Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Eergisteren de accu aan de druppellader gehangen. Vandaag de benzineslangen weer op de kraantjes geschoven en de kranen open gezet. Druppellader losgekoppeld. Na een kwartier de motor starten.

En binnen 2 seconden keurig stationair lopen en ook reageren op gasgeven *O*
 
Laatst bewerkt:
Zondag de OEM luchtfilter vervangen door een K&N filter. Meteen een proefritje gemaakt, zal je net zien dat je geen voorrang krijgt - gratis hernia *D
 
Geprobeerd om de Vmax te ontdoen van alle Tectyl die ik er op gespoten heb. Water. Zeep. Vloeken. Héél veel vloeken. Petroleum gekocht. Nog een keer geprobeerd. Niet meer gevloekt. :}
 
Zelf heb ik niet veel aan mijn motor gedaan*, behalve opgehaald bij de garage. Nieuwe voorband ligt erop, nieuwe keerringen op de voorvork en een beetje door z'n voorpootjes heen laten zakken. Hij rijdt weer als een zonnetje, jammer dat ik direct door moest rijden naar het werk, want wat is het lekker weer!

*Het enige waar ik technisch genoeg voor ben, was het monteren van een tankring op de tank :')
 
Vandaag een nieuw lampje in de kentekenverlichting geplaatst...
Niet bijster spannend trouwens...vrijdag breng ik de soes weg : laat er 2 nieuwe sloffen onder monteren : zaterdag weer op halen en dan eens een afspraak maken om met een forumlid een stukkie te gaan rijden :]
Ik heb niet vies van wat sleutelen maar heb de middelen niet om bandjes te balanceren..

Daarna staat er een olie en filter wissel op het programma <- dat ga ik wel zelf doen ;)
Straks op zoek wat er voor olie in moet (10w40 heb ik al gezien) en waar ik de benodigde spullen daarvoor kan halen.. ;)
 
Niet vandaag maar een paar weken geleden de persoonlijke touch veranderd van een plakstreepje naar een wat luxere versie en alles mat gemaakt.
post-3441-0-44603300-1518467949.jpg

post-3441-0-91822900-1518467948.jpg


En het eindresultaat
post-3441-0-65677100-1518880008.jpg

post-3441-0-21827700-1518880008.jpg

post-3441-0-77262800-1518880007.jpg


Ondertussen alweer een dikke 1000Km gereden en dit is iets wat ik ook onder het rijden kan zien.
 
Kleine klusje, maar mijn nieuwe knipperlichten zitten erop!
En ook al zijn het een LEDjes, die zijn wel een stuk feller dan de oude.
full
 
Ik heb vandaag nieuwe sloffen onder de soes laten plaatsen : het zijn michelin Pilot Active's geworden..
Kreeg het advies in elk geval de eerste 100km rustig aan te doen en daarna langzaam aan de grenzen gaan verkennen van het hele spul.
Geen verkeerd advies trouwens want zoals het nu rijd is niet te vergelijken met de oude banden.

Resize_of_IMG_20180309_180536.jpg

Zie op de foto pas dat ze een andere kentekenplaathouder er op hebben gezet :z
Resize_of_IMG_20180309_180554.jpg

Resize_of_IMG_20180309_180758.jpg

Hij moet binnenkort wel terug want de ketting en tandwielen zijn aan vervanging toe..
 
Bij zomers weer wel eens met 25 km de rullen op de achterband gereden. :]
Met deze temperaturen zou ik dat niet nadoen.. al zijn ze pas zo glad als een paling bij vochtige omstandigheden.

Leuke en verstandige sticker hebben ze geplakt. _O-
 
:^

Ik heb het met mijn auto ook wel eens gehad.
Airco laten repareren en gelijk reclame rijden voor die garage.
Die reclame was er bij mij dus ook weer snel af.

Schuurpapiertje P200 / P400 eroverheen en dan is die weer mooi zwart :+
 
nieuwe benzinepomp op de motor gelegd....

Net toen ik lekker wilde beginnen, belde de vrouw dat ze met een lekke band stond ,, en of ik ze even wilde komen ophalen
 
nieuwe benzinepomp op de motor gelegd....

Net toen ik lekker wilde beginnen, belde de vrouw dat ze met een lekke band stond ,, en of ik ze even wilde komen ophalen
Ze blijven lastig die vrouwen. _O- _O-
Houdt ze er geen enkele rekening mee dat je moet klussen. :+ :+
 
Vandaag een SBK ombouw met topkuip voor de SP voor weinah op de kop weten te tikken. De topkuip even gepast op de motor icm de nieuwe carbon air intake, zat als gegoten.
Bleek dat de kuip makkelijker buigbaar was zonder koplampen er in. Had al enige pogingen gedaan om de nieuwe endurance topkuip passend te krijgen zonder succes. Dus ook maar eens zonder de koplamp proberen en dit keer met succes *O*
full

full

full


Nu moeten er nog wat plekjes nagekeken worden door de spuiter, dan is het opbouwen, bedrading wegwerken en het nieuwe uitlaatsysteem met racekont monteren. Het scharnierpunt van de tank nog even laten lassen en dan is ie helemaal klaar voor het seizoen :]
 
Accu teruggezet, nieuwe banden laten monteren en de eerste km-ers dit jaar gereden. Eindelijk... de grijns op mijn gezicht zit er nog.
 
Wel vrij brutaal vind ik.....

Mee eens....binnenkort schuur ik dat er af want ben niet zo van de reclamefratsen...
Bovendien heb ik er ook niet om gevraagd : had de opdracht gegeven om er nieuwe banden onder te zetten en verder niks.

Sticker op de toerenteller ivm nieuwe banden heb ik verder geen moeite mee..kreeg bij het ophalen van de motor ook te horen rustig aan te doen de eerste kilometers..

Wat ik wel netjes van ze vond is dat ze me belden mbt ketting en tandwielen : zijn aan vervanging toe.

Gaat binnenkort gebeuren bij de zelfde zaak , mocht hij dan weer mijn kentekenplaathouder vervangen dan zien ze me er niet meer terug.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe accu's binnengekomen voor de Norton. Hij heeft nog 6 volt en ik wil geen gewone open accu, dus twee kleine gesloten accu's besteld van 4.5 Ampere, die gaan parallel aan elkaar zodat ik 9 Ampere kan trekken.

Het grappige is dat die maar € 6.95 per stuk kosten. Morgen even kijken of die oude knar nog van dat mooie geluid wil maken.
 
Naar stalling gegaan en afspraak gemaakt om hem over een aantal weken af te leveren incl. olieversen....
 
gisteren de accu weer in de brommer gezet ik had hem een poosje warm laten draaien
ik wist dat tie niet zo best meer was
van morgen draaide hij hem al niet zo makkelijk meer rond dus er moet een nieuwe in
nou zit ik te denken aan zo iets is een stukkie lichter of is het beter wat er in zat er weer in te zetten
full
 
Een lichtere accu zou ik niet doen...eerder 1 met de zelfde capaciteit of liefst nog 1 stapje groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan