oordoppen

gebruik je (windruis) oordoppen onder je helm?

  • ja

    Stemmen: 120 91,6%
  • nee ik ben al doof

    Stemmen: 3 2,3%
  • soms

    Stemmen: 6 4,6%
  • nee oordoppen zijn voor lozers!

    Stemmen: 1 0,8%
  • wat zei je?

    Stemmen: 1 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    131
Status
Niet open voor verdere reacties.
Okay, duidelijk. Ik zocht naar doppen van 50,- :X Maar deze waar je naar linkt lijken verdacht veel op die van de Hema voor 5,- Net de test gedaan op Schonenberg en daar kom ik uit op die aangemeten van 110,- al dempen ze iets minder dan die schuimpjes. Maar zit je niet meer met het probleem dat je ze moeilijk in moet doen. Volgende maand maar even kijken.. Ik las iets over dubbelgevouwen oren. Dan heb je toch geen oordopjes meer nodig? :P


 
Ik heb een 2 jaar geleden motoroordoppen gekocht bij Earsafety. Beste koop die ik ooit heb gedaan mag ik wel zeggen. Hoefde niet eens naar de winkel want ze belden netjes voor een aanmeetafspraak bij mij thuis. Na een paar weken werden ze geleverd. Ik moet echt zeggen dat de filtering spot on is. Ik hoor het geluid van de motor nog wel (dat wilde ik ook) maar op een normaal niveau. Ik heb daarna nooit meer last gehad van mijn oren. Geen drukkend gevoel meer wat ik daarvoor met andere oordoppen altijd wel nog had.
Ik doe ze ook vaak in tijdens het klussen want daar dempen ze hard genoeg voor. Dubbel genot.

Heb de website ff opgezocht want die is gewijzigd.

https://oordoppenopmaat.com/earsafety-motoroordoppen-op-maat
 
Ik rij ook met otoplastieken..
Hoewel die dingen mij goed passen en dempen zijn de mijne niet zo geschikt voor het gebruik in een helm : zijn eigenlijk te groot waardoor ze contact maken met de binnenkant van de helm en dat doet de demping geen goed.
Moet er wel bij vermelden dat ik ze gekregen heb van mijn werkgever , dus zijn ze gemaakt voor op de werkvloer..

EAR Classic 250 paar Gehoorbeschermers snr 28dB

Ook eens mee gereden , dempen naar mijn idee ook voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Okay, duidelijk. Ik zocht naar doppen van 50,- :X Maar deze waar je naar linkt lijken verdacht veel op die van de Hema voor 5,- Net de test gedaan op Schonenberg en daar kom ik uit op die aangemeten van 110,- al dempen ze iets minder dan die schuimpjes. Maar zit je niet meer met het probleem dat je ze moeilijk in moet doen. Volgende maand maar even kijken.. Ik las iets over dubbelgevouwen oren. Dan heb je toch geen oordopjes meer nodig? :P
Je kunt ook een bus purschuim in je oren spuiten...
_O-
 
Okay, duidelijk. Ik zocht naar doppen van 50,- :X Maar deze waar je naar linkt lijken verdacht veel op die van de Hema voor 5,- Net de test gedaan op Schonenberg en daar kom ik uit op die aangemeten van 110,- al dempen ze iets minder dan die schuimpjes. Maar zit je niet meer met het probleem dat je ze moeilijk in moet doen. Volgende maand maar even kijken.. Ik las iets over dubbelgevouwen oren. Dan heb je toch geen oordopjes meer nodig? :P
Heb zelf van die transparante paraplutjes met filter gekocht bij de action merk 3m
Werken perfect en kosten bijna niets
 
Nee ik luister klassieke muziek tijdens het rijden.

Grapje. Moet nog afwachten of ik oordoppen nodig vind, denk het wel.
 
Als je weet dat je ze WEL nodig zou hebben gehad, dan ben je te laat! ;(
Je hele leven met ruis in je oren. Gefeliciteerd! :X


Inderdaad. En op ook de motor gaat dan sneller dan je denkt hoor. Helaas ken ik inmiddels genoeg mensen die mijn raad in de wind hebben geslagen en nu gehoorschade en een piep in hun oren hebben. Je merkt het niet vaak meteen (maar kan wel) waardoor je denkt dat het niet nodig is. Dus als je nog niets gebruikt.. echt doen!

ps, en dan luister je ook nog muziek die direct je gehoorgang in gaat. Wat één van de grootste oorzaken is van gehoorschade.
 
Laatst bewerkt:



Inderdaad. En op ook de motor gaat dan sneller dan je denkt hoor. Helaas ken ik inmiddels genoeg mensen die mijn raad in de wind hebben geslagen en nu gehoorschade en een piep in hun oren hebben. Je merkt het niet vaak meteen (maar kan wel) waardoor je denkt dat het niet nodig is. Dus als je nog niets gebruikt.. echt doen!
 
Inderdaad. En op ook de motor gaat dan sneller dan je denkt hoor. Helaas ken ik inmiddels genoeg mensen die mijn raad in de wind hebben geslagen en nu gehoorschade en een piep in hun oren hebben. Je merkt het niet vaak meteen (maar kan wel) waardoor je denkt dat het niet nodig is. Dus als je nog niets gebruikt.. echt doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan