KNMV-instructeur op A44 - Blijf van je mobieltje!

Raphaël-s

Auribus teneo lupum.
21 nov 2007
31.439
61.887
_O- Je verzint het niet..... helaas geen beelden van wat ik vanmiddag tegenkwam op de A44... ca 13:30-14:00..

Een KNMV instructeur met lekker groot KNMV op zijn hesje die achter 2 lessers aanrijdt...
leunend op zijn tank met zijn linkerarm, met zijn helm in een houding die niet overeenkomt met voor je uit kijken naar je leerlingen...

Zat gewoon druk met zijn linkerhand op zijn telefoon te spelen.

Mocht je ook op MF zitten en dit lezen: waar ben je mee bezig? _O- _O-

Hij reed zelfs bijna tegen zijn achterste leerling aan toen die van zijn gas ging achter een auto. Scheelde heel erg weinig.

Ik kan me prima voorstellen als je al jaren hetzelfde werk doet dat het gaat vervelen maar dit kan echt niet... hoe knap het ook is om op een motor met je telefoon te spelen in het verkeer blijf je met je tengels van je telefoon af. En dan nog instructeur zijn.... die het voorbeeld hoort te geven... _O- _O-
:r
 
Mijn instructeur reed vaak op het achterwiel van zijn ZX10R. Hij reed "vol gas" weg wanneer wij bij het dijkje aankwamen. Ook wel eens wanneer we de oprit van een snelweg opreden.

Ik heb ervan genoten en hem aan iedereen aanbevolen.

(hij gaf ook goede instructies)


Goede voorbeeld :N
Veel lol :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn instructeur reed vaak op het achterwiel van zijn ZX10R. Hij reed "vol gas" weg wanneer wij bij het dijkje aankwamen. Ook wel eens wanneer we de oprit van een snelweg opreden.

Ik heb ervan genoten en hem aan iedereen aanbevolen.

(hij gaf ook goede instructies)


Goede voorbeeld :N
Veel lol :Y

Mijn instructeur haalde mij soms in om even knee-down door een bocht te gaan..

Vervolgens kreeg je dan te horen "Ja sorry, moest ff, het was zo een mooie bocht"

Beste instructeur die ik ooit gehad heb :t
 
Mijn instructeur haalde mij soms in om even knee-down door een bocht te gaan..

Vervolgens kreeg je dan te horen "Ja sorry, moest ff, het was zo een mooie bocht"

Beste instructeur die ik ooit gehad heb :t

Haha, geweldig!

Ik vind dit nog wel kunnen, maar met andere zaken dan met de weg, het rijden, en het verkeer bezig zijn vind ik echt niet kunnen!
 
Misschien zijn navigatie aan het raadplegen omdat de leerlingen de verkeerde afslag genomen hadden?
 
Laatst bewerkt:
Zojuist in het nieuws dat je weer met je telefoon bezig mag zijn. Als deze maar in een houder zit. :(

Meteen een voorbeeld van appen erbij. ;(

Slechte zaken dit.

Ik begrijp niet dat zoveel mensen in het verkeer meer naar die stomme mobiel zitten te kijken dan aan het opletten zijn.

Zeker voor een instructeur kan dit niet. |(
 
Zojuist in het nieuws dat je weer met je telefoon bezig mag zijn. Als deze maar in een houder zit. :(

Meteen een voorbeeld van appen erbij. ;(

Slechte zaken dit.

Ik begrijp niet dat zoveel mensen in het verkeer meer naar die stomme mobiel zitten te kijken dan aan het opletten zijn.

Zeker voor een instructeur kan dit niet. |(


Ik vind het eigenlijk wel prima, nu valt het tenminste niet meer onder een standaard wet dus is het automatisch artikeltje 5 wat ook meteen de mogelijkheid geeft om iemand zijn rijbewijs af te pakken.
 
_O- Je verzint het niet..... helaas geen beelden van wat ik vanmiddag tegenkwam op de A44... ca 13:30-14:00..

Een KNMV instructeur met lekker groot KNMV op zijn hesje die achter 2 lessers aanrijdt...
leunend op zijn tank met zijn linkerarm, met zijn helm in een houding die niet overeenkomt met voor je uit kijken naar je leerlingen...

Zat gewoon druk met zijn linkerhand op zijn telefoon te spelen.

Mocht je ook op MF zitten en dit lezen: waar ben je mee bezig? _O- _O-

Hij reed zelfs bijna tegen zijn achterste leerling aan toen die van zijn gas ging achter een auto. Scheelde heel erg weinig.

Ik kan me prima voorstellen als je al jaren hetzelfde werk doet dat het gaat vervelen maar dit kan echt niet... hoe knap het ook is om op een motor met je telefoon te spelen in het verkeer blijf je met je tengels van je telefoon af. En dan nog instructeur zijn.... die het voorbeeld hoort te geven... _O- _O-
:r
Wie zegt dat de "lessers" niet al hun rijbewijs hadden?
 
Mijn instructeur haalde mij soms in om even knee-down door een bocht te gaan..

Vervolgens kreeg je dan te horen "Ja sorry, moest ff, het was zo een mooie bocht"

Beste instructeur die ik ooit gehad heb :t

Die van mij deed dat ook ooit eens. Ik met veel moeite door een haakse bocht, op weg naar het AVB examen, komt de instructeur langs gesjeest: kom op, das een mooi bochtje, beetje gas er bij...! _O- :]


Maarreh... Die KNMV instructeur, kan echt niet.
Hopelijk gaat het voorstel van die zware straffen op appen tijdens het rijden door. Is heel hard, maar we/ze moeten het een keer leren. Is gewoon echt té gevaarlijk.
 
Hopelijk gaat het voorstel van die zware straffen op appen tijdens het rijden door. Is heel hard, maar we/ze moeten het een keer leren. Is gewoon echt té gevaarlijk.
Ze! Als wij het doen is het niet gevaarlijk, jij en ik kunnen dat namelijk wel veilig :)

Niet dat ik het ooit doe hoor... Of ik moet echt een goede reden hebben, zoals het lezen of schrijven van een whatsappje of het maken van een selfie, dan natuurlijk wel. Maar anders niet.
 
Dat mensen het überhaupt doen snap ik niet en een hele kwalijke zaak maar dat je als rijinstructeur, die juist de voorbeeldfunctie hebben, dit soort taferelen uithaalt is schandalig.
Mag van mij nog zwaarder bestraft worden gezien de functie van de beste man.
 
Ah, mijn instructeur liet zien dat je op een dikke allroad bmw ook nog
serieus bochtjes kon maken en allerlei stunts kon uithalen die hem
nu nog steeds bij z'n werkgever in problemen kunnen brengen..

Prima vent, kom hem nog wel eens tegen.. kan hem op een sportbrommer nog
steeds niet bijhouden :) :)
 
Laatst na 2,5 jaar mijn instructeur weer tegen gekomen......op een scooter,
het enige wat hij zei was: niet lachen
Was overigens wel les aan het geven, prima kerel, altijd mee gelachen, we moesten
wel eens de pylonen ophalen, als test heb ik ze eens boven op mijn kop gezet,
vond ie leuk, hoort er toch wel bij...een beetje kloten tijdens het lessen.

Maar sowieso knap als je kunt motorrijden en tegelijk je telefoon bedienen...
aan de andere kant het domste wat je kunt doen, je rijd al op 2 wielen, en hebt
je volledige focus met rijden nodig, als het aan Grapperhaus ligt, kan je er
gevangenisstraf voor krijgen, een beetje overdreven, dat wel, maar artikel 5
is dan wel op zijn plaats lijkt mij, en dan nog even een EMG cursus er achteraan,
gaat zijn werkgever niet leuk vinden
 
.
full
 
_O- Je verzint het niet..... helaas geen beelden van wat ik vanmiddag tegenkwam op de A44... ca 13:30-14:00..

Een KNMV instructeur met lekker groot KNMV op zijn hesje die achter 2 lessers aanrijdt...
leunend op zijn tank met zijn linkerarm, met zijn helm in een houding die niet overeenkomt met voor je uit kijken naar je leerlingen...

Zat gewoon druk met zijn linkerhand op zijn telefoon te spelen.

Mocht je ook op MF zitten en dit lezen: waar ben je mee bezig? _O- _O-

Hij reed zelfs bijna tegen zijn achterste leerling aan toen die van zijn gas ging achter een auto. Scheelde heel erg weinig.

Ik kan me prima voorstellen als je al jaren hetzelfde werk doet dat het gaat vervelen maar dit kan echt niet... hoe knap het ook is om op een motor met je telefoon te spelen in het verkeer blijf je met je tengels van je telefoon af. En dan nog instructeur zijn.... die het voorbeeld hoort te geven... _O- _O-
:r

dude_are_these_big_lebowski_facts_640_13.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan