fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Nog een foto voor de geinteresseerden....
full
 
Ik weet niet of het hier tussen past Fz1 en 8, maar sinds vrijdag de eigenaar van een FZ6.
Pas sinds een week ben ik bekend met de FZ(6) echt een onwijs fijne fiets.

 
Weet er iemand een compleet setje valdoppen voor de Fz1 ?
Dus frame, voorpoten en achterbrug.
Ben die van achter kwijt . :? Waarschijnlijk niet goed vastgezet en verloren.
Ben op zoek naar een niet te duur mooi setje.
Suggesties welkom.
 
Weet er iemand een compleet setje valdoppen voor de Fz1 ?
Dus frame, voorpoten en achterbrug.
Ben die van achter kwijt . :? Waarschijnlijk niet goed vastgezet en verloren.
Ben op zoek naar een niet te duur mooi setje.
Suggesties welkom.

Je nieuwe setje vastzetten met loctite :)
 
Was laatst ook al een bobbin kwijt! Let wel goed op met het vastdraaien. met 1 vinger tegen de rateltang aan duwen had ik al het gevoel dat ik het schroefdraad kapot aan het trekken was. of de bout die rekt.

T zit nu vast, dus blijf er van af.
 
Goedenavond allemaal, ik ben nieuw hier en zal mij dan ook eerst netjes voorstellen. Ik ben Rogier 30 jaar oud en woon in het gezellige Duiven. Ik heb sinds vorige week mijn motor rijbewijs, en heb sinds oktober een mooie FZ8 in de schuur staan, mijn zwager heeft de proefrit gemaakt en de motor hier heen gereden.

Hopelijk zit ik hier goed om een technische vraag te stellen, zo biet dan hoor ik graag waar het wel kan.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met de FZ8 een rit gemaakt, alleen toen kwam ik er achter dat mijn dashboard geheel uit valt zodra ik even gereden heb. Afgelopen zaterdag zag ik dat het een stuk of 3 a 4 keer gebeurden en gisteren 1 keer. Heeft 1 van jullie toevallig een idee wat het zou kunnen zijn?

Mvg Rogier
 
Goedenavond allemaal, ik ben nieuw hier en zal mij dan ook eerst netjes voorstellen. Ik ben Rogier 30 jaar oud en woon in het gezellige Duiven. Ik heb sinds vorige week mijn motor rijbewijs, en heb sinds oktober een mooie FZ8 in de schuur staan, mijn zwager heeft de proefrit gemaakt en de motor hier heen gereden.

Hopelijk zit ik hier goed om een technische vraag te stellen, zo biet dan hoor ik graag waar het wel kan.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met de FZ8 een rit gemaakt, alleen toen kwam ik er achter dat mijn dashboard geheel uit valt zodra ik even gereden heb. Afgelopen zaterdag zag ik dat het een stuk of 3 a 4 keer gebeurden en gisteren 1 keer. Heeft 1 van jullie toevallig een idee wat het zou kunnen zijn?

Mvg Rogier
Hallo Rogier, Welkom.
Ik heb geen ervaring met jou probleem, maar de eerste stap is controle van de aansluitingen op de accu. Zitten beide polen goed vastgedraaid? Dan het zekeringsblokje onder het zadel. Alles er stevig in en geen kapotte zekeringen?
 
Hallo Rogier, Welkom.
Ik heb geen ervaring met jou probleem, maar de eerste stap is controle van de aansluitingen op de accu. Zitten beide polen goed vastgedraaid? Dan het zekeringsblokje onder het zadel. Alles er stevig in en geen kapotte zekeringen?

Ik denk eerder aan de connector onder de tellerset of evt andere stekkerverbinding tussen de tellerset en hoofd-draadboom (?)
Als je accupool los zit valt er waarschijnlijk wel meer uit en/of gaat je motor ook schokken/stotteren tijdens het rijden..
 
Heeft er iemand ervaring met de hurric pro 2 ?[afbeelding]

Allereerst wil ik melden dat ik de FZ8 een zeer mooie fietst vind. Jammer dat ie ondergewaardeerd is. Vooral in de kleur blauw. :t zo mooi.
En deze witte is ook zeer mooi. Geblikt.
Maar daar bel ik niet voor. :N

Heb zelf ook de Hurric pro 2, maar dan onder een Honda NC750S dct. De sound is zeer goed ook met de db killers er nog in. Top!!!
Kijk maat op YouTube; Honda nc Hurric pro 2. Daar ziet je hem ook op andere merken zitten.
En qua model zo veel mooier dan zo'n ronde grote demper. Smaller.
Krijgt je geen spijt van.
Had hem uit belgie 2e hands voor 200 uuro. Koopje. Je moet het treffen.
 
Goedemiddag Allemaal,

Gisteren mijn remvloeistof voor vervangen. Nu wilde ik dat ook achter doen, maar loop tegen een probleem aan. Wanneer ik het rempotje van de bevestiging los wil maken, dan kan ik hem nergens doorheen halen om genoeg ruimte te krijgen, zodat ik de dop los kan draaien.

Onder het frame door lukt helaas niet en door het midden frame (3-hoek) lukt ook niet.

Iemand een tip?
 
Goedemiddag Allemaal,

Gisteren mijn remvloeistof voor vervangen. Nu wilde ik dat ook achter doen, maar loop tegen een probleem aan. Wanneer ik het rempotje van de bevestiging los wil maken, dan kan ik hem nergens doorheen halen om genoeg ruimte te krijgen, zodat ik de dop los kan draaien.

Onder het frame door lukt helaas niet en door het midden frame (3-hoek) lukt ook niet.

Iemand een tip?
Zowel in de gebruikershandleiding als workshopmanual hebben ze het over (bij)vullen en laten een plaatje zien waar het reservoir op zijn plek blijft zitten..
Denk dus dat het de bedoeling is om binnen de aanwezige ruimte de deksel en membraam eraf te wippen en zo bij te vullen ?
Ik zou zeggen gebruik een spuit of knijpfles voor het (bij) vullen en VEEL oude lappen om de rest van je motor te beschermen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan