Advies gaskabel Ducati monster 600

Naked rookie

MF'er
4 apr 2017
32
4
Beste forum leden,

Hebben jullie ervaring betreft het kopen van twee nieuwe gaskabels van een Ducati monster 600. Net zoals bij elke andere carburateur fiets heeft mijn Ducati een opener met een veer die de gasklep weer sluit. Maar Ducati maakt tevens gebruik van een tweede kabel die als extra beveiliging dient en hem net zoals de veer dicht trekt. Mijn huidige kabels zijn bij de carburateurs erg gerafeld en aan vervanging toe.

Ik lees op verschillende forums dat de originele kabels kabels het beste zijn kwa levensduur. Maar waar kan ik deze kopen. Wellicht kunnen jullie me van een URL voorzien. Ik heb al aardig wat gegoogled maar kan het niet vinden. Of zijn er ook alternatieven met een fatsoenlijke levensduur

Om beide kabels te vervangen moet de luchtfilterbox, accu en carburateurs los halen. Voordat ik hier aan begin wil ik me graag eerste goed laten informeren.
 
Je hebt wel allerhande info gevonden op internet over welke kabels het beste zijn, maar weet niet waar je gaskabels kunt kopen? De zoekopdracht "gaskabel Ducati monster 600 kopen" geeft me direct al een aantal mogelijkheden. En er is niks mis met een fatsoenlijke gaskabel die niet origineel is. Ducati maakt die gaskabels tenslotte ook niet zelf.
En als je toch zelf aan je motor wil gaan sleutelen is het altijd handig om een zogenaamd werkplaatshandboek aan te schaffen, daar staan zowat alle klusjes in van onderhoud tot reparatie en hoe je ze moet doen.
Zoek maar even op google!
Vaak vind je ook instructiefilmpjes op Youtube terug, check dat ook eens.
 
Ducati maakt die gaskabels tenslotte ook niet zelf.

Gelukkig is dat ook niet de reden om originele onderdelen te gebruiken. 9vd10 alternatieven concurreren op prijs, en een kostenbesparing bij productie is daar vaak onderdeel van. Er zijn ook aftermarket onderdelen die beter en/of duurder zijn dan origineel, maar als je geen zin hebt om je daar in te verdiepen is origineel een veilige keuze.

Op alles wat ik net zei zijn natuurlijk uitzonderingen te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan