weg. Als ik een keer de remhendel inknijp en direct daarna nog een keer heb ik prima druk, maar een paar seconden later is de druk weer weg en knijp ik de remhendel tegen het stuur.

Wat heb ik gedaan? Ik heb de beide remschijven vervangen, samen met de blokken. Omdat de rem vervolgens bleef hangen, heb ik beide remklauwen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers, weer terug geplaatst en alles ontlucht. Het remvloeistof niveau is prima.

Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reactie! Oh ja, het gaat om een Suzuki gsx650fa uit 2009 met een ruime ton op de teller.
In welke volgorde is dit gedaan? Had je eerder ook wegvallen van druk, en toen schijven vervangen, of is dat er na gekomen?

Heb je originele remhevel? En zit daar een instelboutje op die tegen de stift van de rempomp drukt?

En heb je het systeem al eens een nacht onder druk laten staan?
 
Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof. O-)
Idd niet de goede manier.

Eerst op druk, dan nippel lossen, en weer vast voordat de hevel einde vd slag haalt. Altijd zo doen, dat er op geen mogelijkheid een beetje lucht terug kan via een nippel die open staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan blijft de druk er wel. Pas als ik los laat moet ik na enkele seconden weer twee keer knijpen om goede druk te krijgen.


Hoe dan ook, zoals je het omschrijft heb je ergens nog lucht in je systeem, kan niet missen.
Alles nog eens overdoen dus op de "juiste" manier.

En goede druk kun je dan ook niet hebben, zal een iets of wat sponzig gevoel zijn. :z
 
Laatst bewerkt:
Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof. O-)

Ah! Dan ga ik het op die manier nogmaals proberen. En inderdaad, die vloeistof is smerig!

In welke volgorde is dit gedaan? Had je eerder ook wegvallen van druk, en toen schijven vervangen, of is dat er na gekomen?

Heb je originele remhevel? En zit daar een instelboutje op die tegen de stift van de rempomp drukt?

En heb je het systeem al eens een nacht onder druk laten staan?

Ik vond de druk al niet denderend, maar gaf de versleten schijf daar de schuld van. De remhevel is origineel, ik weet zo niet of daar een instelbout op zit, zal ik even nakijken. Ik heb het systeem net onder druk gezet.
 
Hoe dan ook, zoals je het omschrijft heb je ergens nog lucht in je systeem, kan niet missen.
Alles nog eens overdoen dus op de "juiste" manier.

En goede druk kun je dan ook niet hebben, zal een iets of wat sponzig gevoel zijn. :z

Dank! Ik ga het nogmaals proberen. Goede druk is lastig in te schatten, de remmen zijn nou niet echt de beste stoppers op mijn Suzuki :N
 
Ah! Dan ga ik het op die manier nogmaals proberen. En inderdaad, die vloeistof is smerig!Ik vond de druk al niet denderend, maar gaf de versleten schijf daar de schuld van. De remhevel is origineel, ik weet zo niet of daar een instelbout op zit, zal ik even nakijken. Ik heb het systeem net onder druk gezet.
Zit er niet op, ik heb al gespiekt ;)

Een versleten schijf zorgt niet voor minder druk.
 
Na opnieuw ontlucht te hebben en een nacht druk op het systeem met een tie wrap werkt alles weer. Iedereen heel erg bedankt met het meedenken!

Wat mij betreft mag hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan