Assen Formule 1 circuit

In 2006 zei men al "volgend jaar gaat de schep in de grond voor de bouw van TT- world". Eerst zien dan geloven.
 
Ik mis zo te zien nu alleen nog een 8-baan bordeel op TT assen ? :+

Voor heel het gezin :t

full
 
Ik mis zo te zien nu alleen nog een 8-baan bordeel op TT assen ? :+

Je zegt wat ik serieus denk. Maar dan wel een afgekeurde 8-baan :X _O-
En inderdaad op de Nurburgring hebben ze ook een "club".

Deze plannen voor Assen doen me echt teveel aan de Nurburgring denken. En lijken mij veel te pretentieus en niet reëel in deze tijd waarin circuits failliet gaan.
 
Je zegt wat ik serieus denk. Maar dan wel een afgekeurde 8-baan :X _O-
En inderdaad op de Nurburgring hebben ze ook een "club".

Deze plannen voor Assen doen me echt teveel aan de Nurburgring denken. En lijken mij veel te pretentieus en niet reëel in deze tijd waarin circuits failliet gaan.


Wij denken hetzelfde ,al deze poespas gaat uiteindelijk de ondergang van het TT circuit Assen worden.
 
Deze plannen voor Assen doen me echt teveel aan de Nurburgring denken. En lijken mij veel te pretentieus en niet reëel in deze tijd waarin circuits failliet gaan.
Alle ontwikkelingen rondom het TT-circuit staan compleet los van het circuit zelf, net zoals de TT-hal en het TT-instituut. Er wordt uiteraard gebruik gemaakt van de naam TT. Voor Stichting het Circuit van Drenthe dus 0,0 risico. Die investeren alleen heel verstandig in bet circuit zelf met nieuwe tribunes etc.

Bij de Nurburgring is enorm veel geïnvesteerd in het circuit zelf, zoals idd een pretpark en een winkelcentrum. Dit is grotendeels gefinancierd met behulp van investeerders. Hier is bij het TT-circuit geen sprake van, alle investeringen op het circuit worden bekostigd door het circuit zelf en de overheid dmv subsidies.
 
DW_LvWvW0AAzOAE.jpg


Dit heeft werkelijk niks met motorsport te maken (maar F1 eigenlijk ook niet), maar toch leuk om het verschil in enthousiasme en beleving te zien in 'onze hoofdstad' en het 'hoge noorden'.
Er is een duidelijk verschil in mentaliteit m.b.t. het 'wij-gevoel' en eensgezindheid in de randstad en in het noorden imo.

Hetzelfde geldt een beetje voor de aanpak mbt het binnenhalen van de Formule 1, er wordt van alles geroepen 'Zandvoort', 'nieuw circuit in de Flevopolder', stratencircuit in Rotterdam, Amsterdam... Natuurlijk, er wordt in Assen ook e.e.a. geroepen mbt de directe omgeving van het Circuit, maar kijk maar eens wat ze op dit moment bij het TT-circuit aan het neerzetten zijn:

Niet lullen, maar poetsen...
 
ASSEN REKENT NIET MEER OP FORMULE 1 IN 2019

https://www.telesport.nl/artikel/143813/autosport/assen-rekent-niet-meer-op-formule-1-2019

Was ook wel erg kort dag heb ik het idee, maar ben benieuwd ,allemaal politiek ;-)

Ik kan hier alleen nog maar om lachen. We laten ons weer met zijn allen voor de gek houden door dat hele F1 circus. Je zou je eens moeten verdiepen in de geschiedenis van Circuit Park Zandvoort. Dan zie je dat Ecclestone & Co daar vanaf 1985 diverse malen geweest zijn na de zoveelste "verbouwing" en keer op keer beloften deden die ze nooit waargemaakt hebben. Op een gegeven moment hoefde alleen nog Rob Slotemaker's antislipschool verplaatst te worden en dan zou men een groen licht geven. Voor zover ik weet is dat toen inderdaad aangepast maar de F1 kwam nooit meer terug :z _O-
 
Er zijn blijkbaar nog genoeg plaatsen waar ze dolgraag een F1 wedstrijd willen organiseren (waaronder dus ook in Nederland)

Ik weet niet hoe Liberty het aanpakt, maar met Bernie wist je zeker wanneer je zak met geld maar groot genoeg was en je aan al zijn eisen voldeed, je een F1 wedstrijd mocht organiseren.

Waar die F1 race dan gereden werd, interesseerde Bernie geen hol, als er maar veel betaald werd...


Maar het is niet voor niets dat er de afgelopen decennium veel locaties zijn gekomen en gegaan.
Er zijn blijkbaar maar weinig F1 races die winst opleveren voor de organisatie.
 
Wat dacht je van dat idiote DRS systeem afschaffen. En de aerodynamica van begin jaren 80 terug: Sideskirts en bodemplaten die aan het asfalt zuigen. Dan kunnen ze gewoon achter elkaar rijden en inhalen alsof het niks is.
 
Wat dacht je van dat idiote DRS systeem afschaffen. En de aerodynamica van begin jaren 80 terug: Sideskirts en bodemplaten die aan het asfalt zuigen. Dan kunnen ze gewoon achter elkaar rijden en inhalen alsof het niks is.


Denk dat er heel veel mensen zijn die wel weten hoe "het "moet , vraag me dan altijd af waarom een organisatie dat niet ziet/doet ?!
Gaat het er om dat er elk jaar harder gereden moet worden zodat ze kunnen zeggen ; Kijk wij zijn weer verder vooruit gegaan ?
 
Denk dat er heel veel mensen zijn die wel weten hoe "het "moet , vraag me dan altijd af waarom een organisatie dat niet ziet/doet ?!
Gaat het er om dat er elk jaar harder gereden moet worden zodat ze kunnen zeggen ; Kijk wij zijn weer verder vooruit gegaan ?

Goede vraag. Wat ik wel weet is dat de zuigende bodemplaten en sideskirts ergens halverwege jaren '80 verboden zijn, omdat men vond dat het juist te snel ging. De laatste plus minus 20 jaar zie je weer wel luchthappers. Die zijn ook jaren verboden geweest. Ik weet niet exact wat het vermogen en snelheid van de bolides van nu is. En ook niet wat het toen was. Men beweert dat het nu juist sneller gaat. Maar wat heb je aan een hogere topsnelheid als je naar treintje rijden aan het kijken bent en binnen 10 ronden in slaap valt?
 
De techniek (en dus veiligheid) is natuurlijk ook veranderd de afgelopen 20 jaar.
Toen verloren nog regelmatig coureurs hun waterloo in de cockpit.

Dat het saai is geworden, zijn de meeste het wel over eens.
Er zijn races waarbij daadwerkelijke inhaalacties op 1 hand zijn te tellen.
En wanneer Max dan weer eens uitvalt tijdens zo'n race, haak ik af.
 
Goede vraag. Wat ik wel weet is dat de zuigende bodemplaten en sideskirts ergens halverwege jaren '80 verboden zijn, omdat men vond dat het juist te snel ging. De laatste plus minus 20 jaar zie je weer wel luchthappers. Die zijn ook jaren verboden geweest. Ik weet niet exact wat het vermogen en snelheid van de bolides van nu is. En ook niet wat het toen was. Men beweert dat het nu juist sneller gaat. Maar wat heb je aan een hogere topsnelheid als je naar treintje rijden aan het kijken bent en binnen 10 ronden in slaap valt?


Ik ben niet op en top thuis in de F1 / autosport maar ze hebben toch vorig jaar (?!) de banden aangepast? waardoor ze weer een stuk sneller gingen per rondje ? Ik snap dat uberhaupt niet.. elke gemotoriseerde sport proberen te de boel te beperken omdat het te snel gaat en te gevaarlijk word, bij de F1 geven ze ze dikkere banden zodat ze harder gaan ?!
Volgens mij moeten ze ze iets geven waardoor ze makkelijker uit de slipstream komen en er dus meer ingehaald word.
 
Wat dacht je van dat idiote DRS systeem afschaffen. En de aerodynamica van begin jaren 80 terug: Sideskirts en bodemplaten die aan het asfalt zuigen. Dan kunnen ze gewoon achter elkaar rijden en inhalen alsof het niks is.
Dat was meen ik verboden omdat het gevaarlijk is. Als de auto door een hobbel wat hoger op de weg ligt gaat is zuigende effect weg en daarna alle grip met alle gevolgen vandien. Mooie techniek maar zolang er niet op een perfecte asfaltlaag gereden wordt zie ik het niet terug komen, althans niet in de vorm zoals het ooit was. Misschien dat anno 2018 er wel iets op gevonden kan worden.

@ZXRH88, de F1 is niet bepaald sneller geworden het laatste decennia. Vorig jaar is voor het eerst het reglement aangepast zodat de auto's weer duidelijk sneller worden omdat ze te makkelijk te rijden waren en een goede coureur geen verschil kon maken waardoor het een merken optocht werd. Pirelli wist vorig jaar niet hoe deze nieuwe auto's zich precies gingen gedragen en heeft daarom hele conservatieve compounds ontwikkeld. Dus een soft kon op sommige circuits de hele race mee en men kwam alleen naar binnen om te wisselen naar een andere compound omdat het reglement dat vereiste, niet omdat het nodig was. Dit jaar heeft Pirelli meer informatie over deze nieuwe auto's en is meen ik ook gevraagd om zachtere/snellere banden te maken zodat er meer verschil zit in de banden en coureurs meer keuze krijgen. Vandaar die waslijst aan banden die dit jaar gebruikt kunnen worden. Volgens mij zijn trouwens niet alle banden beschikbaar voor een race maar een selectie, maar dat weet ik niet precies, zo diep volg ik F1 niet.
 
Zolang het niet mogelijk is om in bochten dicht achter elkaar te rijden, heb je weinig inhaalacties en dus bij voorbaat al bijna altijd saaie races.

In andere formuleklassen lukt het namelijk wel om ronden lang vlak achter elkaar te rijden.
Die zijn dan vaak ook een stuk spannender.

Ik begrijp dan ook niet dat hier iets op verzonnen wordt door de organisatie.
Dit probleem speelt zich namelijk al jaren af.
 
Zolang het niet mogelijk is om in bochten dicht achter elkaar te rijden, heb je weinig inhaalacties en dus bij voorbaat al bijna altijd saaie races.

In andere formuleklassen lukt het namelijk wel om ronden lang vlak achter elkaar te rijden.
Die zijn dan vaak ook een stuk spannender.

Ik begrijp dan ook niet dat hier iets op verzonnen wordt door de organisatie.
Dit probleem speelt zich namelijk al jaren af.
Omdat ze te afhankelijk zijn van de aerodynamische grip, wil je spannende races moet je meer mechanische grip hebben.
 
Ik ben niet op en top thuis in de F1 / autosport maar ze hebben toch vorig jaar (?!) de banden aangepast? waardoor ze weer een stuk sneller gingen per rondje ? Ik snap dat uberhaupt niet.. elke gemotoriseerde sport proberen te de boel te beperken omdat het te snel gaat en te gevaarlijk word, bij de F1 geven ze ze dikkere banden zodat ze harder gaan ?!
Volgens mij moeten ze ze iets geven waardoor ze makkelijker uit de slipstream komen en er dus meer ingehaald word.
Bredere banden was voor hogere bochten snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan