#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Weet iemand de KLEURCODE van de GRIJZE DELEN van een VFR1200 uit 2010?

(Ik bedoel dus niet de kleurcode die onder de zitting op de frame staat.
Mijn motor is rood en daar staat de kleurcode R342).

Tijd voor een nieuwe Fred? 😆
 
Even de motorbeurs stand van de VFROC spammen hier

VFR OwnersClub - Motorbeurs Utrecht (22 t/m 25 februari).
We staan op de Motorbeurs Utrecht in hal 10 stand C.016. Als je bij ‘Ingang West’ de beurs oploopt, kom je direct een paar meter links van die ingang onze stand tegen.
Kom gerust eens even kijken.
 
Technisch vraagje *sluit mooi aan op de titel*:
Mijn aansluiting van de uitlaatbochten en spruitstuk naar uitlaatdemper waren behoorlijk doorgeroest.
Zelfs zo erg dat bij een bandenwissel, het aansluitpunt van spruitstuk en demper afbrak.
cEGq75B.jpg

De uitlaatbochten en spruitstuk vervangen door Delkevic exemplaar .
ONcEjcl.jpg

Gisteren originele uitlaatdemper gemonteerd en een stuk gereden. Dit zijn voor mij de 1e kms geweest op een 4 cil dus ik heb geen vergelijkingskader.
Na even in de toeren zijn geweest en dan gas los, hoor ik een klein plofje uit de uitlaat komen. Is dit iets schadelijks of hoort het erbij?




Ik ben er zondag als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
Plofje kan eigenlijk maar 2 oorzaken hebben.
1: Het ligt aan de demper, dit komt vaak voor bij meer open dempers dan de standaard versie.
2: Hij trekt bij 1 van de aansluitingen wat valse lucht.
In beide gevallen geen enkel probleem.
Mijn vorige (VTEC) kon ook heerlijk ploffen als ik bij een afdaling remmend op de motor de boel liet uitvieren.
 
Meld me hier ook aan, sinds vorig jaar een 2003 vtec met remus dempers op de kop getikt.
Een rode welis waar, die waren het snelste toch ??
 
@ maurits , mijne ploft ook wat niks aan de hand. afstellen kan dat verhelpen verminderen is mijn ervaring met mijn vorige motoren op een 2 cil na die blijven altijd wel wat ploffen :) een 1 cil is nog erger.
 
Laatst bewerkt:
Plofje kan eigenlijk maar 2 oorzaken hebben.
1: Het ligt aan de demper, dit komt vaak voor bij meer open dempers dan de standaard versie.
2: Hij trekt bij 1 van de aansluitingen wat valse lucht.
In beide gevallen geen enkel probleem.
Mijn vorige (VTEC) kon ook heerlijk ploffen als ik bij een afdaling remmend op de motor de boel liet uitvieren.


1 Demper is nog de originele demper. Zou die dat ook doen?
2 Zou dit ook een van de aansluitingen op de cilinder kunnen zijn ipv een aansluiting in de pijp.

Reden dat ik het vraag. Aansluiting op de port linksachter vond ik lastig te controleren of de pakking goed aansloot.
 
bij alle bochten is het aan te raden wat siliconen pakking ( hittebestendig ) op de aansluitingen te smeren voor je ze er op schuift dan sluit je die zo uit :)
werkte super op mijn ducati.

En gooi er een mooie delkevic demper op meteen dat geluid is heerlijk :9~
 
Laatst bewerkt:
Doei oma :W

Weet iemand of het mogelijk is op een VTEC omgekeerd schakelen te fixen?
(op mijn zx10r schakel ik omgekeerd en ik wil graag consistent blijven.. :) )
 
Alles is mogelijk, ik durf alleen niet te zeggen of er kant en klare kitjes voor de VFR bestaan of dat je zelf creatief moet zijn.
 
Als je zin hebt om van 28 t/m 30 september een paar dagen heerlijk in Duitsland (en Luxemburg) motor te rijden, kijk dan eens op
www.motor-forum.nl/forum/list_messages/428892/0/Toerseizoen-afsluitingsweekend-2018-1.html
Het gebied ligt ca.10 km ten noord-westen van Vianden maar dan dus aan de Duitse kant.
Vanaf Utrecht is het 300 km.
Vaak gaat een deel van de groep een paar dagen langer.
Meestal op woensdag al weg uit Nederland.
Anderen komen vrijdag t/m zondag. Ik ga er al jaren met die groep mee.
In de bovenstaande link lees je meer informatie, maar je kunt mij ook een bericht sturen.
 
Een motormaatje van mij (geen forumlid) wil zijn heel mooie VFR750 verkopen. De motor is technisch en optisch is heel goede staat.

Bouwjaar 1993
87000 km
Delkevic uitlaat (De originele uitlaat zit er ook bij. Dus die heeft wél een E-keur))
Xenon verlichting
Banden: Michelin Pilot Power. De voorband is nieuw, achter nog ca. 50 % profiel
Koppelingsplaten zijn vernieuwd
Nieuwe ketting en tandwielen
Carburateurs zijn vorig jaar ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd
Ca. 7000 km geleden heeft de motor een onderhoudsbeurt gehad
Nieuwe brandstofleidingen
Nieuwe accu
Zwarte kuipruit
Seat cover zit erbij
Spyball alarm

De vaste prijs is € 1250,=
De motor staat in Gouda.

Omdat hij geen forumlid is, zoals ik hierboven heb vermeld, kun je voor vragen het beste even met hem mailen:
rody.sterkman@gmail.com
of bellen met:
06 48509008
full
 
Mooiste model en kleur voor een vfr.
:9~
Die is zo verkocht Fred :t
 
Mooie witte VFR inderdaad!

Gisteravond mijn rode tevoorschijn gehaald, kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn accu niet aan de lader had gezet :-( Stond sinds 24 December stil.

Maar na 5x hoorde ik m weer lopen. Gelijk even een rondje gedaan en vandaag weer eens een WW ritje. Had ik eerder moeten doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan