Geschikte banden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bufo

MF'er
10 mrt 2011
44
2
De monteur zegt dat ie Dunlop-banden met de goede maten heeft voor mijn xr1200. Dunlop evenwel zegt dat die banden niet op mijn fiets passen. Nu is de voorband een dag na montage langzaam leeg gelopen. Deze week weer terug naar de garage. Passen ze dus niet bij elkaar of is dat onzin en is het gewoon een maandagproduct..?
 
Als wij niet weten welke banden in welke maten er nu op gelegd zijn en wat er volgens Dunlop wel op de XR zou moeten kan de glazen bol echt niet vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Misschien ligt het aan de maat, misschien aan deze specifieke band, misschien ligt ie niet goed op de velg, misschien is het ventiel niet goed, misschien ...
 
De monteur zegt dat ie Dunlop-banden met de goede maten heeft voor mijn xr1200. Dunlop evenwel zegt dat die banden niet op mijn fiets passen. Nu is de voorband een dag na montage langzaam leeg gelopen. Deze week weer terug naar de garage. Passen ze dus niet bij elkaar of is dat onzin en is het gewoon een maandagproduct..?
Wat is nou je vraag?

Een leeglopende band heeft een oorzaak. Lek of verkeerde band (TL op TT velg bijvoorbeeld, of andersom)

Maten is maten. Als t past, past het.

Of een type band geschikt is voor ene model motor met manier van rijden, is weer een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De monteur zegt dat ie Dunlop-banden met de goede maten heeft voor mijn xr1200. Dunlop evenwel zegt dat die banden niet op mijn fiets passen. Nu is de voorband een dag na montage langzaam leeg gelopen. Deze week weer terug naar de garage. Passen ze dus niet bij elkaar of is dat onzin en is het gewoon een maandagproduct..?
Tenzij het falikant andere maten zijn krijg je ze heus wel op je velg gelegd. Of dat vervolgens goed rijdt is een tweede. Als het leegloopt is er iets anders aan de hand, dat heeft hier niet zo veel mee van doen. Edit: tenzij hij de binnenband vergeten is natuurlijk, maar ook dat heeft niks met de maat van doen.

Kijk gewoon even in je WPH of algemene handleiding welke bandenmaat standaard is. Kijk vervolgens onder je fiets of dat ze ook zijn. Tadaaaa.
 
Laatst bewerkt:
Bleek dat ventiel niet goed was. Navraag bij Dunlop leert verder dat de banden misschien wel goed zijn, maar nog niet door Dunlop getest voor mijn type motor. Dan zeggen ze dus standaard dat ie niet geschikt is... Bedankt voor de input.
 
Beste Mona
Ik heb een BH gekocht bij hunckemuller, en de verkoopster zij dat dit een prima maat voor mij was...
Nu zakt mijn bandje de hele tijd af, en zegt de fabrikant dat dit nog niet getest is op mijn lichaamsbouw...
Wie heeft er nu gelijk.....????
groetjes Anita

Beste Anita...
Zonder meer gegevens over lichaamsbouw, cupmaat, merk en type kan ik daar geen zinnig antwoord op geven, misschien dat pics opheldering kunnen geven...

Succes Mona
 
Beste Mona
Ik heb een BH gekocht bij hunckemuller, en de verkoopster zij dat dit een prima maat voor mij was...
Nu zakt mijn bandje de hele tijd af, en zegt de fabrikant dat dit nog niet getest is op mijn lichaamsbouw...
Wie heeft er nu gelijk.....????
groetjes Anita

Beste Anita...
Zonder meer gegevens over lichaamsbouw, cupmaat, merk en type kan ik daar geen zinnig antwoord op geven, misschien dat pics opheldering kunnen geven...

Succes Mona

_O-

Modbreak:

Doe eens normaal

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan