Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal ik dan maar? :P

Vandaag voor het eerst een serieus stuk gereden. Ik ben een eindje wezen rijden in noordelijk NH. Was weer heerlijk met 9 graden buitentemperatuur. :]

En kleine trilling zo rond de 5000 toeren maar we zullen maar zeggen dat dat karakter is O-) Voldoende power en ik ben een beetje met de veerafstelling bezig geweest. Achter heb ik hem wel goed, nu nog aan de voorkant wat prutsen daar vind ik hem nog wat slapjes.

Nog steeds geen spijt :t

[afbeelding]

Dikke billen fiets met die oranje accenten, toppie. :t :t :t
 
Het is 7 maart een kort blijdschap verslag graag. :+

Bij dezen dan!

Gisteren mijn Versys opgehaald. Met de Pan in droog weer heen, tijdje gewacht en met de regen terug :N ... Maar het voelt als thuis komen. Rijdt geweldig!! Nog even wachten op de topkoffer. Mijn navi Garmin Zumo 590 LM wordt nog overgebouwd van de Pan naar de Versys.
Hij staat nu in de garage en mijn dochter (fervent liefhebber van de Versys maar dan de 650) heeft er al even op gezeten en haar vriend ook. Op slag verliefd. Tja, het is ook een mooie motor met onverwacht goede rij-eigenschappen. Ik en mijn vrouw gaan er zeker mooie km's mee maken.
full
 
Bij dezen dan!

Gisteren mijn Versys opgehaald. Met de Pan in droog weer heen, tijdje gewacht en met de regen terug :N ... Maar het voelt als thuis komen. Rijdt geweldig!! Nog even wachten op de topkoffer. Mijn navi Garmin Zumo 590 LM wordt nog overgebouwd van de Pan naar de Versys.
Hij staat nu in de garage en mijn dochter (fervent liefhebber van de Versys maar dan de 650) heeft er al even op gezeten en haar vriend ook. Op slag verliefd. Tja, het is ook een mooie motor met onverwacht goede rij-eigenschappen. Ik en mijn vrouw gaan er zeker mooie km's mee maken.[afbeelding]

Hij kan wel tegen een beetje water, mooi apparaat heb je daar. :t
 
Mooi man, gefeliciteerd ! Volgens mij de 2e van 2018 op dit forum.
Wat me opvalt is dat beide geen mistlampen/led stralers hebben maar wel de handkappen. Zijn die lampen niet meer leverbaar?
De tourer versie had toch handkappen, lampen, tankpads, binnentassen, middenbok etc. Is dit niet meer?
 
Mooi man, gefeliciteerd ! Volgens mij de 2e van 2018 op dit forum.
Wat me opvalt is dat beide geen mistlampen/led stralers hebben maar wel de handkappen. Zijn die lampen niet meer leverbaar?
De tourer versie had toch handkappen, lampen, tankpads, binnentassen, middenbok etc. Is dit niet meer?

De Versys met mistlampen is een duurdere uitvoering en niet standaard, toch ?
 
Dat is de NL tourer versie. Die heeft idd een all-in packet er op zitten. Ik heb geen mistlampen ed. er op. Prima. Miste ze op de Pan ook niet... Verlichting is prima... Maar ga het zien.. Misschien ooit een optie om ze er op te zetten.
 
Ik ga nog wel even wat uitzoeken m.b.t. windscherm. De beugels staan erg verticaal. Met huidig scherm zou dit wel eens wat turbulentie kunnen geven. Misschien beugels maken om het scherm wat verder naar schuin naar achteren te zetten. Dus meer in-lijn met de neus... Oogt m.i. ook mooier...
 
Ik heb de akrapovic van Kawasaki. Voor het geluid hoef je het niet te doen. Ik heb heb hem voor de looks


Ik ga ook niet voor geluid want de Acra voor mijn Kawa uit 2017 is een Euro 4-norm uitlaat, de demper kan er niet meer uit op een normale manier. Nee de motor moet wat smaller worden van achteren
 
Ik ga ook niet voor geluid want de Acra voor mijn Kawa uit 2017 is een Euro 4-norm uitlaat, de demper kan er niet meer uit op een normale manier. Nee de motor moet wat smaller worden van achteren

Haal je de koffers eraf. :+ _O-
 
Wow!! Zien er weer mooi uit!
Zal er ook eens aan moeten geloven denk ik.
Ik mag hopen voor je dat ze zo blijven :). Poetsen is één, uitpoetsen is twee. En dan verbrandt de licht vette poetslaag.....
Ik heb de Kawa nog maar net, maar als ik hem start en even warm laat draaien lijkt het wel alsof hij stinkt naar gesmolten rubber. Bij iemand bekend? Kan zo gauw niets gevonden krijgen wat het zou moeten zijn. De motor heeft nog niet zoveel km's gemaakt (6800) uit 2017.
 
Wow!! Zien er weer mooi uit!
Zal er ook eens aan moeten geloven denk ik.
Ik mag hopen voor je dat ze zo blijven :). Poetsen is één, uitpoetsen is twee. En dan verbrandt de licht vette poetslaag.....
Ik heb de Kawa nog maar net, maar als ik hem start en even warm laat draaien lijkt het wel alsof hij stinkt naar gesmolten rubber. Bij iemand bekend? Kan zo gauw niets gevonden krijgen wat het zou moeten zijn. De motor heeft nog niet zoveel km's gemaakt (6800) uit 2017.


Denk dat je de olie van je ketting ruikt die komt nml op de uitlaatpot
 
Bij dezen dan!

Gisteren mijn Versys opgehaald. Met de Pan in droog weer heen, tijdje gewacht en met de regen terug :N ... Maar het voelt als thuis komen. Rijdt geweldig!! Nog even wachten op de topkoffer. Mijn navi Garmin Zumo 590 LM wordt nog overgebouwd van de Pan naar de Versys.
Hij staat nu in de garage en mijn dochter (fervent liefhebber van de Versys maar dan de 650) heeft er al even op gezeten en haar vriend ook. Op slag verliefd. Tja, het is ook een mooie motor met onverwacht goede rij-eigenschappen. Ik en mijn vrouw gaan er zeker mooie km's mee maken.[afbeelding]

Mooie fiets Erik!

Bekende dealer ook :P

Ik werk aan de andere kant van de provinciale weg, altijd handig tijdens de lunchpauze even snel rondje showroom :P

Heb je hem bij luuk of "de walrus" vandaan (ben ff zijn naam kwijt).

Luuk heeft mij na een proefritje op een versys 650 geïnfecteerd met het v1000 virus. Dat was een dure infectie.... Maar nog altijd geen spijt van *D
 
Hoi Vincent.
THX!
Ik heb hem bij Luuk vandaan. Ik heb hem gekocht op de beurs. Was al besmet door mijn dochter. Die was op zoek naar een versys 650. Uiteraard voor haar meegekeken en op de Versys 1000 uit gekomen. Wat rijdt dat ding fijn!
Heb er nog steeds geen spijt van uiteraard. Ik moet nog wel een keer terug voor mijn topkoffer, die was nog niet binnen en voor het overbouwen van mijn navi van de Honda St 1300 naar de Versys. Dus heb wel weer zin in een ritje. Dan is hij voorlopig even af (denk ik :) ).
Tja, rondje showroom!! Pffff..... altijd lastig.....
Mooie zaak inderdaad. Is van mij af nog wel een ruim uurtje rijden maar met de Versys geen straf!
 
Ziet er mooi uit! Mothers Wax?

Maar, waar ik nog meer van onder de indruk ben: het aluminium blok dat erachter zit ziet er ook top uit. Bij mij zit daar toch een hoop zooi. Hoe krijg je dat zo mooi schoon?? :}

motor is nieuw 2017 vandaar dat het nog zo schoon is :Y
ik gebruik om de bochten te poetsen PEEK _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Open deurtje :Y :+


Ik rij normaal gesproken woon/werk zonder koffers. Maar de draai UIT de tuin vandaan is zo krap met die schoorsteen aan de rechterkant. Dus er komt wat kleiners op en na wat onderzoek wordt het deze: https://www.motordempers.nl/motor-u...ip-on-line-titanium-kawasaki-versys-1000-2017

:t

Tipje Hans , neem de 2012-2016 die heeft nog een uitneembare db killer de 2017 met euro 4 norm niet meer. (nou ja niet met een schroefje)

Dan heb je naast de looks, gewicht, maatvoering ook nog de sound erbij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan