Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, sinds vandaag heb ik ineens het idee dat de NC wat moeilijker remt.
Ineens wat meer kracht nodig om hem tot stoppen te krijgen, Misschien lucht in de leidingen?
 
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om w-w op de motor te gaan doen ivm files. Het zullen bijna alleen maar snelwegkilometers zijn, het kortste is 66km snelweg enkele reis. Nu weet ik dat de NCX de naam heeft zuinig te zijn, maar kan iemand een uitspraak doen wat het verbruik is als er regelmatig 130-140 gereden wordt? Dit zal dan geen 1:28 meer zijn vrees ik....
 
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om w-w op de motor te gaan doen ivm files. Het zullen bijna alleen maar snelwegkilometers zijn, het kortste is 66km snelweg enkele reis. Nu weet ik dat de NCX de naam heeft zuinig te zijn, maar kan iemand een uitspraak doen wat het verbruik is als er regelmatig 130-140 gereden wordt? Dit zal dan geen 1:28 meer zijn vrees ik....


Welkom.
Laat het 1;22 zijn dan
Dan is het ook nog zuinig. btw, een goed soepel motorblok ook.
 
Dat trekt het verbruik wel richting de andere kandidaten en valt 1 van de voordelen van de NC af. Ik denk dat het machientje niet gemaakt is met snelwegkilometers vreten in het achterhoofd. Dat zijn trouwens een Versys 650 en F800GT...de concurrenten dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Er wordt altijd gezegd dat een NC zo zuinig is. Dat is ook wel zo naar de concurrenten als de Versys en de V-Strom doen het niet slechter. De V-Strom 650 zou gemiddeld zelfs iets zuiniger zijn.
 
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om w-w op de motor te gaan doen ivm files. Het zullen bijna alleen maar snelwegkilometers zijn, het kortste is 66km snelweg enkele reis. Nu weet ik dat de NCX de naam heeft zuinig te zijn, maar kan iemand een uitspraak doen wat het verbruik is als er regelmatig 130-140 gereden wordt? Dit zal dan geen 1:28 meer zijn vrees ik....


Dat is 1:22. Dan is een v-strom 650 of versys 650 ook wel de moeite om naar te kijken. Met die snelheden qua zuinigheid ook in de buurt. Ik heb zelf het eerste model v-strom 650 gehad. Het voordeel van deze motor is de 22 liter tankinhoud.bij de nieuwere modellen is dat nu 20 liter. Bij de NC gaat de reverse lampje al bij 10 liter knipperen. De totale tankinhoud is 14 liter. Je staat met de andere motoren iets minder vaak bij de tankstation.
 
Hmmm, op snelweg is het bereik dus maar beperkt. Ik moet regelmatig 330km per dag rijden. Met de NC sta je dus 2x aan de pomp als ik het goed begrijp?
 
Er staat 4000km op de motor, remblokken zijn nog goed.
Gewoon van het ene op het andere moment voelt de rem slapper..
Geen idee waarom, ga morgen de dealer bellen.

Remmen goed schoonmaken.
Weet ook niet waarom met moet de remmen veel vaker schoonmaken dan me vorige motoren, wellicht omdat het maar 1 klauw is.
Vond de remmen nooit goed van de nc (zoals wellicht bekend) vandaar dat ik voor een andere pomp en leidingen ben gegaan.
Mis nog steeds een beetje de bite van de remblokken dus nu sbs sinter blokken besteld had er al half gesinterde tussen zitten maar ben een beetje aan het proberen.

Maar je zult verbaast zijn hoeveel remstof en zooi er tussen je klauw en schijf vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om w-w op de motor te gaan doen ivm files. Het zullen bijna alleen maar snelwegkilometers zijn, het kortste is 66km snelweg enkele reis. Nu weet ik dat de NCX de naam heeft zuinig te zijn, maar kan iemand een uitspraak doen wat het verbruik is als er regelmatig 130-140 gereden wordt? Dit zal dan geen 1:28 meer zijn vrees ik....

Nope, dan wordt het 1:26-24 Krijg er constante berekeningen uit, zelfs met full system (zonder cat).
Veel kilometers krijg je er alleszins niet veel uit met de tankinhoud van 14,1 liter.
Je zal iets van een "veilige" 320km er mee rijden tot je tank in reserve schiet, alhoewel de wijzer echt niet nauwkeurig is.
Ik rij 4 dagen in de week een enkele reis van 34km, vooral autosnelweg, en tank elke week wel eens (soms de week er na als de dagteller maar 290km aantikt).
Ik rij trouwens wel sportief als het weertje meevalt :)
 
Vandaag de motor maar weer eens gepoetst! staat weer te shinen in de zon, en kan er weer tegen aan zonder alle pekel.

wat betreft bet bericht hierboven over de snelweg kilometers. Ik rij met de s versie behoorlijk sportief. continu 140/150 en overal stevig optrekken. ik kom gemiddeld met een tank niet onder de 1:22/23 uit! dit is met 180km woon werk per dag.

ps. Ik wil een foto uploaden, maar lukt niet omdat de foto te groot is? als miniatuur foto lukt evt ook niet :?
 
Vandaag de motor maar weer eens gepoetst! staat weer te shinen in de zon, en kan er weer tegen aan zonder alle pekel.

wat betreft bet bericht hierboven over de snelweg kilometers. Ik rij met de s versie behoorlijk sportief. continu 140/150 en overal stevig optrekken. ik kom gemiddeld met een tank niet onder de 1:22/23 uit! dit is met 180km woon werk per dag.

ps. Ik wil een foto uploaden, maar lukt niet omdat de foto te groot is? als miniatuur foto lukt evt ook niet :?

Als het goed is staat míjn motor gepoetst bij moto port.
Vandaag de auto beetje schoongemaakt ding zag et niet meer uit.

Foto's stuur ik altijd even via me mail naar me zelf, vaak kan je in een mail programma de foto's verkleinen.
 
Hmm, sinds vandaag heb ik ineens het idee dat de NC wat moeilijker remt.
Ineens wat meer kracht nodig om hem tot stoppen te krijgen, Misschien lucht in de leidingen?

Heb je niet toevallig je motor schoonmaakt en schoonmaakmiddelen gemorst op je schijfrem.
Ik zelf heb wel eens Wd40 gemorst en dat remt letterlijk voor geen meter!!
 
Hmmm, op snelweg is het bereik dus maar beperkt. Ik moet regelmatig 330km per dag rijden. Met de NC sta je dus 2x aan de pomp als ik het goed begrijp?

Ik rij al jaren woon-werkverkeer met een nc700x met ruim 98.000 km op de teller.
Rij dan een snelheid van 105/110 km per uur en rij dan ruim 360 km op de tank (13 liter tanken ongeveer ).

Hier voor ook een v-strom gereden en de nc700 is duidelijk zuiniger ook met de snelheid van 130/140 want dan rijdt mijn nc700x ook nog 1 op 25, met de v-strom (650) haalde ik 1 op 25 als ik zuinig reed rond de 105/100km per uur.
 
Zien er toch wel heel erg fancy uit die sliders :9~

DI-EPC-HO-05-A-08.jpg


(Linkje)

DIMOTIV Moto Gene -- Engine Protective Cover
 
Zien er toch wel heel erg fancy uit die sliders :9~

[afbeelding]

(Linkje)

DIMOTIV Moto Gene -- Engine Protective Cover

Niet verkeerd was al een tijdje op zoek naar bescherm deksels, voor de manual bak zijn ze wel te krijgen https://www.rg-racing.com/browsebike/Honda/NC750X/2018/ECC0134BK/ dit zijn zeer goede bescherm kappen maar voor DCT zijn ze moeilijk te krijgen, nu zijn dat wel weer erg fancy deksels en idd best geprijsd maar als ze voorkomen dat al je olie op straat ligt is het niet verkeerd.
Gelukkig heeft de nc al een blok beschermertje dat rubbere blokje wat iets uitsteekt al beschadigd die best snel.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg er met de beste wil van de wereld niks beters uit dan 1 op 22 a 23 bij 120 constant.
vorige week in de kou en veel wind nauwelijks 1 op 21 bij gematigde snelheden. (+/-110).

Het motortje is enorm gevoelig voor wind en mist koppel en vermogen op de snelweg voor mij.
's Zomers bij rustig weer haal ik de 1 op 25 wel, maar dat zijn eerder uitzonderingen en ik moet absoluut niet boven de 120 gaan rijden op de snelweg (56km enkele reis, waarvan 40 snelweg)
Het valt me nog niet mee allemaal. Eerdaags de 24000 km beurt uitvoeren en dan toch maar ff kleppen controleren en de bougies goed inspecteren , wie weet........(NC750X DCT 2014)

Ik rij op mijn GL1500 6pitter al 1 op 17 op de snelweg, pffff
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg er met de beste wil van de wereld niks beters uit dan 1 op 22 a 23 bij 120 constant.
vorige week in de kou en veel wind nauwelijks 1 op 21 bij gematigde snelheden. (+/-110).

Het motortje is enorm gevoelig voor wind en mist koppel en vermogen op de snelweg voor mij.
's Zomers bij rustig weer haal ik de 1 op 25 wel, maar dat zijn eerder uitzonderingen en ik moet absoluut niet boven de 120 gaan rijden op de snelweg (56km enkele reis, waarvan 40 snelweg)
Het valt me nog niet mee allemaal. Eerdaags de 24000 km beurt uitvoeren en dan toch maar ff kleppen controleren en de bougies goed inspecteren , wie weet........(NC750X DCT 2014)

Ik rij op mijn GL1500 6pitter al 1 op 17 op de snelweg, pffff

Bandenspanning?
Veel extra accessoires die wind vangen?

120 (teller) constant is bij mij 3.8 a 3.9l / 100Km. dus iets beter dan 1 op 25.... overigens, als ik m'n gas 1mm meer of minder open draai heeft dit al effect bij verbruik maar niet perse op m'n snelheid.

Ben momenteel binnendoor aan het spelen met verbruik/gas opendraaien en kwam erachter dat ik een "gashendelstand" heb waarbij m'n snelheid-teller tussen 84 en 85Km/u heen en weer blijft flitsen en een verbruik heb van 2.8l/100Km in z'n 6.
Draai ik het gas 1mm verder open dan zit m'n verbruik al boven de 3.0l terwijl m'n teller snelheid-teller hetzelfde doet.
Heb nu ook een ~65Km/u stand gevonden in z'n 6 waarbij het verbruik 2.2l/100Km is...

Zo ook bij 140Km/u op teller (130Km/u GPS) waar m'n verbruik dan tussen 4.2l/100km en 4.5l/100km kan liggen.

En er bij een bepaalde (hoge) snelheid gas vol open (tegen eindstop aan gedraaid) of 3 kwart open aan de versnelling geen (extra) bijdrage meer levert maar wel m'n verbruik van 5.5l/100km naar 8.7l/100km springt



--------------------------
p.s.

De olie aftapplug-washer is dat een "gewone" M12?
Wil een beetje voorbereid zijn zodra ik m'n eerste beurt zelf uitvoer ipv bij de dealer laat doen.
En oliefilter zit een pakking bij? of moet ik die los bij zien te bestellen // originele voorzichtig hergebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan