Diagnose KTM Duke 125

Yonni

MF veteraan
22 okt 2003
2.646
27
Zoetermeer
Beste MF'ers met kennis van KTM en obd. Ik heb hier een Duke 125 (2012) staan die af en toe niet wil starten. Op eBay heb ik een diagnosestekker gekocht waar een Bluetooth adapter op past. Dit werkt goed, er is een verbinding met de ECU. Telemetrie is uit te lezen en ook foutcodes.

Er komen een aantal codes naar voren.
P0650 - motorstoringlampje, is weg als de motor draait
P1502 - na wissen blijft deze weg, search online lijkt te suggereren dat het met de tiltsensor te maken heeft (vermoeden is een crashverleden)
P1601 - geen idee wat deze code inhoudt

Soms start de motor dan weer niet. Na het wissen van de codes start te motor daarna direct. Alleen de P1601 blijft staan.

Wissen van de codes doe ik via de betaalde versie van de Torque app.

Heeft iemand hier misschien wat kennis van KTM obd2 codes? Eventueel een duwtje in de goede richting?

Kortom, hopelijk door kennis en kunde van mf weer een betrouwbaar startende motor.

:9
 
Ik zou op zoek gaan naar die tiltsensor, mogelijk is die kapot of in een verkeerde stand gemonteerd.
Daar valt vast nog wel wat aan te meten, door hem te kantelen of zo.

Als die sensor een schakelaar simuleert, is die wellicht te bypassen.
Als er veel elektronica en meer dan 2 draden aan zitten zou ik dat niet proberen.

Als je de tiltsensor loshaalt, zal die wel helemaal niet starten en blijft je foutcode P1502 waarschijnlijk ook staan.
 
Bedankt voor je reactie, uitpluizen van de kabelboom zit er wel aan te komen. Ik vind het grappig dat obd2 onder motorrijders nog niet zo bekend is. Voor auto's zijn per merk heel veel codes te vinden. Mag van mij voor motorfietsen ook best meer gemeengoed worden.
 
<oftopic>
Ik heb vrij veel ervaring met OBD2 voor Fiat (MES software)
Je kunt er heel leuke dingen mee doen, ik heb er al 2 keer een lastige storing voor mijn Fiat Punto mee kunnen oplossen.
</offtopic>

Diagnose software voor de BMW R1200R is wat meer gemeengoed onder de BMW rijder.
GS-911 is vast wel bekend.
Ook een leuk stukje diagnose software i.c.m. een speciale stekker module.
Kost toch ook al gauw zo'n 400 Euro!

OBD2 is op zich best leuk, maar helaas heeft elke fabrikant zijn eigen software en zijn veel zaken gewoon weg niet vrij gegeven, of je moet er voor naar de dealer.

Ouderwets een beurtje geven zonder diagnose software en allerlei reset zaken, wordt daardoor wel steeds lastiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan