Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Bij deze meld ik mij aan bij de A2'ers overgestapt van A1 :]

Vorige week pasje opgehaald na het nemen van 3 lesjes geslaagd voor A2 :]

Afgelopen zomer deze schoonheid gekocht, nu eindelijk er zelf op rijden :]
Rijdt wel lekker zo'n GS500 '06 :9~
n0atzur.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook ik wil me graag aansluiten bij de A2'ers, vandaag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs(met code 80).

Ik ben nu rustig opzoek naar een geschikte motor, en waar anders moet ik om advies vragen dan in het A2 topic. Ik heb het al even doorgespit en zie al wat leuke modellen voorbij komen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de modellen die jullie rijden/gereden hebben. Alle tips zijn welkom voor leuke A2 motoren.
 
Ook ik wil me graag aansluiten bij de A2'ers, vandaag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs(met code 80).

Ik ben nu rustig opzoek naar een geschikte motor, en waar anders moet ik om advies vragen dan in het A2 topic. Ik heb het al even doorgespit en zie al wat leuke modellen voorbij komen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de modellen die jullie rijden/gereden hebben. Alle tips zijn welkom voor leuke A2 motoren.

Gefeliciteerd!

Heb eventueel nog een Ducati SuperSport 600 35kW te koop,
weet niet wat voor motor je zoekt?

Als je een (legale A2/Code 80) sportmotor zoekt die zijn er niet zo veel -O-
 
Ook ik wil me graag aansluiten bij de A2'ers, vandaag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs(met code 80).

Ik ben nu rustig opzoek naar een geschikte motor, en waar anders moet ik om advies vragen dan in het A2 topic. Ik heb het al even doorgespit en zie al wat leuke modellen voorbij komen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de modellen die jullie rijden/gereden hebben. Alle tips zijn welkom voor leuke A2 motoren.

Gefeliciteerd! Ik heb wel wat A2 motoren gereden over de jaren heen (voor de hobby).
Hier heb je een lijstje met wat verslagen ook direct;
Startersmotor.nl - Uitgebreide testverslagen 11kW-35kW op Startersmotor.nl
Misschien heb je er wat aan.
 
Ook ik wil me graag aansluiten bij de A2'ers, vandaag geslaagd voor mijn A2 rijbewijs(met code 80).

Ik ben nu rustig opzoek naar een geschikte motor, en waar anders moet ik om advies vragen dan in het A2 topic. Ik heb het al even doorgespit en zie al wat leuke modellen voorbij komen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de modellen die jullie rijden/gereden hebben. Alle tips zijn welkom voor leuke A2 motoren.
Netjes :}

Welke motor bij je past hangt een beetje af wat je zoekt, 2 cil, 1cil, sport, naked, tour, budget. Als je op die eigenschappen zoeken gaat, m.b.v. de site van Monomuis, vindt je vast een fiets die bij je past!

Rustig blijven kijken en niks overhaast doen, dan komen er nog wel 'es leuke dealtjes voorbij. :]
 
Vandaag mijn Ducati SuperSport 600 verkocht voor een leuk bedragje *O*
dus nu eindelijk A2 motorloos, sloeg ook nergens op dat ik 3 motoren had. :X

Dus nu kan dit geld mooi in het budget voor circuit rijden met de Daytona 675 en
Weekendje Duitsland met de Monster 900ie... en de rest lekker sparen :)

Is wel beetje dood hier niet?
Iedereen uitstellen van rijbewijs halen zeker..
komen de code 80'ers ergens begin dit seizoen of niet :9
 
Momenteel heb ik nog het A2 rijbewijs, maar ik mag Oktober op voor mijn A Rijbewijs. Lijkt me een beetje nutteloos om nu al mijn code 80 te halen, niet? Moet ik 2 keer een nieuw pasje aanvragen enzo..
 
@robinjohnson95
Helaas net telaat, ik ben nu serieus opzoek naar een geschikte A2 motor. De ducati supersport zag er goed uit!

Mocht er iemand nog een geschikte motor hebben staan, hoor ik dit graag.(Prijsklasse tot €2000)
 
Hier nog een A2 rijder!

Sins een halfjaar in het bezit van het rijbewijs, helaas net nog voor de code 80 regeling.

In het bezit van een yamaha r3 2015.

full
 
Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik nog het A2 rijbewijs, maar ik mag Oktober op voor mijn A Rijbewijs. Lijkt me een beetje nutteloos om nu al mijn code 80 te halen, niet? Moet ik 2 keer een nieuw pasje aanvragen enzo..
Zelfde verhaal voor mij, behalve dat ik bijna 24 ben en dan dus gelijk onbeperkt mag. Ik heb ervoor gekozen om tot november te wachten ivm kosten extra examen.
 
Zelfde verhaal voor mij, behalve dat ik bijna 24 ben en dan dus gelijk onbeperkt mag. Ik heb ervoor gekozen om tot november te wachten ivm kosten extra examen.

Extra examen hoeft dus niet meer he. Met die code80 krijg je automatisch je A onbeperkt rijbewijs zodra je of 24 wordt of 2 jaar je Acode80 hebt. Als je nu echt A2 hebt, dan is het een ander verhaal inderdaad.
 
Hoi, toch maar even een account aangemaakt. Iemand die al een getrapt examen heeft gedaan van A2 naar A?

Allereerst, ik rijd al 2 jaar motor op mijn A2 fiets en heb het prima naar mijn zin, ik zie alleen nu het nut niet om weer ruim 700-800 euro aan lessen en een cbr examen te betalen. Sure A2 overzetten na 2 jaar naar A vind ik best voor verkeersveiligheid e.d, maar waarom in godsnaam is daar nu wel weer een examen voor verplicht? Stelletje *** boeven die cbr. En hoe zijn de examens dan als je getrapt doet? Heb gehoord van mijn instructeur dat de examinatoren strenger zijn omdat je al '2 jaar kan rijden'. Bullshit systeem :)
 
Hoi, toch maar even een account aangemaakt. Iemand die al een getrapt examen heeft gedaan van A2 naar A?

Allereerst, ik rijd al 2 jaar motor op mijn A2 fiets en heb het prima naar mijn zin, ik zie alleen nu het nut niet om weer ruim 700-800 euro aan lessen en een cbr examen te betalen. Sure A2 overzetten na 2 jaar naar A vind ik best voor verkeersveiligheid e.d, maar waarom in godsnaam is daar nu wel weer een examen voor verplicht? Stelletje *** boeven die cbr. En hoe zijn de examens dan als je getrapt doet? Heb gehoord van mijn instructeur dat de examinatoren strenger zijn omdat je al '2 jaar kan rijden'. Bullshit systeem :)

Ik ga binnenkort van A2 naar A en een vriend van mij heeft het afgelopen december gedaan. Allereerst zal het je geen 700-800 euro kosten, want je kunt al motorrijden en kent te verkeersregels al, dus veel lessen heb je niet nodig. Die vriend van mij had 4 lessen in totaal nodig volgens mij.

Daarnaast hoor ik juist van mensen dat de examinatoren minder streng zijn, aangezien je je al een keer bewezen hebt. Want stel je voor, je haalt het AVD examen niet voor je A. Dan is het 'Sorry M-ichelle, je bent gezakt'. Waarop jij vervolgens op je A2 motor stapt en naar huis rijdt. Dat slaat nergens op natuurlijk. En daarom halen mensen vaak hun A heel eenvoudig na hun A2.

Dus laat je niet bang maken door je instructeur, die wilt natuurlijk zoveel mogelijk geld aan je verdienen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje laat in dit topic. Ik heb ruim twee jaar A2 gereden, tot ik twee weken geleden ben afgereden voor m’n A. Al die tijd op een begrensde 35kw FZS600 gereden. De dag van het behalen van mijn examen direct de begrenzer eruit gehaald en aanstaande donderdag m’n rijbewijs ophalen :)

Mocht er iemand zijn die een FZS600 wil begrenzen, stuur dan even een PM, want de begrenzer (4 inlaatringen) is nog in goede staat en ik heb ‘m niet meer nodig.

Verder kan ik aansluiten bij wat hierboven wordt gezegd. Ik heb 5 lessen gehad en heeft me inclusief examen 465 euro gekost om A te halen. Natuurlijk zonde als je denkt dat de nieuwe regeling er nu is, maarja, daar wist ik helaas niet van tevoren. En 465 euro voor twee jaar eerder motor kunnen rijden, daar heb ik geen spijt van :) 4 lessen waren overigens ook al genoeg geweest, maar m'n examen viel niet heel gunstig, dus ik wilde nog een extra lesje om de tijd te overbruggen om het lesgevoel niet kwijt te raken.

Ook heb ik inderdaad gehoord dat examinatoren minder streng zijn bij A2 -> A. Ik kon opmaken uit z’n opmerkingen dat hij het zelf ook onzin vond toen hij praatte over de speciale verrichtingen die ik moest doen bij het examen. Aangezien je deze bij het A2 examen ook al op een zware motor doet, maar dan begrenst. Zit nul verschil in naar mijn idee tijdens voertuigbeheersing, hier was hij het mee eens. Ook dingen als BRAVOK worden nonchalant of niet behandeld als je al twee jaar rijdt. Is dus goed te doen zo’n examen.
 
Bij deze meld ik mij aan bij de A2'ers overgestapt van A1 :]

Vorige week pasje opgehaald na het nemen van 3 lesjes geslaagd voor A2 :]

Afgelopen zomer deze schoonheid gekocht, nu eindelijk er zelf op rijden :]
Rijdt wel lekker zo'n GS500 '06 :9~
[afbeelding]

Woon jij in omg. Groningen toevallig? Ik zag afgelopen donderdag voor 't eerst een nieuw model GS500 rondrijden namelijk, een gekuipte blauwe. :)

Ik tuf zelf nog altijd dolblij rond op mijn GS500, maar ik wil wel graag van m'n A2 beperking af. Dus ik heb vandaag m'n oudinstructeur even geappt en vanavond gaan we even plannen. Mijn idee was twee lesjes (van twee uur) en dan nog een derde lesje met aansluitend examen. En dan 't liefst allemaal in dezelfde week, dan ben ik er ook maar weer klaar mee. Ik hoef geen nieuwe motor, maar ik wil in juni proefrijden tijdens de KTM days, dus dan heb ik toch echt A onbeperkt nodig. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort van A2 naar A en een vriend van mij heeft het afgelopen december gedaan. Allereerst zal het je geen 700-800 euro kosten, want je kunt al motorrijden en kent te verkeersregels al, dus veel lessen heb je niet nodig. Die vriend van mij had 4 lessen in totaal nodig volgens mij.

Daarnaast hoor ik juist van mensen dat de examinatoren minder streng zijn, aangezien je je al een keer bewezen hebt. Want stel je voor, je haalt het AVD examen niet voor je A. Dan is het 'Sorry M-ichelle, je bent gezakt'. Waarop jij vervolgens op je A2 motor stapt en naar huis rijdt. Dat slaat nergens op natuurlijk. En daarom halen mensen vaak hun A heel eenvoudig na hun A2.

Dus laat je niet bang maken door je instructeur, die wilt natuurlijk zoveel mogelijk geld aan je verdienen ;)

Heyy, dank voor je berichtje, en ja idd, daar dacht ik ook aan, van 'Sorry je bent een gevaar op de weg je mag niet motorrijden van mij' en vervolgens stap ik op mijn gs'je en rij naar huis toe, slaat compleet nergens op imo.

En is het zo goedkoop dan? Mijn rij instructeur hanteert een minimum voor het aantal lessen, dus ik kan geen losse lessen bij hem nemen, vandaar dat ik op die 700 euro kosten kom. Ik vind dit allemaal heel erg triest om heel eerlijk te zijn. Waarom gaat het A2 rijbewijs niet over naar A na 2 jaren, zonder examen te doen ipv het huidige geldgraai systeem.
 
Waar slaat dit allemaal op met die pakketen voor doorstromers, ik had maar 1 rijles A2>A en examen de week erna. :)
(naast het feit dat ik ook wou dat ik code 80 had en het automatisch ging)
 
Laatst bewerkt:
Heyy, dank voor je berichtje, en ja idd, daar dacht ik ook aan, van 'Sorry je bent een gevaar op de weg je mag niet motorrijden van mij' en vervolgens stap ik op mijn gs'je en rij naar huis toe, slaat compleet nergens op imo.

En is het zo goedkoop dan? Mijn rij instructeur hanteert een minimum voor het aantal lessen, dus ik kan geen losse lessen bij hem nemen, vandaar dat ik op die 700 euro kosten kom. Ik vind dit allemaal heel erg triest om heel eerlijk te zijn. Waarom gaat het A2 rijbewijs niet over naar A na 2 jaren, zonder examen te doen ipv het huidige geldgraai systeem.

Graag gedaan :).

En wat betreft je tweede ding, ga lekker op zoek naar een rijschool waarbij je wel losse lessen kan nemen, want deze rijschool is het niet waard... 700€ om even van A2 naar A te gaan |(. Is hooguit 400€ als je pech hebt, maar 300-350 is normaler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan