Mooi op zijn wielen

Ik snap hem maar ben altijd een beetje huiverig dat het "in bedrijf" los komt.
 
Er komt aan weerskanten een boutgat in de as. Rechts zit er een armpje opgeschroefd. Links komt een sluitring of zoiets.
 
Oma is er maar druk mee, wat vliegt de tijd als je lekker in de schuur bezig bent.

full


De afsteuning voor de vering, seat en bak is bijna klaar. Nog een paar dingen wat opleuken en dan is het goed.

full


Met dank aan Erwin voor de foto is het wel duidelijk dat de zithouding helemaal naar wens is. Voetsteunen komen lekker laag. Iets voorovergebogen is wel lekker op een kale fiets en alles bij elkaar ruim genoeg ondanks dat er maar een klein beetje Triumph is overgebleven.

full


Ik ben ook met bandjes bezig geweest. Met de hulp van een klodder Rema Tiptop bandenvet en een paar bescheiden bandenlichters lagen ze er in een mum van tijd op. En het ziet er niet verkeerd uit.
Een paar prijsvechters van de bandenconcurrent, gekozen vanwege de gunstige prijs en de A rating voor grip in de regen. De maat is 185/50 -16 en ze komen heel mooi uit op de velg.

En met de banden in huis kon ik het niet laten om ook de voorkant te monteren.

full


Die dikke buis is opeens een stuk minder dik.

full


De wieluitslag is 30 graden, ruim genoeg voor een acceptabele draaicirkel

full


Met het wiel op zijn plaats ben ik afgelopen weekend maar gelijk begonnen met het afwerken van de stuurinrichting. Dat is er eentje van het type "Beter goed gejat dan slecht verzonnen". We waren het er allemaal over eens dat dit een mooi clean en goed werkend systeem is. Dus dat komt op alle 3 de motoren.

full


De verleiding is dan wel heel groot om alvast eens te kijken hoe de booskijker die met de Triumph meegekomen is, eruit ziet op het zijspan in wording.
Alles lekker laag houden, een fly-screen erboven en meer hoeft het niet te zijn. 8-)

Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
prima werk, ben wel benieuwd of de stuurstang sterk genoeg is bij langzaam manoeuvreren
 
Móóóóóóóí!!! *O* :} :t

*zei hij lichtelijk jaloers op de mensen die dit kunnen en er de plaats en mogelijkheid nog voor hebben ook, want hij ewil het zelf ook wel maar geen plaats, materiaal, laat staan kunde of kennis ;( *
 
Laatst bewerkt:
erg gaaf Ad! maar die stuurinrichting.... meer foto's van? lijkt nu beetje torsie-gevoelig?
 
Da's volgens mij nog maar het basis idee. Daar komt zeker nog een buis langs op!

Dat klopt, en er zat nog een foutje in het basis idee. Bij inveren komt de stuurstang veel te dicht tegen de band. Daar past geen spatbord meer tussen.Een extra knikje helpt wel maar dat zag er echt niet meer uit.
Dus na overleg met de afdeling Gelderland zijn er inmiddels een aantal spatborden onderweg naar Moergestel.
Dan kan ik de boel goed in en opmeten.

Het is de bedoeling dat de stuurstang zoiets wordt

full


Twee gebogen buisjes met een plaat met racegaten ertussen.

En dan moet het spatbord er wel tussen passen dus, ook bij inveren en sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan