Db-killer Bos Type 5007 Triumph Speed Triple 1050

RalfH

MF'er
9 jan 2018
67
4
Eindhoven
Beste Allen

Ik heb een Triumph Speed Triple 1050 uit 2006 met Bos (3 naar 2) uitlaten. Toen ik de motor kocht zaten er geen DB-killers bij, maar aangezien ik een circuit training ga doen heb ik deze wel nodig.
Via Bos (bosauspuff.de) heb ik de volgens hen originele Db-killers besteld.

full

full


Wanneer ik de DB-killer wil monteren gaat dit nogal moeizaam. Als ik in de demper kijk zie ik ook dat het gaas op sommige punten (ik denk door warmte) een beetje bol is gaan staan. Moet ik de DB-killer gewoon voorzichtig met een hamer en een blokje hout de uitlaat in tikken? of loop ik dan het risico dat ik mee stuk maak dan wat anders?

En dan nog een puntje: wie heeft in godsnaam verzonnen dat je dat ding met een boutje en moertje vast moet zetten. Er past geen fatsoenlijke sleutel in 't beugeltje van de Db-killer, dus ik ga sowieso dat moertje in de uitlaat laten vallen met mijn dikke vingers.

Gouden tips zijn welkom!!
 
De plek waar het gaas is ingedeukt is bewust zo gemaakt.
Daar klemt de DB killer in, ik tik hem altijd met een kunststof hamer er voorzichtig in.

Moertje even met een platte schroevendraaier klem in het beugeltje houden en dan snel het boutje er in draaien.

Succes ;)
 
Het is een onnodig onhandige constructie inderdaad.

Verder is de afwerking en bouwkwaliteit van Bos heel goed, zal wel een reden voor zijn dat het zo is gemaakt.
 
Dank voor de reacties!

Ze zitten erin, maar wat een gepriegel met het boutje/moertje inderdaad! Het liefst gebruik ik geen popnagels, want wil ze ook weer makkelijk kunnen verwijderen. Een puntlasje was inderdaad een uitkomst geweest!

Verder ben ik zeer te spreken over de dempers. Ik stond naast een vergelijkbare S3 met standaard dempers, en het diepe geluid uit de Bos dempers is toch een heel stuk aangenamer ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan