Kawasaki Z1 900 Deel 9

full


Beetje stil hier...
 
tja zeker stilletjes nu,ben zelf met "sociale zaken" bezig dus staat het motorgebeuren ff op een laag pitje....tis zowiezo nu toch niet mogenlijk om te rijden....dus mag de Zed
full

blijven slapen...
 
Ik kan er wel inkomen Math *D

Aan de ene kant wil men nostalgische looks en aan de andere kant ook moderne rijeigenschappen })
Maar toch vind men de moderne looks niks met alle onnodige electronische pi-pa-po erop. Dus why not?

Zelf vind ik old-school fiets pimpen met modern spul gaver ipv oude tankset op moderne fiets fabriceren }) Zie onderstaand plaatje :}

full
 
Ik kan er wel inkomen Math *D

Aan de ene kant wil men nostalgische looks en aan de andere kant ook moderne rijeigenschappen })
Maar toch vind men de moderne looks niks met alle onnodige electronische pi-pa-po erop. Dus why not?

Zelf vind ik old-school fiets pimpen met modern spul gaver ipv oude tankset op moderne fiets fabriceren }) Zie onderstaand plaatje :}

[afbeelding]

ik wacht nog altijd op jouw sanctuary z1300 :+
 
Hij is in aug 73 geproduceerd en hoort op een Z1A,
De choke handle van de 73 is anders.

Dat klopt, dat staat ook in de omschrijving:

"Originele Kawasaki carburatuers uit 1973. U ziet staan 38 dat is 1973 augustus. U ziet staan 147/3 dat is de serie die gemaakt is voor de Z1 1972 en 1973 en Z1A tot frame nummer 32817. Daarna werd de nummering 217. Het palletje dat de choke op de carburateurs bedient laten zien dat het Z1 1973 en Z1A 1974 tot nummer 32817 is. De originele kruiskopschroefjes lever ik er nieuw bij.
De kenner weet dat dit een unieke aanbieding is. Bieden vanaf 1.000 euro."
 
Dat klopt, dat staat ook in de omschrijving:

"Originele Kawasaki carburatuers uit 1973. U ziet staan 38 dat is 1973 augustus. U ziet staan 147/3 dat is de serie die gemaakt is voor de Z1 1972 en 1973 en Z1A tot frame nummer 32817. Daarna werd de nummering 217. Het palletje dat de choke op de carburateurs bedient laten zien dat het Z1 1973 en Z1A 1974 tot nummer 32817 is. De originele kruiskopschroefjes lever ik er nieuw bij.
De kenner weet dat dit een unieke aanbieding is. Bieden vanaf 1.000 euro."

nee, de choke hevel is voor laat 74/vroeg 75 zal wel een paar fotos schieten van de eerdere serie
 
Carbjes zijn zoals Ton al schreef ´74-´75 model en zeker niet "ribless"
Chokehevel is ook ´74-´75.

Zeker dus niets bijzonders.

Het enige wat mij opvalt is de verbinding van de gasschuifbediening tussen #2 en #3 is wel van een oud type en ook de vlotterbakken met schroefdeksels om de hoofdsproeiers te vervangen.

Tja, het fijne zal Ton wel weten, ik kijk alleen in het boek van John Brookes....

full
 
Carbjes zijn zoals Ton al schreef ´74-´75 model en zeker niet "ribless"
Chokehevel is ook ´74-´75.

Zeker dus niets bijzonders.

Het enige wat mij opvalt is de verbinding van de gasschuifbediening tussen #2 en #3 is wel van een oud type en ook de vlotterbakken met schroefdeksels om de hoofdsproeiers te vervangen.

Tja, het fijne zal Ton wel weten, ik kijk alleen in het boek van John Brookes....

[afbeelding]

Ik denk dat ze een choke as van een later model in de eerdere serie gasschuif huizen hebben gestopt.
 
Kawasaki Z1 carburateurs op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1259168246

Verkoper wilt er echt de hoofdprijs voor. Bieden vanaf 1000 euro.

€1000 ? doei ! zomaar een opmerking om jullie een hartverzakking te bezorgen.... ik heb mijn 74 setjes toentertijd gewoon verkocht voor €50 per set.Hij wat er blij mee in ik ervan af (vond ze zowiezo slecht af te stellen en na een maand was het stationair weer ontregeld) Bij de latere versies nooit geen problemen mee gehad
 
€1000 ? doei ! zomaar een opmerking om jullie een hartverzakking te bezorgen.... ik heb mijn 74 setjes toentertijd gewoon verkocht voor €50 per set.Hij wat er blij mee in ik ervan af (vond ze zowiezo slecht af te stellen en na een maand was het stationair weer ontregeld) Bij de latere versies nooit geen problemen mee gehad

Ik krijg er geen hartverzakking van hoor, maar je kunt ze wel origineel, en voor minder kopen.
 
Meteen een vraagje voor de technici en Willie Wortels onder ons ?
Carburateurs van een Z1R welke twee jaar in een stal heeft gestaan tussen de geiten.Ik wil deze carbs.weer in ere herstellen maar hoe krijg ik deze een beetje schoon ?

full


5xuur in een bak thinner liggen ?

full


5xuur in de ultrasoon reiniger met bv soda ?

full


ik denk dat ik hier wel een weekje voor kan uittrekken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan