Monster 900 heeft problemen met brandstofpomp/ elektra

fukkyslim

Rookie
20 mrt 2018
3
0
Utrecht
Beste leden,

Al meerdere malen nuttige adviezen gelezen op dit forum maar helaas nu zelf een topic moeten starten omdat mijn Duc monster 900 niet meer wil starten.

De situatie;
afgelopen winter mijn duc in de schuur gezet met een druppellader eraan om startproblemen te voorkomen.
ongeveer 1.5 maand geleden uit de schuur gehaald, 1x klikken en hij liep als een zonnetje.
Nu heeft iemand erna de stekker van de druppellader eruit gehaald, accu is helemaal leeggelopen helaas tijdens de kou afgelopen weken. Deze is inmiddels via de druppellader weer vol, maar nu geeft de fiets geen kick meer.

Contact omdraaien zorgt wel voor verlichting, koplamp knipperlicht dashboard/ oliedruk enz.

hierna begint het probleem. bij het omdraaien van het contact hoor je normaal altijd de brandstofpomp een paar tellen 'zoomen' ,,, dat doet die dus niet meer :?
ook de startknop reageert niet (standaard in + killswitch op on). de verlichting dimt niet tijdens starten dus de startmotor trekt ook geen stroom.

Het zou wel heel toevallig zijn als zowel het startrelais van de startmotor als brandstofpomp het begeven heeft. (ik hoor overigens geen 'klik' van een relais bij het indrukken van de startknop)

Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, deze situatie ben ik op dit forum nog niet tegengekomen. wel veel problemen in hetzelfde straatje.
waar moet ik beginnen met zoeken?

accu/ startrelais/ startknop / brandstofpomp/ kabelbreuk??
 
Accu kan stuk zijn doordat deze helemaal leeg is geweest. Kan je testen door te starten met starthulp van een auto met startkabels.

Killswitch kan kapot zijn of de bedrading naar de killswitch

Zit er alarm/startblokkering op?
 
Tnx,

Vanmiddag testen met een booster op de accu al denk ik dat het niet de accu is. deze houdt met groot licht aan zijn 12v goed vast..
over het 'witte' draadje heb ik meer gelezen, waar kan ik deze vinden, aansluiting van het startrelais?
en ik zal de zekeringen nalopen voor de zekerheid.

ECU- relais? weet iemand of deze ook naast de accu geplaatst is?
 
Hou er rekening mee dat een Duc alle stroom nodig heeft om te starten,normaal hebben ze
er al moeite mee,dus moet de accu absoluut in top conditie zijn en minimaal 12,6V aangeven.Laat de accu desnoods testen,grote kans dat hij op een tester helemaal instort
als hij een keer helemaal leeg geweest is.
Is die accu overleden,neem dan een Lithium accu,veel beter voor een Duc.
 
Laatst bewerkt:
Hou er rekening mee dat een Duc alle stroom nodig heeft om te starten,normaal hebben ze
er al moeite mee,dus moet de accu absoluut in top conditie zijn en minimaal 12,6V aangeven.Laat de accu desnoods testen,grote kans dat hij op een tester helemaal instort
als hij een keer helemaal leeg geweest is.
Is die accu overleden,neem dan een Lithium accu,veel beter voor een Duc.

Wordt ook wel geadviseerd om de massa en de + kabel dikker uit te voeren. Heb ik bij mijn 916 ook gedaan. Starten gaat veel beter. Met een slechte accu krijgt de startkoppeling ook veel meer
op z'n donder
 
Motor start weer! :)

De ellende zat aan de binnenkant van de killswitch.
De knop staat wel op 'run' maar intern waren de contacten van 'off' toch nog doorverbonden.
Het is toch de kou/ condens geweest die hiervoor gezorgd heeft ben ik bang.

Met wd40 is het opgelost, moet wel nog contactspray halen om dit te voorkomen in de toekomst.

Ajuuu!
 
Motor start weer! :)

De ellende zat aan de binnenkant van de killswitch.
De knop staat wel op 'run' maar intern waren de contacten van 'off' toch nog doorverbonden.
Het is toch de kou/ condens geweest die hiervoor gezorgd heeft ben ik bang.

Met wd40 is het opgelost, moet wel nog contactspray halen om dit te voorkomen in de toekomst.

Ajuuu!
Goed gevonden :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan