Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Ik ben opzoek naar een gel zadel voor de dorsoduro zo eentje die ook op de factory zit. Weet iemand toevallig waar je die kan bestellen? Of weet jullie een beter oplossing voor het zadel als je langer stukken rijd?
 
Staar je niet blind op een factory zadel. Deze is niet standaard gel. Alleen de overtrek is anders. Gelzadel is een optie.
 
Ik heb voor de lange ritten altijd n fietsbroek onder het pak aan. Werkt perfect.
 
beste dd rijders
ik wil graag andere uitlaten op me dd maar nou vraag ik me af of iemand een soort van handleiding of een filmpje heeft waar je duidelijk kan zien wat je los moet halen en welke onderdelen ik er allemaal af moet halen.
ik hoop van jullie te horen
dapp
 
Als je t zadel en de zijschilden eraf hebt zul je zien dat het echt niks voorsteld om er andere dempers op te monteren.
 
Ik ben opzoek naar een gel zadel voor de dorsoduro zo eentje die ook op de factory zit. Weet iemand toevallig waar je die kan bestellen? Of weet jullie een beter oplossing voor het zadel als je langer stukken rijd?

Zadel opnieuw laten bekleden met aangepast schuim/gel is een optie. Er staan eerder in dit topic wel links naar bedrijven die dit doen.

Van wat ik heb gelezen stelt het gelzadel (niet van de factory, maar een optie inderdaad) niet zo heel veel voor omdat dat even dik is als een standaard zadel maar dan met kleine strookjes gel er in verwerkt. Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee.

Ik heb zelf het zadel van een 1200 gekocht. Die is een stukje dikker dan het standaard zadel en ook wel een stukje comfortabeler, maar verwacht geen wonderen.

De gelzadels komen regelmatig op marktplaats / ebay voorbij (1200 zadels zijn wat zeldzamer maar ook niet onvindbaar; mijn 1200 zadel heb ik via ebay).
 
Een fijn gelzadel vinden voor de Dorst of een dikkere reet krijgen.

3 keer raden wat gemakkelijk is :)
 
Haha....

Hier trouwens niemand al interesse voor de 900 dorso. Wat denken jullie? Mooie opvolger van je huidige of niet?

Ik vind m wel de moeite waard om volgend jaar n proefritje op te maken. Maar ook niet dermate vernieuwend dat het nou zo'n wereld van verschil uit zou maken met m'n huidige..
 
Beste DD rijders vandaag was lekker weer effe de DD vol getankt en gaan
Nu zag ik bij het stil staan dat er benzine uit het slangetje van onder de motor komt
Nou is dat best veel dit is tog niet goed of maak ik me voor niks druk ?
Ik hoor graag .
 
Als je m goed vol tankt en op z'n standaard zet gaat via n overloop de benzine er via deze slang uit. Geen probleem dus. Alleen volgende keer iets minder vol tanken.
 
Toen ik dorsoduro kocht zat er een gelzadel op. Heb echter het standaard zadel teruggeplaatst. Ik merkte weinig verschil en vind het standaard zadel mooier staan.

Met het tanken ben ik er ook achter dat je hem net niet helemaal vol moet gooien. Anders stinkt je garage naar benzine:)

Een slip on uitlaat monteren stelt niks voor. Op google vind je meerdere instructies (heb zelf akkra's).

Zag laatst in Veldhoven 2 dorso's staan. Iemand van dit forum misschien?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mijn dorso eigenlijk met 2 wielen omhoog zetten. Voor in de winter en om te sleutelen leek me dit wel makkelijk. Nu heb je standaard krikken waarbij je waarschijnlijk de motor aan het carter omhoog krijg. Weet iemand of dit zomaar mag/kan?

Er zijn van die dure stands erbij je de motor aan het frame optilt, maar deze zijn in verhouding ontzettend duur.
 
Ik kan je helaas niet helpen met je vragen.

Heb zelf wel n andere vraag. Weet iemand het adres waar ik duo handgrepen kan bestellen? Of heeft iemand deze toevallig liggen die ze wil verkopen?
 
Mijn dorso gaat de verkoop in.
Weer tijd voor iets anders 😊
Bj 2010
Km stand 9k
Richtprijs €6000,-

Interesse ff mailtje naar : vincentophuis@hotmail.com
full
 
Hoi allemaal,

Ik heb me net kort voorgesteld in het voorstel topic maar zal dat hier ook even doen.
Ik heb besloten om toch te gaan motor rijden en heb mijn oog laten vallen op een Dorsoduro. Echter vroeg ik mij af of deze standaard is geleverd rood zadel?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Overigens zie ik nu dat een naam genoot hier op het forum ook een mooie dorsoduro in de verkoop hebt staan.. Die krijgt van mij een pb !
Ik hoop hier veel informatie te vinden betreft de dorso !

gr
 
Welkom hier.. goede keuze om naar n dorsoduro te kijken :)

Aan de motor die je laat zien zit meer niet standaard op dan alleen het zadel. Maar dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Kijk goed naar de verdere staat van de motor.

Succes met je zoektocht.
 
Stickers op de tank kloppen niet, hier heeft nooit dat rechthoekige aprilia logo op gezeten.
De goudkleurige kettingspanners zijn ook niet origineel, en de beschermdoppen welke daar boven op zitten lijken me ook zelf gedraaide exemplaren, nog maagdelijk nieuw aan de rechterkant, beetje beschadigd aan de linker kant. aan de linkerkant zitten ook wat rare sporen op het dynamo deksel.

ik zou wel even bij de uitslag op het stuur kijken of de motor niet eens hard op zijn kant is gevallen.
bovenop de onderste tripple clamp zitten 2 nokjes, die moeten de stuuruitslag beperken tov het frame, wanneer hier een deuk inzit dan is hij hard gevallen. kleine krasjes is geen probleem, maar een echte deuk wijst een schade aan.
 
Welkome nieuwe leden !
Beste DD rijders ik zou voor me DD graag crash protectors willen hebben nou viel mijn oog voor rizoma protectors iemand enig idee of die altijd passen? Of moet ik nog ergens op letten?
Voor me blok wil ik ook een protector erop hebben . Ik hoor graag jullie ideeën hier over Mvg dapp
 
Heren! iemand hier met een Dorso 1200? Ik ben mij aan het oriënteren naar een zwaardere opvolger van mijn Shiver 750 en mij bevalt het huidige systeem wel goed. Wat zijn de voors en tegens van dit type fiets? Waar loop je tegenaan? Alvast bedankt! :W
 
Beste DD rijders ik ben opzoek naar Dorsoduro tankkappen nieuw of met lichte schade
Stuur mij een bericht met foto’s alsjeblieft alvast bedankt
Mvg
 
Hallo allemaal,
wzme4lx.jpg~
[/img]
Mijn naam is Jorgo en rijdt al een jaar met plezier op een dorsoduro 1200
Ben overigens niet helemaal nieuw op het forum, oude account vergeten en meer een lezer dan reaguurder.

Gisteren een grote beurt uitgevoerd en bij het plaatsen van een k&n luchtfilter viel mij op dat er voor de aanvoer een kapje zit.

Op de foto in de link is het duidelijk te zien.

Dorsoduro 1200 2010 ~ Air box - Parts at Aprilia Genuine Parts, Aprilia Parts, Aprilia Spare Parts, Aprilia Accessories, Aprilia Motorcycle Parts

Nr 1 is het kapje nr 2 toevoer naar het luchtfilter.

Het kapje is zo geplaats dat het lijkt of er een stuk minder lucht naar binnen kan.
Ik heb het eraf gelaten en na wat googlen viel mij op dat bij de DNA stage 2 filters nr 1 en 2 volledig zijn verdwenen.

Iemand enig idee wat het nut is van het kapje?
Kan het kwaad wanneer het verwijdert wordt? (minder vermogen of meer vuildeeltjes)

Of levert het juist wat extra's op
Bij het proefritje na de beurt had ik het idee dat hij merkbaar feller was in de sport stand (of placebo?) en luider maar dat is logisch.

Ik hoor graag jullie mening/ervaring.

Groet,

Jorgo
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jorgo en rijdt al een jaar met plezier op een dorsoduro 1200
Ben overigens niet helemaal nieuw op het forum, oude account vergeten en meer een lezer dan reaguurder.

Gisteren een grote beurt uitgevoerd en bij het plaatsen van een k&n luchtfilter viel mij op dat er voor de aanvoer een kapje zit.

Op de foto in de link is het duidelijk te zien.

Dorsoduro 1200 2010 ~ Air box - Parts at Aprilia Genuine Parts, Aprilia Parts, Aprilia Spare Parts, Aprilia Accessories, Aprilia Motorcycle Parts

Nr 1 is het kapje nr 2 toevoer naar het luchtfilter.

Het kapje is zo geplaats dat het lijkt of er een stuk minder lucht naar binnen kan.
Ik heb het eraf gelaten en na wat googlen viel mij op dat bij de DNA stage 2 filters nr 1 en 2 volledig zijn verdwenen.

Iemand enig idee wat het nut is van het kapje?
Kan het kwaad wanneer het verwijdert wordt? (minder vermogen of meer vuildeeltjes)

Of levert het juist wat extra's op
Bij het proefritje na de beurt had ik het idee dat hij merkbaar feller was in de sport stand (of placebo?) en luider maar dat is logisch.

Ik hoor graag jullie mening/ervaring.

Groet,

Jorgo
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan