Nederland-DEU-AUT-SLV-KRO-Hongarije-SVK-CZE-DEU

een tip....
rij het stuk tussen kroatie en hongarije Alleen overdag !!met de ezel 1 keer dat stuk
gereden wat een beesten drama.
overal herten en ander wild, was geen succes.
de snelheid daalde tot 25 klik,s per uur dat schiet dus niet op :N
na de grens zorgen dat de tank vol zit ,zitten niet te veel tankstadion op dat stuk.
de weg kwaliteit mocht je bij barc,s oversteken word snel slechter '(
dus pas je snelheid aan ,en hongaren halen toch in ook als het niet kan...
houd iets meer afstand van je voor ligger, en verlichting aan.
verbands doosje verplicht en een hesje geel ook.
houd je aan de snelheid,dan komt niemand zeuren,in de dorpen en steden stopt men
als er iemand wil oversteken .
zelfs jongeren stoppen netjes
de snelweg is vignet gebonden ,binnen door is ook goed hoor. :Y
mocht je een hond wolf of klein wild er voor krijgen gas open trekken!
remmen levert alleen valpartijen op.....
 
Zo, het is een tijdje stil en ik zal even iets van mij laten horen.

De plannen liggen momenteel stil niet omdat ik het wil maar omdat ik meer afhankelijk van andere qua planning en vakantie. Ik ga alle informatie en routes zeker niet weg doen en als ik het dit jaar niet ga doen wil ik het zeker nog een andere keer gaan doen en dan laat ik van mij horen!

Laat ik hopen dat het toch nog doorgaat dit jaar..


Ik zal een keer kijken of ik de routes kan delen misschien dat er iets bruikbaars tussen zit.

al met al, iedereen bedankt voor de genomen moeite en feedback!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de eerste dag wat meer kilometers plannen, op de snelweg (zeker in Duitsland) schiet het goed op. Meestal plan ik de eerste dag een snelwegrit van 700-800km. Moet je echt niet gek voor doen. (vorig jaar om 10u thuis vertrokken en na 825km mooi op tijd voor het avondeten aangekomen aan de Chiemsee.

Uw dagritten vallen qua kilometers goed mee, ik plan meestal tussen de 300 en 400km afhankelijk van het gebied waar ik doorheen ga. (vlotte wegen - bergpassen -bezienswaardigheden)




Dag 4 zou ik anders aanpakken. Even Italië in via de Nassfeldpas of de Plökenpas om dan via Lago del Predil de grens met Slovenië op te zoeken.
Daar kan je dan even de Mangart pas meepakken, heel mooi en slechts 5€

Na de Mangart over de Vrsic Pas tot in Kranjska Gora om daar te overnachten.

In Pension Lipa kan je heel lekker eten en ze hebben een (kleine) garage voor de motor. Een aanrader.


Ik boek mijn hotels ook altijd op voorhand, hou niet zo van verrassingen en heb m'n motor liefst binenn staan.


Succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan