Kawasaki Z1 900 Deel 9

Hoi Ron,

Mijn carbs zagen er ook zo uit naar tig jaar stil staan. De benzine was een soort harde gum/hars geworden. Ik heb de vlotters en de bakjes een tijdje in de thinner laten weken. Op een gegeven moment heb ik nog wat lopen uitsmeren met een klein kwastje. Na een tijdje laat het los. Ik heb ook weleens de tip gehoord om de boel in de benzine te doen waardoor het ook weer gedeeltelijk oplost. Succes... :)
 
Hoi Ron,

Mijn carbs zagen er ook zo uit naar tig jaar stil staan. De benzine was een soort harde gum/hars geworden. Ik heb de vlotters en de bakjes een tijdje in de thinner laten weken. Op een gegeven moment heb ik nog wat lopen uitsmeren met een klein kwastje. Na een tijdje laat het los. Ik heb ook weleens de tip gehoord om de boel in de benzine te doen waardoor het ook weer gedeeltelijk oplost. Succes... :)

dank voor de info,van het weekend maar ff wat proberen,dit is voor mij een nieuwe uitdaging maar ik hoor dat ik niet de enige ben die dit meemaakt,ik zal jullie van de voortgang op de hoogte houden....
 
O.K. alles gedemonteerd en zowaar niets afgebroken alleen twee stationair sproeiers getordeerd want die zaten goed vast gerot. Maakt niet want er komen toch nieuwe revisie setjes in.De gasschuiven zaten ook vast en na veelvuldig inspuiten met kruip olie hebt ik deze gelost m.b.v. een bandenlichter.
full

later met 2xM4 schroeven langzaam naar buiten gewrikt.
full

dan is het nu tijd om alles schoon te maken
full


helaas nu getroffen door de griep dus een collega sleutelaar gaat morgen de zooi in de thinner gooien........ben benieuwd
 
O.K. alles gedemonteerd en zowaar niets afgebroken alleen twee stationair sproeiers getordeerd want die zaten goed vast gerot. Maakt niet want er komen toch nieuwe revisie setjes in.De gasschuiven zaten ook vast en na veelvuldig inspuiten met kruip olie hebt ik deze gelost m.b.v. een bandenlichter.
[afbeelding]
later met 2xM4 schroeven langzaam naar buiten gewrikt.
[afbeelding]
dan is het nu tijd om alles schoon te maken
[afbeelding]

helaas nu getroffen door de griep dus een collega sleutelaar gaat morgen de zooi in de thinner gooien........ben benieuwd

Knap gedaan. Alleen met geduld en beleid voorkom je dat je niets vernielt.
 
Ik ben geen fan van inline benzinefilters en was al een tijdje op zoek naar een vervanger voor het zeefje onderin de benzinekraan van de Z1. Op internet kwam ik na lang zoeken iets tegen dat er op lijkt en meteen besteld. Vandaag kwam het binnen. Niet 100% hetzelfde: het gaatje moet met een dremel minimaal (<1mm) richting midden van het zeef groter gemaakt worden. Heb ik vandaag nog geen tijd voor gehad maar ik laat wel weten of het gelukt is..

full
 
Kan je gewoon nog bestellen bij de Keihin, ik bedoel H++++a dealer.
Heb er vorig jaar nog 4 stuks van besteld voor de motorfietsen van mijn baas, waren niet in Oostenrijk op voorraad maar kwamen twee dagen later uit Belgenland :Y

Ja klopt, ik heb ze gewoon bij Honda besteld.
 
Met een klein freesje heb ik het gat wat groter gemaakt en hij past mooi. De buitendiameter is iets van een halve mm kleiner maar hij valt netjes in de uitsparing en wordt toch door de rubber op zijn plekje gehouden. Volgende keer laat ik het v-vormige klemmetje gewoon zitten, dat zit niet in de weg en ziet wr dan ook wat netter uit.

full
 
Laatst bewerkt:
Weet trouwens iemand of dit veertje bij alle bouwjaren gebruikt wordt? Bij mij zitten ze alleen in de kranen van de 76‘er A4. Op de fiches kun je het niet zien.


full
 
Afgelopen vrijdag eventjes gereden op de Z1000. Verstand op 0 en lekker rijden. Het weer was goed hier :)
full
 
De eerste kraan van de Z1, hier nog blank gestraald en die weer zwart gespoten moet worden.

[afbeelding]

Bedankt Ton, en de andere met het witte tonnetje hebben allemaal een veertje? Bij mijn Z1A en Z1B zit er geen in, alleen de A4?

Edit: gevonden... alle kranen met het witte tonnetje hebben een veertje ....... nu nog twee veertjes zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag eventjes gereden op de Z1000. Verstand op 0 en lekker rijden. Het weer was goed hier :) [afbeelding]

je hebt van mij gelijk,lekker een frisse neus halen,ik ben nog ff met een griep aan huis gekluisterd,zit de dagen af te tellen tot het moment dat ik ook weer ff de hort op kan......leuke fiets trouwens,kleur is ook grappig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan