KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah filmpje gevonden over die draadjes achter je koplamp.... zij gebruiken hem voor de gps, maar voor je mistlampies kan ie ook natuurlijk.

Bij de lampjes zit een schakelaar voor op je stuur en als je de lampjes over je contact schakelt kan je dat schakelaartje altijd op on laten staan. Zodra je je hok start of contact maakt, branden ze dan altijd lijkt me. Appeltje eitje....

Nu nog ff die knaken ophoesten. :+
 
Ah filmpje gevonden over die draadjes achter je koplamp.... zij gebruiken hem voor de gps, maar voor je mistlampies kan ie ook natuurlijk.

Bij de lampjes zit een schakelaar voor op je stuur en als je de lampjes over je contact schakelt kan je dat schakelaartje altijd op on laten staan. Zodra je je hok start of contact maakt, branden ze dan altijd lijkt me. Appeltje eitje....

Nu nog ff die knaken ophoesten. :+

Oh zit net ff dat filmpje te bekijken.. maar je koppelt je koplamp los en niet je LCD schermpje |( nou ja maakt niet uit, als je maar bij die draadjes kunt komen.

Toch heb ik ook een filmpje langs zien komen waar het nog makkelijker ging,,,,, :? en toen kantelden ze het schermpje weg waarna je bij de draadjes kon....
 
Bedankt voor de reacties, ik zal er over een paar weken een setje op laten zetten door de dealer. Je zou verwachten dat er weinig mis mee kan gaan maar ik ken een eigenaar van een Triumph Tiger 800XC waarbij er telkens naar een paar dagen 1 lamp er mee op hield zonder dat het lampje (was een LED)kapot was. Dat werden uiteindelijk heel veel uurtjes werk voor de dealer nadat de desbetreffende persoon voor de 4e keer terug kwam. Het waren originele Triump lampen en je zou zeggen "plug en play"... Dus ook dit verhaal in het achterhoofd hebbende: Orgineel en door de dealer. :Y


Ik moet inderdaad onze zuiderbuur gelijk geven dat ik graag voor de wat "veiligere" componenten zou gaan. Zeker gezien het feit dat een (tijdelijke)kortsluiting in het Canbussysteem erg in de papieren kan lopen.... ;(
full
 
De beloofde sneeuw is hier afgelopen week niet gevallen.
Maar het is hier wel wit op straat............van het zout B|

lente is in zicht *O*
 
Hallo,

Ik ben dit afgelopen zaterdag even bij de KTM dealer langsgeweest om te vragen of er al weer nieuws was over de 790 adventure en zag de 1090 adv. en de 1090 adventure R. Is de 1090 R nu een 1290 met een lichtere motor (hoger dan de "gewone" 1090, langere wielbasis) of een 1090 met duurdere spullen zoals instelbare voorvork, bochten ABS, grotere (spaak)wielen, standaard offroad modus? Ik rijdt zelf op dit moment een K1200r maar ben toe aan iets anders en ben onder de indruk van de positieve reakties over de 1090 adventure. Ik zou, bij identieke rijeigenschappen als de 1090 adventure, voor de 1090 adventure R gaan.
 
De 1090 is meer vergelijkbaar met de 1190.
De 1290 méér verschillend.
En nog meer electronica.
 
De 1090R is een 1090 die meer off road georienteerd is: hoger, groter voorwiel, spaakwielen en standaard valbeugels. Ik vind hem zelf mooier dan de 1090 maar ik wou niet hoger en geen groot voorwiel dus daarom viel ie voor mij af.
 
Hij is inderdaad erg hoog. Raar dat de "R" versie niet gewoon een 1090 met extra en/of duurdere spullen is.
 
Laatst bewerkt:
Net nog effe nagekeken; de 1090 R heeft de zelfde naloop (123 mm),
wielstand (1.580+/-15mm.)
Bodemvrijheid (250mm.) en
zithoogte (890 mm.) als de 1290 super adventure R.

Het zou lekker zijn als de wielen van de "gewone" 1090 adventure in de 1090 adventure-R zouden passen.......


De "gewone" 1090 adventure;
Naloop 120 mm.
Wielstand; 1.560+/-15mm.
Bodemvrijheid; 220mm.
Zithoogte; 850mm.
 
Net nog effe nagekeken; de 1090 R heeft de zelfde naloop (123 mm),
wielstand (1.580+/-15mm.)
Bodemvrijheid (250mm.) en
zithoogte (890 mm.) als de 1290 super adventure R.

Het zou lekker zijn als de wielen van de "gewone" 1090 adventure in de 1090 adventure-R zouden passen.......


De "gewone" 1090 adventure;
Naloop 120 mm.
Wielstand; 1.560+/-15mm.
Bodemvrijheid; 220mm.
Zithoogte; 850mm.


Het verschil zit ondermeer ook in de wielen, de R staat op 21 en 18 inch velgen en de "gewone" op 19 en 17
Ook de voorvork van de R is dikker( 48mm) , en meer of-road gericht

:W
 
Hallo, zit hier al een poosje mee te lezen.
Ben na jaren nu aan de eerste KTM begonnen !!!!
Rij de 1050 Adventure
Zal mijn ervaringen hier wel soms meedelen

Gr. Tonnie :W
 
Dus zou de 1090-R met de wielen van de "gewone" 1090 adventure voor ruim 5cm. en achter ruim 2,5cm. lager worden. Toch eens bij KTM informeren of dit past.
 
Dus zou de 1090-R met de wielen van de "gewone" 1090 adventure voor ruim 5cm. en achter ruim 2,5cm. lager worden. Toch eens bij KTM informeren of dit past.

Als ik jouw was zou ik gewoon een proefrit op de 1090R maken, pak daarbij ook wat onverhard.

Ik kan me niet voorstellen dat je dan de wielen nog zou willen wisselen.

Neem nou de kleine Belgische Gaston Rahier, deze reed vroeger meerdere keren de Dakar-Rally op onderstaande BMW.
Gaston ging echt als de brandweer met dat ding.

full
 
Dus zou de 1090-R met de wielen van de "gewone" 1090 adventure voor ruim 5cm. en achter ruim 2,5cm. lager worden. Toch eens bij KTM informeren of dit past.

ABS en tractiecontrole zijn ingeregeld icm met vastgestelde wiel omtrekken. Als je de wiel wijzigd zul je ook de abs kranzen moet aanpassen. Anders zal de abs unit unit met een fout komen.
 
Net nog effe nagekeken; de 1090 R heeft de zelfde naloop (123 mm),
wielstand (1.580+/-15mm.)
Bodemvrijheid (250mm.) en
zithoogte (890 mm.) als de 1290 super adventure R.

Het zou lekker zijn als de wielen van de "gewone" 1090 adventure in de 1090 adventure-R zouden passen.......


De "gewone" 1090 adventure;
Naloop 120 mm.
Wielstand; 1.560+/-15mm.
Bodemvrijheid; 220mm.
Zithoogte; 850mm.


Zou nog lekkerder zijn als ze er weer gaan maken met 17Inch voor en achterwiel, zoals de 990SM/SMR/SMT serie -O- . Wat moet je met die lompe voorwielen? Rijd niemand offroad met zo'n grote fiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan