H2SX?

Idd niet echt zuinig, had dat ook niet verwacht.
Met mijn Hayabusa kwam ik op 1:15, nu dan iets van 1:13 (gokje). Op 8.000km een verschil van 82 liter, dus pakweg 140,- euro.
Wie mooi wil zijn moet ervoor betalen.....
 
Geen stalen remleidingen, geen middenbok, geen hogere ruit, geen bochtenverlichting, geen handvatverwarming, zwarte wielen ipv gepolijste 'spaken', geen rimstriping? :P
Geloof dat dat het zo'n beetje is...
 
Zoek ik wel eventjes op. Het is wel minder, maar niet zo enorm veel volgens mij.

De basisversie moet het doen zonder launch control, quickshifter, cornering lights, middenbok, TFT display, hoge ruit en handvatverwarming. Om te rijden dus weinig verschil, maar qua display opties wel minder te lezen.

Ninja-H2-SX-Details-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
The results are in: Zestien keer getankt, één keer zonder literopgave helaas.
Minimaal 1 op 15,44 / 6,48/100 km
Maximaal 1 op 10,51 / 9,51/100 km
Gemiddeld 1 op 12,58 / 7,04/100 km.

VFR1200f waarden. Een echte zuipert dus. Mijn 1290sas komt 4 km verder op een liter.
 
Gisteren in Utrecht maar even naar de Kawasaki stand gegaan en zit er iemand anders op je motor....
DWtpWaWXcAMnf52.jpg:medium


Toch leuk om je besteld fiets nog even te zien voor ik hem eind maart ga ophalen. Op de beurs nog gezocht naar mogelijke accessoires, maar daarvoor is de fiets nog te nieuw.
Nog wel redelijk zaken gedaan mbt verzekering, lijkt er op dat de Kawa insurance toch aardig gunstig is tov waar ik mijn Hayabusa had verzekerd. Daar ook geïnformeerd, maar scheelde toch 20 euro per maand. Moet nog wel alle voorwaarden met elkaar vergelijken.

Hoe dan ook: Nog even geduld, maar wel gigantisch veel zin in deze bike.
 
Die meid wist ons wel even te vertellen dat er een supercharger op zat, waarschijnlijk ook dat het een kawasaki was...
 
Heb er ook even opgezeten. Maar de stuurhelften stonden mij te laag ;( tov de Z1000SX maar wat een gave machine. :}

Ik vergelijk hem ook met de Z1000SX.

IMHO:
De Z1000 is een prachtbike, Kawasaki's naked beauty. De Z1000SX is de tourversie ervan die ik echt prachtig vind. Ik stond compleet versteld toen ik hoorde dat er een H2 versie van kwam.

Waar de Z1000SX nog enigzins de nadruk kan leggen op touren, hoe kan de H2 dat? Dit is toch een powermachine van het hoogste kaliber? Hoe kan je relaxed touren met zoveel PK onder je kont?

Ik snap de relatie tussen power en touren, twee uitersten, hier niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Grappig om te lezen dat nu 2 maal aangegeven wordt dat stuurhelften laag zitten.
Zelf vind ik ze eerlijk gezegd hoog zitten en zou eerder liever wat naar onderen willen.
Kan natuurlijk komen dat ik via een aantal GSXR'en en Hayabusa nu op deze fiets ga rijden en zit echt stukje hoger.
Daarnaast misschien het feit dat ik zo'n 15.000km per jaar op racefiets/mountainbike zit, waarbij ik dieper zit.
Maar zitpositie komt op mijn erg relaxed over, komt misschien ook door lange armen.

Mbt relatie tussen toeren-power: Om te toeren heb je idd geen 200pk nodig, maar dat "probleem" had ik bij mijn Hayabusa en daarvoor GSXR 1000 ook.
 
Het zit tussen de Z100SX en ZZR in... als dat je idee wat kan bijstellen.

Toeren gaat prima, het verhaal is binnenkort (eindelijk) klaar voor publicatie. Hoef het alleen nog maar wat in te korten.
 
De H2SX heeft zoveel koppel dat er prima mee te toeren valt. Verwacht ik :P
Stuurhelften zitten prima zo denk ik. Vond ze op mijn Z1000SX goed zitten, maar lager kan geen kwaad. Op de H2 zaten ze -voor een ouwe man- een beetje te laag...
 
Grappig om te lezen dat nu 2 maal aangegeven wordt dat stuurhelften laag zitten.
Zelf vind ik ze eerlijk gezegd hoog zitten en zou eerder liever wat naar onderen willen.
Kan natuurlijk komen dat ik via een aantal GSXR'en en Hayabusa nu op deze fiets ga rijden en zit echt stukje hoger.
Daarnaast misschien het feit dat ik zo'n 15.000km per jaar op racefiets/mountainbike zit, waarbij ik dieper zit.
Maar zitpositie komt op mijn erg relaxed over, komt misschien ook door lange armen.

Mbt relatie tussen toeren-power: Om te toeren heb je idd geen 200pk nodig, maar dat "probleem" had ik bij mijn Hayabusa en daarvoor GSXR 1000 ook.

Fred, heb jij vroeger meegedaan met sprintwedstrijden?
 
De H2SX heeft zoveel koppel dat er prima mee te toeren valt. Verwacht ik :P
Stuurhelften zitten prima zo denk ik. Vond ze op mijn Z1000SX goed zitten, maar lager kan geen kwaad. Op de H2 zaten ze -voor een ouwe man- een beetje te laag...

Ik heb clip-ons op mijn z1000sx en vind het een hele verbetering. Net wat sportiever.
 
Idd uitgeleverd in Spanje (zag het filmpje), maar denk niet dat ik deze volgend weekend als huurmotor op Gran Canaria (is tenslotte Spanje) tegen zal komen. :+
Ik ga nog steeds uit van eind maart, maar geen 100% bevestiging van mijn dealer.
 
Boot met H2SX'en is gearriveerd in NL. Volgende week worden ze geleverd *O* *O* :] :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan