muziek op de motor

Tijsjuh

MF'er
28 jun 2016
125
1
venray
ja ik weet het niet iedereen is het hier mee eens .... laten we het daar in dit topic niet over hebben.

maar ik zit met het volgende.
ik heb een sena s10 aangeschaft om met tour ritjes te kunnen ouwehoeren met de rest.

nu heb ik daarbij ook de mogelijkheid om iedere dag naar het werk lekker muziek op te zetten.
dus ik spotify geïnstalleerd en dat werkt super, tot dat ik gebeld wordt.
dan gaat spotify namelijk niet automatisch weer aan.
hebben andere hier ook last van en hoe hebben jullie dat opgelost.

ik hoor het graag dan kan ik namelijk weer gewoon lekker rijden met mijn eigen muziek zonder dat ik halverwege de radio aan moet zetten( 1 druk op de knop dus maak je geen zorgen) omdat een of andere malloot mij wil bellen als ik op de motor zit :] :]
 
Geen last van met mijn Uclear, deze komt gewoon weer terug. Misschien dat je het kan zoeken in je instellingen.
 
Laatst bewerkt:
het ligt schijnbaar aan spotify en bellen via een bleutooth verbinding, er zijn meer mensen die daar last van hebben maar kon geen oplossing vinden op Google en ik dacht hier zijn waarschijnlijk een hoop mensen die het zelfde hebben of al hebben opgelost
 
Ik heb een 10u met afstandsbediening op het stuur. Mocht de muziek vastlopen, druk ik een keer naar rechts voor het volgende nummer, of indrukken voor play/pauze. Verder niet ervaren dat muziek stopt na een telefoongesprek. Maar met android telefoons in het verleden veel problemen gehad met bluetooth speakers en carkits.(artiestinfo bijv. in beeld). Wat ook kan helpen is bijvoorbeeld ander audio apps, zoals google music op een android telefoon uit te schakelen.
 
Even een gekke voorstel misschien...
Maar kan je niet (iig om uit te proberen) muziek afspelen via de gewone muziek app van je telefoon? Iig om te kijken of het probleem er ook is, of of het aan Spotify ligt?
 
Werkt prima, je kunt door middel van het draaien aan je multi knop de muziek weer herstarten. Behalve als je geen betalend lid bent bij Spotify, en je net aan het einde van je muzieklijst zat. Dan moet je op je telefoon een nieuwe lijst starten.
 
Ik gebruik Spotify enkel thuis, kost mij teveel data om dat onderweg ook aan te hebben... dus ik draai gewoon mp3'tjes met de std. mediaspeler en die komt gewoon terug na een telefongesprek.

Ik heb trouwens de app 'Bluetooth Connect and Play' app geïnstalleerd zodat de muziek direct begint te spelen zodra mijn Q3 gekoppeld is. Daarnaast heeft flitsmeiser (O-)) app ook een functie om zichzelf te starten bij een bt connectie en weer af te sluiten zodra die connectie is verbroken. :)

Overigens, voordat ik die blauwtand app geinstalleerd had drukte ik op de play knop op m'n headset om de muziek te starten (met als nadeel dat die soms ook spotify startte als die toevallig al op de achtergrond actief was). Werkt dat voor jou niet na een telefoongesprek?
 
Ik kan me niet voorstellen dat iemand muziek in z'n helm wil......... Je hebt toch een motor? Dat is toch genoeg? Bovendien vind ik het onveilig!
 
Is iets dat wel vaker voorkomt bij Spotify. Hangt een beetje af van de combinatie Spotify - afspeler denk ik, ik gebruik het namelijk op verschillende plekken en dus verschillende apparatuur. Het gebeurd dus wel vaker dat het na een telefoongesprek stil blijft, een enkele keer kan ik dat oplossen door op de autoradio op de play-knop te drukken maar soms moet ik gewoon als bron weer even de bluetoothverbinding selecteren om de boel weer aan de gang te krijgen. Een hele enkele keer speelt Spotify wel weer verder maar krijg ik geen geluid meer. Ook dan even opnieuw de bron bluetoothverbinging kiezen. Als dat niet helpt moet ik Spotify echt opnieuw opstarten.
Met mixcloud heb ik dan weer andere perikelen. Die speelt soms gewoon door nadat de bluetoothverbinding al 10 seconden is verbroken. Dus ik stap uit de auto en loop over de parkeerplaats en ineens komt er muziek uit mijn broekzak.
Zullen de bugs zijn zeker?
 
Ik kan me niet voorstellen dat iemand muziek in z'n helm wil......... Je hebt toch een motor? Dat is toch genoeg? Bovendien vind ik het onveilig!

Wat vind je precies onveilig? Hoor jij op de snelweg met oordoppen in zonder muziek wel auto’s komen zonde goed te kijken?
 
Bedankt voor de tip. Ik heb wel Tasker en automate maar daar heb ik nog geen tijd aan besteed en voorlopig ook geen tijd voor.

Ik heb trouwens de app 'Bluetooth Connect and Play' app geïnstalleerd zodat de muziek direct begint te spelen zodra mijn Q3 gekoppeld is. Daarnaast heeft flitsmeiser (O-)) app ook een functie om zichzelf te starten bij een bt connectie en weer af te sluiten zodra die connectie is verbroken. :)
 
Wat vind je precies onveilig? Hoor jij op de snelweg met oordoppen in zonder muziek wel auto’s komen zonde goed te kijken?
Ik hoor wel sirenes of de claxon van mede weggebruikers.....met muziek weet ik zonet niet of dat wel voldoende het geval is.....
Maargoed, ieder moet maar doen wat hij of zij leuk vindt!
 
Ik gebruik Spotify enkel thuis, kost mij teveel data om dat onderweg ook aan te hebben...

Je weet dat je iedere playlist offline beschikbaar kunt maken in Spotify? Ideaal vind ik dat. Zoek thuis wat lekkere muziek bij elkaar, 'download' de lijst en ik heb muziek onderweg.
 
Hier ook een ontzettende onderweg-muziekluisteraar. Sinds een paar maanden heb ik een Shoei Neotec met een "Interphone f4mc" BT set, met daarna los bijgekochte speciale "pro" op de Neotec pas gemaakte speakertjes en mic. Man man, wat een heerlijk genot.

Mobiel bellen onderweg moet ik niet aan denken, maar ik heb het wel eens geprobeerd (gewoon om te kijken of het werkt) en dat gaat ook prima. Wel heb ik mijn hele sociale omgeving sowieso gedrild om me niet te bellen maar gewoon een bericht te sturen, dus dat is sowieso een tip. Als ik in totaal drie keer per week gebeld word op mijn mobielen is het veel, en daar ben ik heel blij mee *O*

Maar goed, ik heb even met allebei mijn telefoons geprobeerd hoe het bij mijn combo's werkt. Een Samsung Galaxy S8 en een Apple iPhone 6s. Voor allebei geldt dat als ik spotify aan het afspelen ben, en dan gebeld word, de muziek wordt onderbroken. Als ik dan opneem kan ik gewoon bellen en na het ophangen speelt Spotify meteen weer verder. Als ik het gesprek wegdruk speelt Spotify meteen weer verder.

Verder heb ik meestal de telefoon in de X-Grip op het stuur, dus die is op zich wel onder handbereik als ik er tijdens het rijden wat mee moet, d.w.z. het is makkelijk om even te stoppen en alleen maar een handschoen uit te hoeven doen om even iets op je telefoon te doen. (Tijdens woonwerk zit 'ie meestal in mijn zak, maar ik hoef maar een klein stukje dus dan is stream-uitval ook niet zo erg.)

Kortom, nee, ik heb met mijn Interphone jouw probleem niet, en als ik iets heb dat erop lijkt is het ook zo opgelost :) Misschien heeft het dus met je Sena te maken; stuur die mensen eens een mailtje, misschien weten ze er wat op?
 
Ik kan me niet voorstellen dat iemand muziek in z'n helm wil......... Je hebt toch een motor? Dat is toch genoeg? Bovendien vind ik het onveilig!

Ik wil niet offtopic raken, maar toch wel effe reageren hier: ik heb altijd muziek aan in mijn helm, gewoon een echte bluetooth set die ik vanaf mijn navigatie kan bedienen. Ik vind het heerlijk rijden. Ik dacht vroeger net als jou, al die toestanden, wie wil dat nou? En nu wil ik niet meer zonder :)

Dat het onveiliger is? Tja... trekken we het niet wat uit proporties? Automobilisten rijden ook met muziek aan. Navigatie leid ook af. Sommige mensen rijden maar 3x per jaar motor, familieproblemen kan ook afleiden, ik kan nog wel even doorgaan.

Als je met wat muziek aan ineens niet meer in staat bent om normaal te rijden, denk ik dat je überhaupt jezelf al moet afvragen of motorrijden wel iets is voor je.
 
Ik wil niet offtopic raken, maar toch wel effe reageren hier: ik heb altijd muziek aan in mijn helm, gewoon een echte bluetooth set die ik vanaf mijn navigatie kan bedienen. Ik vind het heerlijk rijden. Ik dacht vroeger net als jou, al die toestanden, wie wil dat nou? En nu wil ik niet meer zonder :)

Dat het onveiliger is? Tja... trekken we het niet wat uit proporties? Automobilisten rijden ook met muziek aan. Navigatie leid ook af. Sommige mensen rijden maar 3x per jaar motor, familieproblemen kan ook afleiden, ik kan nog wel even doorgaan.

Als je met wat muziek aan ineens niet meer in staat bent om normaal te rijden, denk ik dat je überhaupt jezelf al moet afvragen of motorrijden wel iets is voor je.

Mee eens. Ik begrijp tevens de insteek van lady X. Maar als je met oordoppen rijdt, en als je verstandig bent doe je dat, dan hoor je sowieso niet veel en moet je het van je kijktechniek hebben. Daarnaast kan het ook veiligheid bieden. Actuele snelheidscontroles die raar gedrag bij automobilisten uitlokken. Stilstaand voertuig, niet hoeven zoeken naar de weg en de gesproken instructie horen. Ook hoor je bij Flitsmeister tegenwoordig de voorrangsvoertuigen in je headset door de app, door een zender die het voorrangsvoertuig heeft. In NH iig. Dit lang voordat het geluid doordringt door je helm, oordoppen en windgeruis. Eigenlijk veel veiliger dus.
 
Laatst bewerkt:
Nou dit is wel heel kort door de bocht.....
Ik wil alleen het het geluid van mijn twin horen en d'r komt nog bij: mijn oren zijn door 36 jaar illegale uitlaten (flinke herrie dus!) dusdanig zijn aangetast dat ik continue een 'piep' heb, dus oook nog muziek erbij is' too much' :]

"Ik wil alleen het het geluid van mijn twin horen"

Afleiding!! Stop die demper er in!! })

Maar zonder gekheid; heb je last van tinnitus? Ik ben namelijk ook zo'n geval, ik heb het sinds 1,5 jaar en permanent. Dankzij de muziek gaat mijn aandacht nu niet meer uit naar die piep maar naar de muziek, i.a.w: ik merk eigenlijk een stuk minder van die herrie op mijn oren.

Wellicht is het dus ook iets voor jou :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor wel sirenes of de claxon van mede weggebruikers.....met muziek weet ik zonet niet of dat wel voldoende het geval is.....
Maargoed, ieder moet maar doen wat hij of zij leuk vindt!
Ik hoor met muziek op ongeveer net zoveel als zonder. Geluid van auto's hoor ik zonder muziek ook niet, een claxon echter wel. Sirene's komen sowieso overal bovenuit. Zo hard gat zo'n headset ook weer niet hè.

Je weet dat je iedere playlist offline beschikbaar kunt maken in Spotify? Ideaal vind ik dat. Zoek thuis wat lekkere muziek bij elkaar, 'download' de lijst en ik heb muziek onderweg.
Mij teveel werk, ik heb ook al zeker 3 a 4 jaar niets meer gedaan aan de mp3-collectie op 't sd-kaartje in mijn telefoon, maar daar staat dusdanig veel op dat ik een redelijk gevarieerd programma heb als ik 't ding op shuffle zet. En juist onderweg heb ik vooral graag muziek die ik een beetje ken want dan hoef ik niet zo goed te luisteren en kan ik nog eens een beetje meelallen. :+

Soms wel grappig als er dan iets gestart wordt dat ik via Whatsapp heb ontvangen... gelukkig kan ik dan weer op die mooie multi-knop drukken om te skippen. :P
 
Laatst bewerkt:
Een ander probleem wat ik heb met spotify wat hierbij wellicht aansluit. bij mij zet mijn telefoon na een x aantal minuten vaak het geluid zachter, en komt de melding in beeld "waarschuwing bij dit volume gehoorschade mogelijk" terwijl ik hem toch echt via bluetooth verbonden heb.

Klinkt dit ook bekend bij mensen?
De melding is makkelijk weg te klikken, maar niet als je aan het rijden bent en de telefoon in je zak zit.

In de auto doet hij het ook trouwens...
 
Die melding komt bij mij alleen de eerste keer na een reboot van de telefoon en daarna nooit meer. Is het een melding van Spotify of van de telefoon zelf?
 
Telefoon zelf

weet eigenlijk niet of het alleen na een reboot gebeurd, zal eens opletten.
Gebruik het niet dagelijks, en zeker nooit in de winter :X
 
Laatst bewerkt:
Mij teveel werk, ik heb ook al zeker 3 a 4 jaar niets meer gedaan aan de mp3-collectie op 't sd-kaartje in mijn telefoon, maar daar staat dusdanig veel op dat ik een redelijk gevarieerd programma heb als ik 't ding op shuffle zet. En juist onderweg heb ik vooral graag muziek die ik een beetje ken want dan hoef ik niet zo goed te luisteren en kan ik nog eens een beetje meelallen. :+
:^ Echt hè... Misschien off-topic, maar then again, dit heet "muziek op de motor" dus why not... Wat is je ultieme meebrulmuziek op de motor? Ik ga het best op "kon ik maar even bij je zijn" van Gordon. Daarna Twarres en Henk Wijngaard. Weird Al Yankovic doet het ook goed.

Verder zijn vette chiptunes de ultieme rijmuziek voor mij. Van die heerlijke golvende en zagende oudschool C64 en Atari tunes. Fantastisch. Alleen geen tekst...

Soms wel grappig als er dan iets gestart wordt dat ik via Whatsapp heb ontvangen... gelukkig kan ik dan weer op die mooie multi-knop drukken om te skippen. :P
Ha, dat gebeurt bij de mijne gelukkig niet. Het is gewoon alle audio die ik wil: alles dat muziek maakt, en daarbij de navigatie/flitsmeister als ik het aanzet (alleen flitsmeister staat op audio, navigatie-audio heb ik een sch*thekel aan). En de rest niet. Ik heb pas een paar maanden bluetooth in de helm, maar ik ben er echt helemaal weg van. Wat een kwaliteit met die pro-set, en wat een genot om niet meer met die draadjes te hoeven rotzooien, en wat een genot dat die batterij van die Interphone het langer achter elkaar doet dan ik wakker kan blijven... :] *O*
 
:^ Echt hè... Misschien off-topic, maar then again, dit heet "muziek op de motor" dus why not... Wat is je ultieme meebrulmuziek op de motor? Ik ga het best op "kon ik maar even bij je zijn" van Gordon. Daarna Twarres en Henk Wijngaard. Weird Al Yankovic doet het ook goed.
Misschien moet ik toch eens wat aan m'n mp3 collectie gaan doen want met name Henk Wijngaard en Weird Al zijn eigenlijk zo gek nog niet. :P
Ik heb er voornamelijk Rock en Metal op staan. Van AC/DC tot Behemoth (letterlijk van A naar B mwuahaha).
Meeblêren gaat erg goed op bv AC/DC (Rock & Roll ain't noise pollution!) en Annihilator (I rule the jungle, I rule it with pride!) maar 'Meeeeht de vlam in de pijp!' is ook zo gek nog niet. :+

Ha, dat gebeurt bij de mijne gelukkig niet. Het is gewoon alle audio die ik wil: alles dat muziek maakt, en daarbij de navigatie/flitsmeister als ik het aanzet (alleen flitsmeister staat op audio, navigatie-audio heb ik een sch*thekel aan). En de rest niet.
Ik had 't laatst. Opeens zo'n mopje van Radio Veronica in m'n oor. Eerst dacht ik: huh, ik heb toch geen radiozenders ingesteld? :?
Daarna: ooohh, dat heeft iemand natuurlijk als grapje via Whatsapp verstuurd!

Ik heb pas een paar maanden bluetooth in de helm, maar ik ben er echt helemaal weg van. Wat een kwaliteit met die pro-set, en wat een genot om niet meer met die draadjes te hoeven rotzooien, en wat een genot dat die batterij van die Interphone het langer achter elkaar doet dan ik wakker kan blijven... :] *O*
Ik kan me inderdaad herinneren dat jij na de Petfles-meet de Mediamarkt ging zoeken om nieuwe oortjes te halen. Die heb je dus niet meer nodig. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan