1e motor kopen

Als je 100kg weegt zou ik toch voor een iets zwaardere motor gaan. Doe eens gek: een ZZR1400? Laat je niet intimideren, dit is een uiterst vriendelijke motor qua rijeigenschappen :)
 
Het budget kan verhoogd worden, maar ik kan de motor helaas niet binnen neerzetten, en het is natuurlijk mijn eerste motor, dus de kans is redelijk aanwezig dat ik hem een keer laat vallen.
Vandaar dat ik aan een bedrag van rond de 2/3 duizend euro zat te denken.
 
Het budget kan verhoogd worden, maar ik kan de motor helaas niet binnen neerzetten, en het is natuurlijk mijn eerste motor, dus de kans is redelijk aanwezig dat ik hem een keer laat vallen.
Vandaar dat ik aan een bedrag van rond de 2/3 duizend euro zat te denken.
Budget vind ik ook wel verstandig, het is niet ongewoon dat je een keer een slippertje/foutje maakt als beginner. :)
 
Budget vind ik ook wel verstandig, het is niet ongewoon dat je een keer een slippertje/foutje maakt als beginner. :)

En niet alleen als beginner ;) Motoren met een race houding kan je beter mijden als beginner,een motor met een normale zithouding is een stuk makkelijker onder controle te houden.
 
Laatst bewerkt:
Het budget kan verhoogd worden, maar ik kan de motor helaas niet binnen neerzetten, en het is natuurlijk mijn eerste motor, dus de kans is redelijk aanwezig dat ik hem een keer laat vallen.
Vandaar dat ik aan een bedrag van rond de 2/3 duizend euro zat te denken.

Dan is dat wel verstandig,ook is een motor die buiten moet staan gevoeliger voor diefstal.
 
Ik denk inderdaad dat een 4 cilinder beter bij mij past.
Hij staat buiten, maar wel in mijn tuin.
 
En niet alleen als beginner ;) Motoren met een race houding kan je beter mijden als beginner,een motor met een normale zithouding is een stuk makkelijker onder controle te houden.
Haha klopt, ik heb 3 van de 4 motoren die ik in bezit heb gehad wel platgelegd. Sommige harder dan andere. En de ene motor die ikzelf niet had gesloopt werd gesloopt door een bejaarde terwijl de motor geparkeerd stond..

Maar verstand komt met de jaren dus het zal me vast niet meer zo snel overkomen hoop ik. O-) :9
 
Ik kon prima rijden met mijn 1.98m op een vfr 750. weet niet of dit ook lukt op de vfr 800.

Heb nu een gpz 1100,valt binnen jouw budget.(zadel paar cm verhoogd)
krachtige 4 cilinder van de oude stempel.midden jaren 90.
De zzr 1100 pas je ook wel op.
Heb zelf de honda cb 1000 gehad,mooie naked,super betrouwbaar. Misschien niet zo makkelijk te vinden.
 
Laatst bewerkt:
ZZR1100 zou ik niet doen. Is een behoorlijk krachtige motor, met een 'uitdagende' zithouding. Gaat snel erg hard voor een beginner. Toen ik na een paar jaar overstapte van een GPZ500 naar een ZZR1100 vond ik de rechtuit-snelheid geweldig, maar bochtengedrag tegenvallen. Bovendien hebben ze nog al eens last van problemen met de 3e cilinder. Het is een beetje een motor die vraagt om goed onderhoud, maar dat meestal net niet krijgt.
 
TDM van Yamaha nog niet genoemd. Hoe kan dat? Je kan er als lang persoon relaxt op zitten. Super betrouwbaar en fijn sturen! Ook nog eens van alles binnen jou budget te vinden.

850 of 900cc. Ook met ABS te vinden de 900.
 
Inderdaad,je gaat een beginner toch geen ZZR1100 aanraden,dat is een motor met 147pk.
 
TDM van Yamaha nog niet genoemd. Hoe kan dat? Je kan er als lang persoon relaxt op zitten. Super betrouwbaar en fijn sturen! Ook nog eens van alles binnen jou budget te vinden.

850 of 900cc. Ook met ABS te vinden de 900.
Laatst een filmpje gekeken waar m'n mond van open viel, een TRX met bijna 6 ton op de klok.

Sowieso lijken Yammie's vaak wel geschikt voor langere personen, Fazer is ook leuk als TS per se een 4 cilinder wil.
 
Laatst bewerkt:
Laatst een filmpje gekeken waar m'n mond van open viel, een TRX met bijna 6 ton op de klok.

Sowieso lijken Yammie's vaak wel geschikt voor langere personen, Fazer is ook leuk als TS per se een 4 cilinder wil.


En een stuk lichter in(rijklaar)gewicht dan een GPZ of ZZR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan