Android Smartphone Navigatie

Overigens kan ik absoluut niet zeggen dat de voorloper, de A1 traag is of een slechte GPS heeft. Heb je misschien een auto met warmte werend glas? Want daar houden sommige GPS systemen niet zo van.
Het is in vergelijking met andere systemen. In de loop der jaren zijn dat er de nodige geweest (en de auto is nog dezelfde).
 
Die extra aansluiting aan de achterzijde is er voor om andere apparaten van de stroom te voorzien.

http://www.geotel.cc/g1.php

Dat weet ik. Maar naast de grote usb zit nog een micro usb aansluiting. Rechtstreeks op de accu. Daarmee laad je de accu op. Echter zonder dat de telefoon dit aangeeft. Een beetje het idee van de meeste powerbanks dus. De dikke aansluiting is voor het voeden van andere apparaten. De kleine voor het laden van de powerbank. Ik ben nu aan het uitvinden in hoeverre het problemen geeft om de achterste aansluiting als voeding tijdens het navigeren te gebruiken. Het lijkt erop dat het gewoon werkt. Zou mooi zijn want met een haakse usb stekker kan ik dat heel netjes maken.
 
Niet omdat ik het zelf ook gebruik maar overweg om een magnetische USB kabel te gebruiken. Dan belast je de connector en stuk minder
 
Een probleem wat bij de Rider 400/550 al vaker werd aangekaart is het bedienen van de smartphone met je handschoen.
Tijdens het rijden is het uiteraard nooit verstandig om te doen maar ondanks dat is het wel prettig dat het met de handschoenen aan wel kan.

De Rider 450 heeft daarvoor een nieuw scherm gekregen waarmee dit wel mogelijk moet zijn. Dit probleem speelt echter ook bij de smartphone aangezien lang niet iedere smartphone met handschoenen te bedienenen is. Sommige handschoenen (steeds meer overigens) hebben garen in de vingertop zitten waarmee het bedienen wel mogelijk zou moeten zijn. Voor de handschoenen die dit niet hebben of niet goed werkt kwam ik een oplossing tegen. Nanotips. Hiermee maak je iedere handschoen touchscreen vriendelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Geotel G1 binnen gekregen. Het toestel ziet er prima uit. Scherm is helder en in zonlicht afleesbaar. Hij is ook behoorlijk groter dan de A1.

Alleen valt mij wel op dat het batterijdeksel lang zo stevig niet vast zit als bij de A1. En het lijkt mij ook minder goed waterdicht. Bij de A1 kun je aan het deksel van alles vast maken en zo de telefoon op het stuur vastmaken.
Leuk detail (dacht ik) is de USB aansluiting aan de achterkant van de telefoon. Rechtstreeks op de de accu. Dat maakt het dan weer makkelijker om een nette laadaansluiting te fabriceren. Zit uit het zicht en redelijk beschermd onder het toestel.
Echter geeft de telefoon niet aan dat de batterij geladen wordt als je deze aansluiting gebruikt. Terwijl de batterij wel degelijk geladen wordt. De batterij is een soort powerbank. En met 7500 mAh is laden waarschijnlijk niet eens nodig. Maar toch. We gaan kijken hoe het een en ander in de praktijk werkt.

Volgens mij is hij toch niet waterdicht? Correct me if I'm wrong.

Een probleem wat bij de Rider 400/550 al vaker werd aangekaart is het bedienen van de smartphone met je handschoen.
Tijdens het rijden is het uiteraard nooit verstandig om te doen maar ondanks dat is het wel prettig dat het met de handschoenen aan wel kan.

De Rider 450 heeft daarvoor een nieuw scherm gekregen waarmee dit wel mogelijk moet zijn. Dit probleem speelt echter ook bij de smartphone aangezien lang niet iedere smartphone met handschoenen te bedienenen is. Sommige handschoenen (steeds meer overigens) hebben garen in de vingertop zitten waarmee het bedienen wel mogelijk zou moeten zijn. Voor de handschoenen die dit niet hebben of niet goed werkt kwam ik een oplossing tegen. Nanotips. Hiermee maak je iedere handschoen touchscreen vriendelijk.

Bij de 450 zou het touchscreen beter te bedienen zijn met handschoenen. Heb ze beide getest, maar merkte geen voordeel met de 450.

Het niet kunnen bedienen met handschoenen van de telefoon is de reden dat ik nog een Rider heb. Heb jij persoonlijke ervaringen met nanotips? Ziet er namelijk goed uit.
 
Nog niet. Ik ben wel van plan om het te gaan kopen.
Ik ben absoluut geen voorstander om het bedienen tijdens het rijden maar ik ben ook niet roomser dan de paus.
Ik merk wel dat ik best irritant vind, dat ik iedere de handschoen uit moet doen als ik stil sta.
 
Nog niet. Ik ben wel van plan om het te gaan kopen.
Ik ben absoluut geen voorstander om het bedienen tijdens het rijden maar ik ben ook niet roomser dan de paus.
Ik merk wel dat ik best irritant vind, dat ik iedere de handschoen uit moet doen als ik stil sta.

Top, zou graag je bevindingen willen weten :) Ik bedien hem liever ook niet tijdens het rijden, maar het is inderdaad vervelend als je elke keer je handschoenen moet uit doen. Vooral als je een aantal wijzigingen wil doorvoeren aan het begin van een route ofzo, dan blijf je maar handschoenen uit / aan doen.
 
Helaas wordt mijn Geotel G1 geplaagd door een slechte GPS ontvangst. Terwijl de 4 A1's die ik geinstalleerd hebben juist een perfecte en snelle GPS hebben. Zoals blijkt is het een beetje Russisch roulette met het spul uit China. Bevestigen en opladen had ik perfect voor elkaar. Ook het afkitten en vastlijmen van het batterijdeksel ging beter dan verwacht. Eerst maar eens mailen met de leverancier van de G1. Voor alsnog doet de A1 het nog steeds prima. Wordt vervolgd!
 
De A1 nadat er een achterwiel van motor overheen is gegaan:

a7ab8b0a5c3f4241c48334fa5258e8c5.jpg
 
Als je bereid bent om wat te prutsen heb ik nog wel een A1 liggen. Het touchgedeelte van de mijne is niet goed.
 
De A1 nadat er een achterwiel van motor overheen is gegaan:

Ow... dat is wel ff minder....

Enkele jaren terug stond ik klaar om (met de auto) te vertrekken richting motorbeurs. Ha deen tas met twee laptops tegen de auto aan staan, was die vergeten en reed er prompt overheen. Eén van de twee had weliswaar barsten in het scherm maar deed het nog. Heb wel de nodige haren uit m'n hoofd getrokken.. Begrijp achteraf wel hoe het kon gebeuren, maar stom was het wel.
Ben wel erg benieuwd hoe jij dit voor elkaar kreeg!
 
In Amerika zijn ze nogal gek van de Kyocera rugged smartphones. Vooral de Duraforce XD en Duraforce Pro. Kyocera is geen goedkoop Chinees spul maar een premium telefoon die nieuw enkele honderden Euro's kost.
Naar aanleiding van dit topic heb ik een Duraforce XD besteld:
http://advrider.com/index.php?threads/ultra-rugged-kyocera-phones-gps-smartphones-my-guide.1206076/
Gebruikt zijn ze op Ebay etc wel te vinden voor minder dan 100 Euro. Zeker als er een smartlock op zit of de telefoons een zogenaamde "Bad ESN of Bad IMEI" hebben. Dit betekent dat je er niet zomaar op ieder netwerk mee kunt bellen. Maar dat is nou net wat ik er niet mee wil!
Ik heb de XD besteld. Die heeft een 5,7" scherm. Volgens het ADV Rider forum is de Pro een nog beter keuze. Deze heeft een 5" scherm.
 
Ziet er goed uit. Android versies lopen achter? Ze komen niet SIM lock vrij? Ik zie op site dat je steeds een provider moet kiezen.
 
SIM lock maakt mij totaal niets uit. Ik gebruik hem toch niet om te bellen. Unlocken kost je een tientje online geloof ik. Of even naar zo'n winkeltje.

De Geotel A1 doet het prima maar het scherm is wat klein. En het is natuurlijk een goedkoop toestel. De Geotel G1 zag er veel "duurder" uit en heeft ook een mooi groot scherm. Helaas was die GPS niet goed. Volgens de leverancier is dat een uitzondering. Maar kan af en toe voorkomen. Het lijkt erop dat ik een refund krijg. Dus dat is wel weer netjes.
 
Beetje wonderlijk; een nieuw toestel dat anno 2018 uitgebracht wordt met het drie jaar oude lolipop?
(https://www.kyoceramobile.com/business/duraforce-xd/att/#specs).
Zou niet m'n eerste keuze zijn vrees ik...
 
.. Android versies lopen achter? ....
Ja en het vervelende is dat de SD kaart problematiek in 4 en in 5 zat. Ik heb de TomTom kaarten nooit op de SD kunnen krijgen.
Vanaf Android 6.0 kun je er een grote SD kaart ingooien en de geheugens samenvoegen. Dat heb ik gedaan op de Nomu die 8 GB ook aan de krappe kant is als je hem gebruikt als nav. Zeker zoals wij met twee of meer navigatie apps met ieder hun eigen kaarten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan