ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Er is een bepaalde witte 2008 ZX-10r die al jaren tot tevredenheid met Arashi schijven op het circuit rijdt. O-)

Ze liggen meestal onder de groene als er op het circuit mee gereden wordt :P. Maar die Arashi units zijn inderdaad prima. Ideaal als je pimp schijven wil op een studenten budget en voor iemand met mijn gebrek aan talent meer dan goed genoeg. Hier kun je ze in actie zien:

cq4ClJM.jpg


Even een vraagje, moet er bij montage van een PCIII op een ZX10R 2009 ook een O2 optimizer van dynojet gemonteerd worden of volstaat een doodgewone O2 eliminator?
O2 eliminator voldoet niet, O2 optimizer moet je hebben. Of je laat je ecu flashen via bv. whoolich en zet je lambda sensoren uit ;). Met O2 eliminator heb ik ff mee gereden, maar dan kreeg ik na x-km's een rode lamp + inhouden in 5 en 6. Plus voor mijn gevoel minder vermogen in het middengebied. Dus vuvuzela en lambda sensoren er maar weer op gezet :').
 
Laatst bewerkt:
Ze liggen meestal onder de groene als er op het circuit mee gereden wordt :P. Maar die Arashi units zijn inderdaad prima. Ideaal als je pimp schijven wil op een studenten budget en voor iemand met mijn gebrek aan talent meer dan goed genoeg. Hier kun je ze in actie zien:

[afbeelding]O2 eliminator voldoet niet, O2 optimizer moet je hebben. Of je laat je ecu flashen via bv. whoolich en zet je lambda sensoren uit ;). Met O2 eliminator heb ik ff mee gereden, maar dan kreeg ik na x-km's een rode lamp + inhouden in 5 en 6. Plus voor mijn gevoel minder vermogen in het middengebied. Dus vuvuzela en lambda sensoren er maar weer op gezet :').

Duidelijk verhaal,pc gaat het dus niet worden, maar eens kijken voor een ecu flash
 
Met 2e fiets ook lekker bezig :) Wordt nog veel meer aan gedaan.Blok zit er ook weer in en geheel opnieuw opgebouwd.



full
 
En dan heb ik ook nog dit setje staan.Ben verleden jaar bij deze gasten geweest in Italie waar ik ook die gefreesde vorkvoeten vandaan heb.
Incl.verzenden kreeg ik het compleet voor €370 _O-

full
 
En bij die IMA set komt geen contact slot meer,ik laat toch die ecu flashen en dan laat ik gelijk het contactslotherkenning eruit halen.
Ik had liever zo'n stekker ertussen uit Amerika van Woodcraft maar dat gaat helaas niet want in Amerika wordt die ZX10R uit 2004/5 geleverd zonder sleutelherkenning dus stekker kan hier het contactslot niet omzeilen.
 
Brembo HPK's of Galespeeds :) :Y
Qua shop: front row components
Ik ga die gasten vandaag eens bellen vanwege onderhoud aan mijn vork. Volgens mij is deze nog nooit open geweest :X .
Vraagje, zit er nog verschil in kwaliteit van de lineaire veren van K-Tech of Hyperpro? En de keerringen, SKF is al eerder genoemd als goed, maar zie ook een setje van All Balls waar ik goede ervaringen over lees. Aangezien ik echt een noob ben op dit gebied ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

De voorvork wordt door een kennis van mij uitgevoerd, hij heeft EN ervaring EN goed gereedschap :). En ik ga er mooi van leren :Y.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga die gasten vandaag eens bellen vanwege onderhoud aan mijn vork. Volgens mij is deze nog nooit open geweest :X .
Vraagje, zit er nog verschil in kwaliteit van de lineaire veren van K-Tech of Hyperpro? En de keerringen, SKF is al eerder genoemd als goed, maar zie ook een setje van All Balls waar ik goede ervaringen over lees. Aangezien ik echt een noob ben op dit gebied ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

De voorvork wordt door een kennis van mij uitgevoerd, hij heeft EN ervaring EN goed gereedschap :). En ik ga er mooi van leren :Y.
Krijg je ook de nieuwsbrief van MLM parts? Zit nu in ieder geval in je Hotmail / tot 30% korting. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga die gasten vandaag eens bellen vanwege onderhoud aan mijn vork. Volgens mij is deze nog nooit open geweest :X .
Vraagje, zit er nog verschil in kwaliteit van de lineaire veren van K-Tech of Hyperpro? En de keerringen, SKF is al eerder genoemd als goed, maar zie ook een setje van All Balls waar ik goede ervaringen over lees. Aangezien ik echt een noob ben op dit gebied ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

De voorvork wordt door een kennis van mij uitgevoerd, hij heeft EN ervaring EN goed gereedschap :). En ik ga er mooi van leren :Y.

Het enige wat er toe doet bij veren is de veerconstante (kg/m). Het is gewoon een stuk staaldraad wat in een rondje is gedraaid. Kwaliteitsverschil ga je niet vinden tenzij je ontzettende rommel gaat zoeken, K-tech en hyperpro is beiden gewoon goed spul. Qua keerringen zou ik SKF aanhouden, die keerringen zelf kosten toch het geld niet (max 25 euro ofzo voor een setje).
 
Het enige wat er toe doet bij veren is de veerconstante (kg/m). Het is gewoon een stuk staaldraad wat in een rondje is gedraaid. Kwaliteitsverschil ga je niet vinden tenzij je ontzettende rommel gaat zoeken, K-tech en hyperpro is beiden gewoon goed spul. Qua keerringen zou ik SKF aanhouden, die keerringen zelf kosten toch het geld niet (max 25 euro ofzo voor een setje).
Heb Hyperpro even gebeld en daarna besteld. Keerringen ga ik meemaken, is niet SKF geworden, prijsverschil was flink hoor (of ik heb niet goed gezocht).
 
Sinds afgelopen zaterdag staat mijn 10 bij Stamsnijder..
Toch wel even met de neus op de feiten gedrukt, er zat (ik gok) wel een 7cm stick-slip in de voorvork :$ :X
(gewoon standaard keerringen... Met SKF ringen zou het véééééél beter moeten zijn)
 
Laatst bewerkt:
Heb Hyperpro even gebeld en daarna besteld. Keerringen ga ik meemaken, is niet SKF geworden, prijsverschil was flink hoor (of ik heb niet goed gezocht).

Hyperpro veren komt uit dezelfde fabriek als waar Öhlins vandaan komt.
Dus kwa kwaliteit zit dat wel goed.

Een service beurtje is zeker niet verkeerd om eens uit te voeren. 😁👍
 
Sinds afgelopen zaterdag staat mijn 10 bij Stamsnijder..
Toch wel even met de neus op de feiten gedrukt, er zat (ik gok) wel een 7cm stick-slip in de voorvork :$ :X
(gewoon standaard keerringen... Met SKF ringen zou het véééééél beter moeten zijn)

Ook een topper, SO products. :t
 
Hyperpro veren komt uit dezelfde fabriek als waar Öhlins vandaan komt.
Dus kwa kwaliteit zit dat wel goed.

Een service beurtje is zeker niet verkeerd om eens uit te voeren. 😁👍
Apart.. in Nederland zitten wel honderd veren(staal)fabrieken waar ze hele mooie producten maken. :?

Bij mijn baby BMWG310R is het ook apart qua productiekosten.
De buitenpoten komen uit China en het binnenwerk is gewoon Kayaba.
 
Laatst bewerkt:
Ook een topper, SO products. :t
Niet meer zo zelfstandig als dat het was. :?

SO Products bestaat al meer dan 10 jaar en is gevestigd in het Duitse Bad Bentheim, op slechts een steenworp van de Nederlandse grens. SO Products, in Nederland vooral bekend van het suspension service center van Andre Stamsnijder in Bornerbroek, is in de Duitse markt bekend als leverancier van vering en uitlaat techniek met een uitstekende knowhow en service.
Twee jaar geleden heeft Hyperpro, de fabrikant van vering en demping produkten de Duitse distributietak van dit bedrijf overgenomen om zo haar greep op de Duitse markt te vergroten. Het van oorsprong Nederlandse SO Products heeft een uitgekiende productportfolio, met niet alleen Hyperpro vering producten, maar ook andere grote namen als YSS schokbrekers, LASER uitlaatsystemen, PAZZO rem –en koppeling hendels, Spiegler rem-schakelsets, BF lithium-ion accu’s, DNA luchtfilters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan