Garantiekwestie SWM

Dossier opbouwen. Alle gebreken melden, vragen om passende oplossing met redelijke deadlines, herinneringen sturen als die overschreden worden. Melden dat je de koop wilt ontbinden op basis van non conformiteit.

Komt het 3x keer voor dat je jouw fiets meerdere weken helemaal niet kan gebruiken dan zal bij elke rechter hierin meegaan.

De motor is 2e hands gekocht. De koop ontbinden met de particuliere verkoper?
De fabrikant moet bepaalde zaken op voorraad hebben en zeker in de startfase zijn stinkende best doen samen met importeurs en dealers om het merk een goede naam te laten behouden. Dit soort topics wil je niet zien, want half M-F zou nu al besluiten nooit SWM te kopen en Google search zorgt voor de rest. SWM moet above and beyond gaan om goede publiciteit op te bouwen. Fouten maken mag, hoe het opgepakt en opgelost gaat worden is het belangrijkste.
Ben benieuwd naar de afwikkeling.
 
Ja Italianen houden niet van haast en stress :N ,en als je pech heb dan krijg je te horen siamo in vacanza *O* en dan gooien ze gewoon de hele fabriek weken lang dicht. :z :W

Italianen zijn meesters in het design, maar qua kwaliteit boeten ze in tot op het randje...
Dat is niet alleen met motoren en auto's zo, dat is met alles wat ze maken....

De italiaanse machines en onderdelen zijn ALTIJD veel lichter en fragieler dan duits of zwitsers, en ook veel minder betrouwbaar..
Een italiaan die je koopt voor 100 eenheden per minuut kan dat krap aan, een duitse koop je voor 100 eenheden, en daar kun je op je boerenfluitjes 120 mee halen...
pompen, tandwielkasten, electronica...noem maar wat op, en de italiaanse versie is bij ons al gegarandeerd een keer kapot gegaan, en als je ze nodig hebt, is er plotseling geen een meer die engels of duits spreekt aan de telefoon....
Als het aan mij ligt , komt er niets italiaans meer onze fabriek in
 
Een Italiaan moet je ook niet kopen om mee te rijden,maar om naar te kijken :9~ 8-) ;)
Maar 1 ding kunnen ze wel goed en dat is Pizza,s en Pasta maken :9~ :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Italianen zijn meesters in het design, maar qua kwaliteit boeten ze in tot op het randje...
Dat is niet alleen met motoren en auto's zo, dat is met alles wat ze maken....

De italiaanse machines en onderdelen zijn ALTIJD veel lichter en fragieler dan duits of zwitsers, en ook veel minder betrouwbaar..
Een italiaan die je koopt voor 100 eenheden per minuut kan dat krap aan, een duitse koop je voor 100 eenheden, en daar kun je op je boerenfluitjes 120 mee halen...
pompen, tandwielkasten, electronica...noem maar wat op, en de italiaanse versie is bij ons al gegarandeerd een keer kapot gegaan, en als je ze nodig hebt, is er plotseling geen een meer die engels of duits spreekt aan de telefoon....
Als het aan mij ligt , komt er niets italiaans meer onze fabriek in

Dat is echt onzin. Bijvoorbeeld 's werelds beste houtbewerkingsmachines (SCM) komen uit Italië en zijn super betrouwbaar, en Italiaanse Moto Guzzi's zijn motorisch zeer betrouwbare machines. Daarbij gebruiken Italiaanse bedrijven ook Duitse onderdelen, en Duitse bedrijven Italiaanse onderdelen. De tijd dat alle BMW onderdelen uit Duitsland kwamen ligt al heel lang achter ons.
 
Laatst bewerkt:
Italianen zijn meesters in het design, maar qua kwaliteit boeten ze in tot op het randje...
Dat is niet alleen met motoren en auto's zo, dat is met alles wat ze maken....

De italiaanse machines en onderdelen zijn ALTIJD veel lichter en fragieler dan duits of zwitsers, en ook veel minder betrouwbaar..
Een italiaan die je koopt voor 100 eenheden per minuut kan dat krap aan, een duitse koop je voor 100 eenheden, en daar kun je op je boerenfluitjes 120 mee halen...
pompen, tandwielkasten, electronica...noem maar wat op, en de italiaanse versie is bij ons al gegarandeerd een keer kapot gegaan, en als je ze nodig hebt, is er plotseling geen een meer die engels of duits spreekt aan de telefoon....
Als het aan mij ligt , komt er niets italiaans meer onze fabriek in

Hmjuist.. Even kijken. In mijn handel zijn de beste: Banden montage, banden balanceer apparaten, hefbruggen, elektromotoren, Richtbanken en industrie compressoren Italiaans. Voor zover ik weet bouwen ze ookzeer verdienstelijke landbouwmachines? al is dat laatste niet mijn sector verder.

En nee, als je betrouwbaar door de pekel wil, moet je geen sportieve jaren 90' Alfa kopen :+
 
Laatst bewerkt:
Update: er wordt inderdaad ook gesproken dat het automatisch decompressiesysteem niet goed werkt. Er wordt nu vervangen de startmotor+ complete startkoppeling.
Hopelijk is het hiermee opgelost. Het blijft voor mij allemaal wel wat mysterieus hoe dit dan kapot kan gaan (ik deze beperkte kilometers). Want mijn volgende gedachte is of ik niet weer over eenzelfde aantal kilometers met dezelfde problemen sta.
Maar eerst maar eens kijken of de problemen nu over zijn.
 
Laatst bewerkt:
Update: er wordt inderdaad ook gesproken dat het automatisch decompressiesysteem niet goed werkt. Er wordt nu vervangen de startmotor+ complete startkoppeling.
Hopelijk is het hiermee opgelost. Het blijft voor mij allemaal wel wat mysterieus hoe dit dan kapot kan gaan (ik deze beperkte kilometers). Want mijn volgende gedachte is of ik niet weer over eenzelfde aantal kilometers met dezelfde problemen sta.
Maar eerst maar eens kijken of de problemen nu over zijn.

Die hoeven niet te vervangen te worden.
Het is misschien alleen de kabel afstellen.

Zou sowieso deze te vervangen onderdelen niet gaan betalen alvorens zij echt kunnen aantonen dat dit nodig is.
 
Update: er wordt inderdaad ook gesproken dat het automatisch decompressiesysteem niet goed werkt. Er wordt nu vervangen de startmotor+ complete startkoppeling.
Hopelijk is het hiermee opgelost. Het blijft voor mij allemaal wel wat mysterieus hoe dit dan kapot kan gaan (ik deze beperkte kilometers). Want mijn volgende gedachte is of ik niet weer over eenzelfde aantal kilometers met dezelfde problemen sta.
Maar eerst maar eens kijken of de problemen nu over zijn.
Kun je niet vragen of ze de motor gewoon maken, ipv allerlei onderdelen vervangen op jouw kosten?

Uiteraard onder garantie.

De decompressieklep staat los van starter en startkoppeling. En ik heb eigenlijk ook nog nooit meegemaakt, dat die beide tegelijkertijd stuk gingen, hoewel dat wel kan natuurlijk.

Ik vind het raar. En gezien de geschiedenis, denk ik dat ze maar wat doen, zolang jij blijft betalen.
 
Hoort een automatisch decompressiesysteem niet bij de startmotor of startkoppeling? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze aangeven dat het probleem in het decompressiesysteem zit en dit vervolgens niet vervangen.
Het lijkt er vooralsnog op dat de startmotor en startkoppeling onder de garantie vallen.
 
Ik heb een Husqvarna uit 2008 (zelfde blok als de SWM, in ieder geval het ontwerp) en hab ook startproblemen gehad. Bleek uiteindelijk een minimale verschuiving van het tandwiel op de nokkenas te zijn.

Steeds slechter starten tot uiteindelijk de startmotor de boel niet eens meer rondkreeg.
 
Hoort een automatisch decompressiesysteem niet bij de startmotor of startkoppeling? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze aangeven dat het probleem in het decompressiesysteem zit en dit vervolgens niet vervangen.
Het lijkt er vooralsnog op dat de startmotor en startkoppeling onder de garantie vallen.
Zit aan compleet andere kant vh blok :)

Voor zover ik kan inschatten, zijn die niet gekoppeld.
 
Dat is echt onzin. Bijvoorbeeld 's werelds beste houtbewerkingsmachines (SCM) komen uit Italië en zijn super betrouwbaar, en Italiaanse Moto Guzzi's zijn motorisch zeer betrouwbare machines. Daarbij gebruiken Italiaanse bedrijven ook Duitse onderdelen, en Duitse bedrijven Italiaanse onderdelen. De tijd dat alle BMW onderdelen uit Duitsland kwamen ligt al heel lang achter ons.
Oneens.
Ik ben 12 jaar vertegenwoordiger geweest voor professionele houtbewerkingsmachines, waaronder ook bij SCM, en Italiaans is maar zeer zelden het beste. Dat zijn vrijwel altijd de Duitse of de Zwitserse/Oostenrijkse machines. De Italianen zijn niet alleen minder degelijk gebouwd, maar hebben vaak ook meer opties die dus ook vaker stukgaan.
Als je nu zegt dat de Italianen de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben in houtbewerkingsmachines, dan klopt dat veel beter.
 
Zit aan compleet andere kant vh blok :)

Voor zover ik kan inschatten, zijn die niet gekoppeld.
full
 
...Hendeltje op het stuur...

Maar bij mijn 510SMR zit er ook een automatische decompressie op en hoef je het hendeltje dus niet percee te gebruiken
 
...Hendeltje op het stuur...

Maar bij mijn 510SMR zit er ook een automatische decompressie op en hoef je het hendeltje dus niet percee te gebruiken

Het zal toch niet zo zijn dat noch de eerste eigenaar, noch topic starter weten dat een bepaald hendeltje gebruikt moet worden bij het starten?
 
Het zal toch niet zo zijn dat noch de eerste eigenaar, noch topic starter weten dat een bepaald hendeltje gebruikt moet worden bij het starten?
dat hendeltje is voor een eventuele kickstart procedure. Het gaat dus niet om de manuele decompressor, maar om de automatische. Maarre ik geloof dat de reparateur daar nog nooit van gehoord had :')
 
Ik heb geen kickstarter, maar wel het hendeltje... ;(
Normaal gesproken heb ik het hendeltje ook niet nodig volgens de manual.

Hendeltje B stuurt Nr. 49 aan (Tekening 1), die stuurt Nr. 14 aan (Tekening 2):
picture

picture

Hoe het automatische gedeelte werkt weet ik niet...

Het schijnt dat als de kleppen gesteld moeten worden, het starten ook moeilijker wordt...
 
Laatst bewerkt:
dat hendeltje is voor een eventuele kickstart procedure. Het gaat dus niet om de manuele decompressor, maar om de automatische. Maarre ik geloof dat de reparateur daar nog nooit van gehoord had :')

Dit verklaard wel het lange wachten op onderdelen van die Italianen.
De meeste problemen lossen zich na maanden vanzelf op. :+
 
ik heb eens gekeken bij swm dealers Alle officiële dealers van SWM Motorcycles, Mash Motors en MV Agusta in BeNeLux - Motomondo B.V. en zie veel bromfiets/scooter zaken. De prutser waar de motor nu staat mag naar mijn idee gewoon genoemd worden.

er zijn maar klein aantal swm dealer ik dacht 6 in NL. bromfiets/scooter zaken komt omdat motomondo de importeur is van Mash/ (cagiva staat half op de site?), (naast mv agusta en swm) ben wel benieuwd bij welke zaak hij geholpen word.

Maarja laten we eerlijk zijn, motomondo heeft zijn site lange tijd al niet op orde.
dealer overzicht is niet actueel bijvoorbeeld, staan merken waar zaken mee gestopt zijn. sommige zaken worden niet als dealer van een merk aangegeven terwijl ze dat wel zijn...

en op de beurs vond ik ze er ook maar ongeïnteresseerd bij staan......
dat terwijl ik eigenlijk toch nog een poging wou doen een gesprek aan te gaan om wat positiever te worden.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan