Welke nakedbike?

Kies je voor een 4 cil. (Jap) dan ga je er 3-4 jaar op vooruit. Dan krijg je net wat meer power, wellicht abs en wat betere vering.
Kies je voor een twin dan kom je al snel op een duc, api, bmw of superduke uit. Twin rijdt totaal anders. Ik heb het 4 jaar geprobeerd maar ben weer terug naar een 4 pitter.

Wat voor ritten maak je doorgaans / waarvoor gebruik je je motor ?

Meestal langere ritten over dijken of ik ga naar de eiffel
 
Meestal langere ritten over dijken of ik ga naar de eiffel

Ik zit ook regelmatig in de eifel. Heb 4 jaar een tuono factory gehad maar kon er niet aan wennen. Ben weer terug naar een 4 pitter.
Hou er bij een tuono twin rekening mee dat het ding stevig zuipt. 8-9 liter/100km. Achterrem is waardeloos/doet niks. (Of modificatie nodig). In de eifel vond ik de korte powerband niet fijn. Bij lange doordraaiers moet je dan opschakelen en dat vond ik niet prettig. Dan krijg je enige onbalans. Voor het korte werk en uitaccelereren was ze geweldig.

Kijk eens naar de mv brutale. Dat schijnt ook geweldig te sturen.
 
Meestal langere ritten over dijken of ik ga naar de eiffel

Yamaha MT-07. Heb er zelf sinds 2 jaar één en al erg vaak in de Eifel geweest. Hier komt ie prima tot zijn recht en vermogen genoeg! Bijkomstigheid is dat ie ook nog een erg zuinig is. 1 op 23/24 is geen uitzondering.

full
 
Is zon b-king wel prettig in de bochten? Vrij lomp ding

Ha een kennis van mij heeft er al een aantal jaren 1,zijn maatjes rijden met Supersport motoren,hij kan ze makkelijk bijhouden op een binnenweg.Ik heb een keer achter hem aan gereden met mijn GSX-R1000 en moest heel flink doorrijden om hem bij te kunnen houden op een weg met veel bochten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou kijken naar een dikke v-twin of anders een 3 cyl zoals de speed triple or MT-09. Een Honda CB1000R kopen zul je niet zoveel verschil gaan merken tov een Z1000
 
Laatst bewerkt:
z'n mt07 rijdt behoorlijk lekker, zijn grotere broertje de mt09 nog beter (maar boven budget)

Als je echt een keer wat anders wilt: duke, tuono, monster s4rs (gewone monster is nogal saai). Z'n cb1000r zal inderdaad meer van hetzelfde zijn.
 
Thanks voor alle reacties! Ik ga wat proefritjes maken. Tot nu toe hebben de tuono, speed triple en bking mn voorkeur.
 
Thanks voor alle reacties! Ik ga wat proefritjes maken. Tot nu toe hebben de tuono, speed triple en bking mn voorkeur.

Tuono en Speed zijn totaal anders dan die Bking. Bking is logge reus tov die 2 anderen.
Als je dan toch de kant van de Bking op gaat dan zou ik zeker eens een BMW KR1300 proberen.
 
Ja logge reus dat wel natuurlijk,maarrrrr wel een heel rappe :Y :]

Ik heb zelf een logge Hayabusa gehad en er is mij geen 1 supersport voorbij gekomen,
sterker ik heb er een R1 mee getorpedeerd }) omdat die eikel ineens remde in een bocht
toen ik hem wou inhalen B|

Maar eerst maar eens op wat motoren gaan proefrijden,dan kom je er vanzelf achter wat je leuk vind.
 
Laatst bewerkt:
z'n mt07 rijdt behoorlijk lekker, zijn grotere broertje de mt09 nog beter (maar boven budget)

Als je echt een keer wat anders wilt: duke, tuono, monster s4rs (gewone monster is nogal saai). Z'n cb1000r zal inderdaad meer van hetzelfde zijn.

Enige minpuntje - voor zover je het minpuntje kunt noemen - is de vering idd. Dit zal ook afhangen van hoe je rijdt natuurlijk. Bij sportief rijden is ie wat deinerig. Ik heb er Hyperpro voor & achter vering op laten zetten en dat is echt stukken beter :t . De nieuwe MT07 (2018 model) schijnt sowieso al verbeterde vering te hebben, maar is buiten budget van topic stareter.
 
Een MT-07 is een prima motor,maar hij gaat er wel op achteruit wat vermogen betreft.
 
En over geen karakter gesproken... MT-07 zou ik overslaan als je van een Z1000 komt

Van een vier cilinder naar een twin met 270 graden krukas en welke 180 kilo weegt is spannender dan een vier cilinder. Zeker buiten de snelwegen waar je vermogen niet eens echt vrij kan komen met een vier in lijn. Boring..
 
Laatst bewerkt:
Is zon b-king wel prettig in de bochten? Vrij lomp ding

Dat ligt grotendeels aan je eigen rijstijl en verwachtingen,ben je een bochtenridder die
alleen maar gaat rijden om op wegen met veel bochten zo hard mogelijk te gaan en
verwacht dat de motor met het gemak van een 600cc dat kan,vergeet dat maar.
Ben je iemand die normaal redelijk rustig rijd en af en toe eens gas geeft en
houd van veel trekkracht onderin dan is het een prima motor.
Een Tuono zal het beter doen in de bochten,maar het karakter van een V twin moet
wel je ding zijn,op het rechte stuk maakt een B king gehakt van een Tuono,
ik heb zelf een RSV Mille gehad en was die zo weer zat,te weinig vermogen,en ook
het motorkarakter beviel mij niet en 2x stil gestaan onderweg met elektrische problemen,dus
vrij snel weer verkocht.Daarna een Hayabusa gekocht,geen moment spijt van gehad.
een paar jaar mee rondgereden en toen een GSX-R1000 gekocht,dat stuurt een stuk lichter
maar miste wel de trekkracht van de Hayabusa.Daarna nog een nieuwere GSX-R gekocht,
en daarna een nieuwe GSX-R gekocht en laten tunen bij Hoegee motortechniek,die
was sneller dan mijn Hayabusa en voor mij de perfecte motor,deze heb ik 12 jaar gehad.
En nu een Ducati Streetfigter,dus ja weer een V2,gewoon omdat het nu niet meer
zo snel hoeft voor mij,lekker rustig bochtjes pikken dat is wat ik tegenwoordig doe,
en daar is de Duc ideaal voor (pfff klinkt als een bejaarde ;) ) :)
 
Laatst bewerkt:
Je moet gaan proefrijden.

Niemand kan dit voor jou bepalen.

Je kan prima via het internet alle naked bikes (marktplaats?) op een rijtje zetten en ook het vermogen kan je achterhalen.

Zo'n losse flodder op MF los laten krijg je alleen maar nutteloze info, want men kan niet bepalen wat jij mooi of prettig vindt dus komen alle 36 verschillende naked bikes voorbij. Daar word je vast wijzer van. :N

Wat iemand 10x niets vindt dat kan jij helemaal het einde vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat de topic starter daar vrolijker van gaat worden dan een Z1000 met 127pk. :)
De 750 staat bekend als een futloos ding,vandaar dat Aprillia er een 900 versie van gemaakt heeft.


Maar is die Shiver op MP niet terug getuned? Want volgens de specs heeft zo'n 750 toch 95 pk aan boord.

Aprilia SL Shiver 750
 
Je moet gaan proefrijden.

Niemand kan dit voor jou bepalen.

Je kan prima via het internet alle naked bikes (marktplaats?) op een rijtje zetten en ook het vermogen kan je achterhalen.

Zo'n losse flodder op MF los laten krijg je alleen maar nutteloze info, want men kan niet bepalen wat jij mooi of prettig vindt dus komen alle 36 verschillende naked bikes voorbij. Daar word je vast wijzer van. :N

Wat iemand 10x niets vindt dat kan jij helemaal het einde vinden.

Wat dit betreft ,dan heeft het ook geen nut vragen te stellen op MF,mensen die een
bepaalde motor hebben gereden kunnen je wel degelijk van nuttige info voorzien.
Verder is het dan aan de topic starter het uit te filteren naar wat voor hem een interessante
fiets zou zijn,ook zijn op Youtube genoeg testen en filmpjes te vinden over motoren,en aan de hand daarvan een aantal motoren uit te kiezen om eens een keer
op te gaan proefrijden. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan