Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ging om de uitwijkoefening, ik baal echt als een stekker. Want ik heb de uitwijkoefening altijd netjes gedaan in de les en weet heel goed hoe hij hoort. Dus het gaat er bij mij niet in dat ik volgens de examinator de verkeerde pionnen pakte.... Het is niet anders helaas.
 
Damn, wat rot!

Wat vond je instructeur er van? Kan me niet voorstellen dat je twee keer om de verkeerde pion heen rijdt zonder dat je instructeur dat op merkt...
 
Damn, wat rot!

Wat vond je instructeur er van? Kan me niet voorstellen dat je twee keer om de verkeerde pion heen rijdt zonder dat je instructeur dat op merkt...

Die zei helaas ook niks, ze stonden wel lekker te kletsen samen.
Ik dacht oprecht dat het wel lekker ging allemaal :Y , helaas!
 
Balen Puretos :( Helemaal als je er zelf van overtuigd bent dat je de oefening wel juist hebt uitgevoerd... succes met de herkansing
 
Dat is wel balen zeg. zeker als je op je eigen gevoel vertrouwd.

Jammer dat ze het aan de zijlijn lieten afweten wat betreft de steun.

Op voor de volgende.
 
K.. met P.... Puretos!

Welke oefeningen had je nog meer op je AVB examen?

Je zou toch verdomme bijna een camera op je motor of helm moeten monteren voor dit soort zaken.

Dat is inderdaad de reactie die ik ook van mijn vader kreeg.... camera op je helm!
Ik baal echt zo erg, niet normaal.

Ik had de noodstop, precisiestop, achteruit inparkeren, vertragingsoefening, uitwijkoefening, langzame slalom en het achtje.
 
Dat is inderdaad de reactie die ik ook van mijn vader kreeg.... camera op je helm!
Ik baal echt zo erg, niet normaal.

Ik had de noodstop, precisiestop, achteruit inparkeren, vertragingsoefening, uitwijkoefening, langzame slalom en het achtje.

Pfff... best in de prijzen met zo'n examinator... :r

Had je de andere 6 oefeningen wel goed?
De vertragingsoefening valt in hetzelfde cluster als de uitwijkoefening.
 
Yes, het achtje was niet helemaal netjes (maar wel binnen de pionnen) en daarom twijfelde hij met de combinatie van de uitwijk waar ik blijkbaar niet de blauwe pionnen pakte.

De uitslag was": jammer, ik twijfel.... dus ik zie je graag nog een keer terug.
 
Laatst bewerkt:
Cluster 1:
- Achteruit Parkeren V

Cluster 2:
- Langzame Slalom V
- Denkbeeldige Acht X

Cluster 3:
- Uitwijkoefening X
- Vertragingsoefening V

Cluster 4:
- Noodstop V
- Precisiestop V

Dat is toch 5 uit 7 goed met 2 goed in Cluster 4. Dat zou geslaagd moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Yes ik keek ook heel raar op, ik dacht dat ik hem had.
Maar helaas.

Gelukkig waren mijn instructeur en ik het met elkaar eens en mag ik de 21e weer opnieuw op voor mijn AVB en heb ik tussendoor 1 lesje.
 
Hey ja, wacht eens even! Nu je het zegt... 2 onvoldoende onderdelen mag geen grond zijn voor gezakt. Dus zelfs al geeft ie je een onvoldoende voor de uitwijk en het achtje (wat volgens de cbr rijprocedure niet eens mag als je 'm binnen de pionnen hield*), dan nog zou je gewoon geslaagd moeten zijn. Overweeg eens bezwaar te maken, is toch zonde van het geld en de tijd.

Cbr zegt dat 5 van de 7 voldoende moeten zijn, dan ben je geslaagd. Ook krijg je voor elke oefening twee pogingen. Dus als je alleen het achtje en de uitwijk niet goed had, dan mag de examinator je volgens mij helemaal niet laten zakken, ook al "twijfelt" hij :?

*Cbr stelt bij het achtje dat de kandidaat binnen de pionnen een achtje moet draaien, met een trekkende motor en constante snelheid. Eventueel mag je de voetrem en/of een slippende koppeling gebruiken. Er staan geen eisen over hoe netjes het moet zijn, enkel dat het binnen de pionnen moet, dat de motor trekkend moet blijven en dat de snelheid constant blijft. Als je daar aan voldoet, dan mag de examinator het zo lelijk vinden als ie wil maar dan moet ie je gewoon een voldoende geven...

Als ie echt gezegd heeft datje gezakt bent vanwege het achtje en de uitwijk, dan zou ik zeker bezwaar maken. Want twee oefeningen fout => geslaagd :Y
 
Ik moest voor het 8tje beter afschuinen zei hij, door er wat harder in te rijden. Daarvoor kreeg ik een 2e kans, maar dat was nog steeds onvoldoende afgeschuind.

Maar goed.... Laat maar gaan. Ik was het er echt niet mee eens, dat heb ik ook gezegd. Heb nog voorgesteld om de uitwijk dan opnieuw te doen met de JUISTE pionnen. Maar hij bleef roepen dat hij me graag terug zag.

Ik ga de volgende AVB ook in Weert doen. Dit was in Erp, maar ik vond het een vreemde zaak daar en het oefen terrein was echt voor mijn idee heel onhandig (hele smalle en kleine aanloop). Ik was blij als ik de 50km/h uberhaupt haalde voor mijn oefeningen. Daar heb ik overigs geen commentaar op gekregen verder.

Genoeg gemopperd en gedaan, ik moet het gewoon laten gaan nu en de 21e gewoon moap moap gas erop!
 
Nee serieus man, als hij stelt dat 2 oefeningen onvoldoende waren en de andere 5 wel voldoende, dan ben je gewoon geslaagd, punt. Ik zou echt bezwaar maken bij het cbr!

Maargoed, klinkt sowieso als onzin, die twee oefeningen zouden ook gewoon voldoende moeten zijn. Man man, had die examinator z'n dag niet ofzo... super kut...

Als je er vrede mee hebt dan zou ik me inderdaad niet al te druk maken en gewoon de 21e in een keer er doorheen knallen. Maar persoonlijk had ik keihard bezwaar gemaakt. Wat een onzin :N
 

https://www.nu.nl/algemeen/r1cKR01l/examinator-verdwijnt-na-rijexamen.html

Een Nederlandse examinator is gisteren na een AVB-motorexamen spoorloos verdwenen. "Ik was onterecht gezakt; toen ik naast hem stopte en wilde vragen wat het probleem was klapte hij zijn vizier dicht, riep iets over de Noordkaap en spoot er op zijn achterwiel vandoor", aldus de stomverbaasde Puretos. De examendeelneemster kan haar rijbewijs ophalen als de examinator zich weer in Nederland meldt, maar volgens de leden van motor-forum.nl is deze examinator niet te vertrouwen: "we constateren dat examens niet volgens de regels worden afgenomen en kandidaten zonder geldige reden worden uitgenodigd voor een herexamen".
 
Laatst bewerkt:
Nee serieus man, als hij stelt dat 2 oefeningen onvoldoende waren en de andere 5 wel voldoende, dan ben je gewoon geslaagd, punt. Ik zou echt bezwaar maken bij het cbr!

Maargoed, klinkt sowieso als onzin, die twee oefeningen zouden ook gewoon voldoende moeten zijn. Man man, had die examinator z'n dag niet ofzo... super kut...

Als je er vrede mee hebt dan zou ik me inderdaad niet al te druk maken en gewoon de 21e in een keer er doorheen knallen. Maar persoonlijk had ik keihard bezwaar gemaakt. Wat een onzin :N

Ergste vind ik dat ik 100% zeker weet dat ik netjes hop , hop om de pionnen mijn uitwijkoefening deed. En toen het uitgelegd werd wat ik zogenaamd fout had gedaan (ik zou een pion gemist hebben) toen was het een heel raar verhaal, dus ik zei: sorry maar ik snap er niks van, ik weet zeker dat ik om de pionnen heen reed. En ik vraag me nog steeds af wat hij nou precies bedoelde :+ , want ik blijf erbij dat ik netjes om de pionnen uitgeweken heb. B|
 
Ergste vind ik dat ik 100% zeker weet dat ik netjes hop , hop om de pionnen mijn uitwijkoefening deed. En toen het uitgelegd werd wat ik zogenaamd fout had gedaan (ik zou een pion gemist hebben) toen was het een heel raar verhaal, dus ik zei: sorry maar ik snap er niks van, ik weet zeker dat ik om de pionnen heen reed. En ik vraag me nog steeds af wat hij nou precies bedoelde :+ , want ik blijf erbij dat ik netjes om de pionnen uitgeweken heb. B|

Wat een shitzooi zeg Puretos!
Ik meende dat er bij die uitwijk 2 pionnen zijn vanaf waar je het gas moet loslaten (50km/u halen), daarna een "muurtje van pionnen" die ik links moet uitwijken, en uiteindelijk rechts om 1 andere pion als obstakel heen? Dus dan zou die laatste pion "fout" zijn gegaan (of staan)??
Anyway, negeer dit, je wilt er niet meer over praten O-)
 
Zo zou het moeten zijn:

uitwijkoefening.jpg
 
Mja, ik snap ook wel dat je les instructeur niet in discussie gaat met de examinator over de uitslag.
Bij een volgend examen met een andere cursist kan dat de objectiviteit van de examinator beïnvloeden.

Denk dat een bezwaarschrift indienen bij het CBR ook geen schijn van kans maakt.
 
Ik moest voor het 8tje beter afschuinen zei hij, door er wat harder in te rijden. Daarvoor kreeg ik een 2e kans, maar dat was nog steeds onvoldoende afgeschuind.
Balen voor je kerel je had dit keer gewoon een eikel als examenator.Volgende keer gaat het beter je weet nu wat je te wachten staat en waar je aan kunt werken.

Daarom vond ik ook dat deze meneer drestar beter zijn klep kon houden met zijn afschuin bull-shit TIPS!! Je moet eigenlijk een examenator geen kans geven zodat hij je kan pakken op de basis technieken.Probeer een volgende keer eens wat meer je heupen te gebruiken.Dus duw de motor plat middels je heupen.Vrouwen kunnen dit trouwens beter als mannen hun heupen hebben meer flex als de onze.

========================================



B07 schreef op 13 februari 2018 @ 15:55:
Misschien niet zo extreem als op de foto maar, iedereen word toch geleerd afteschuinen bij het 8tje?

Vind het nogal raar dat mensen zeggen dat het niet vereist is, terwijl ik iedereen zie afschuinen bij het 8tje
.





~drestar~

Ik bedoelde ook juist zo extreem als op de foto het niet hoeft,dat je dus precies zoals op de foto door het bochtje moet gaan met die arm gestrekt etc dat dus niet vereist is.

ieder gaat op zijn eigen manier als je er maar doorkomt binnen de pionnen zonder voet aan de grond en met trekkende motor is het goedgekeurd.iets afschuinen doe je altijd al als je hem instuurt, maar bij een 8 tje of halve draai is met zo weinig snelheid dat je ook meer scherp kan insturen en dan rechterop kan zitten

 
Laatst bewerkt:
Precies, ik snap ook dat ze niet in discussie gaan als soort "collega's" onder elkaar.
Volgende week heb ik nog 1 lesje tussendoor en dan ga ik wel even wat verheldering vragen aan mijn eigen instructeur.

De 21e ga ik het gewoon halen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan