Blackbird hapert tussen 5-6k

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Ik heb een Blackbird uit 1999. Deze heb ik gisteren weer eens uit de schuur gehaald (beide wielen van de grond, en aan een druppellader), ik rij niet zo heel veel.

Het viel mij op dat hij in de laatste 3 versnellingen tussen de 5000 en 6000 toeren hapert. Daaronder en daarboven trekt hij netjes in een rechte lijn door.
Nu heb ik nog al slechte ervaringen met een motor naar de winkel brengen met een klacht zonder zelf ongeveer te weten wat er aan de hand is.

Dus mijn vraag is heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat daar ongeveer de kosten van zullen zijn. Ik heb wat gezocht via google en het zouden de carburateurs kunnen zijn. Die zouden dan afgesteld moeten worden...toch?
 
Je hebt een 1999-model, en je hebt het over carburateurs.
Heb je dan dus een overjarig carburatiemodel, of heb je een echt 1999-model, en dus injectie?
Je kan dat van de buitenkant al zien aan o.a. het achterlicht. Zitten de lampjes naast elkaar heb je een carb-model, zitten ze boven elkaar dan is het een injectiemodel.

Bij het carb-model leert de ervaring dat het vrijwel altijd het vacuümmembraan van de brandstofkraan is. Ook lekke vacuümslangetjes komen wel eens voor.
Is het een injectiemodel, dan is het soms het elastiekje dat jouw CDI (boordcomputer) op zijn plek zou moeten houden.
 
Je hebt een 1999-model, en je hebt het over carburateurs.
Heb je dan dus een overjarig carburatiemodel, of heb je een echt 1999-model, en dus injectie?
Je kan dat van de buitenkant al zien aan o.a. het achterlicht. Zitten de lampjes naast elkaar heb je een carb-model, zitten ze boven elkaar dan is het een injectiemodel.

Bij het carb-model leert de ervaring dat het vrijwel altijd het vacuümmembraan van de brandstofkraan is. Ook lekke vacuümslangetjes komen wel eens voor.
Is het een injectiemodel, dan is het soms het elastiekje dat jouw CDI (boordcomputer) op zijn plek zou moeten houden.

Ik nam aan dat ik carberateurs had. Ik heb het achterlicht vervangen. Waar kan ik het nog meer aan zien?
 
Ik heb een Blackbird uit 1999. Deze heb ik gisteren weer eens uit de schuur gehaald (beide wielen van de grond, en aan een druppellader), ik rij niet zo heel veel.

Het viel mij op dat hij in de laatste 3 versnellingen tussen de 5000 en 6000 toeren hapert. Daaronder en daarboven trekt hij netjes in een rechte lijn door.
Nu heb ik nog al slechte ervaringen met een motor naar de winkel brengen met een klacht zonder zelf ongeveer te weten wat er aan de hand is.

Dus mijn vraag is heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat daar ongeveer de kosten van zullen zijn. Ik heb wat gezocht via google en het zouden de carburateurs kunnen zijn. Die zouden dan afgesteld moeten worden...toch?

Verse brandstof? Zonee dan eerst vrijwel leeg rijden, tanken en nog een keer proberen
 
Laatste 3 versnellingen gebruik je in Nederland toch niet met een XX ;)

Ik zie een XX topic met een probleem dan ga ik toch even kijken want die gaan toch niet stuk denk ik.

Maar ff serieus, rij gewoon even naar Super Blackbird in Purmerend als je daar slechte ervaringen hebt vreet ik mijn achterband op.

Niet lullig bedoelt maar als je al niet weet of het een injectie is of carb dan niet zelf gaan klooien.
 
Laatste 3 versnellingen gebruik je in Nederland toch niet met een XX ;)

Ik zie een XX topic met een probleem dan ga ik toch even kijken want die gaan toch niet stuk denk ik.

Maar ff serieus, rij gewoon even naar Super Blackbird in Purmerend als je daar slechte ervaringen hebt vreet ik mijn achterband op.

Niet lullig bedoelt maar als je al niet weet of het een injectie is of carb dan niet zelf gaan klooien.

Zelf klooien is nooit een optie geweest :P Die inschatting heb je goed gemaakt, vind het toch wel een beetje lullig ;)
Ik heb afspraak gemaakt morgen bij een winkel hierin de buurt (is/was een bekende hierop het forum). Hij zegt dat ik zeer waarschijnlijk carbs heb als hij uit 1999 komt. Injectie is vanaf 2000.

Kosteninschatting, als het de carbs zijn dan moeten die ultrasone gereinigd worden en afgesteld. Ik laat dan ook meteen olie+filter doen.

Totale kosten 310. (als de telefoon diagnose klopt dan, is het dat niet dan krijg ik een belletje)

De laatste keer dat er iets groots moest gebeuren aan mijn BB, ben ik inderdaad naar Frank gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ja? Is de prijsindicatie in orde? Ik kan het bij auto's al moeilijk inschatten, bij motoren zou ik het echt helemaal niet weten :)
'en afgesteld'

Als dat idd goed gebeurt, is het een spotprijsje. Direct doen.

Eerst klepspeling goed zetten, carbs volledig gereinigd, en dan nog afstellen op een geremde bank :t

Anders is het gewoon betalen voor olievervangen, carb er af en er op, en de kosten van het reinigen. Zou ook nog kunnen kloppen, weet niet hoeveel werk dit is. Als een bedrijf er een uur of 4 mee zoet is, ben je zo aan dit bedrag.
 
Niet lullig bedoeld maar als je al niet weet of het een injectie is of carb dan niet zelf gaan klooien.

Hoho... Da's geen criterium hoor. Als ik een bakkie moet reviseren weet ik ook niet of het een dock-box is of een sync-bak op het moment dat ik m in handen krijg. Als TS daar nog niet naar gekeken heeft weet hij dus idd niet of het een Injectie is of Carbs.

Dat het verdere verloop van het topic jou oordeel wel bevestigd is een heel ander ding :+
 
Laatst bewerkt:
Zelf klooien is nooit een optie geweest :P Die inschatting heb je goed gemaakt, vind het toch wel een beetje lullig ;)
Ik heb afspraak gemaakt morgen bij een winkel hierin de buurt (is/was een bekende hierop het forum). Hij zegt dat ik zeer waarschijnlijk carbs heb als hij uit 1999 komt. Injectie is vanaf 2000.

Kosteninschatting, als het de carbs zijn dan moeten die ultrasone gereinigd worden en afgesteld. Ik laat dan ook meteen olie+filter doen.

Totale kosten 310. (als de telefoon diagnose klopt dan, is het dat niet dan krijg ik een belletje)

De laatste keer dat er iets groots moest gebeuren aan mijn BB, ben ik inderdaad naar Frank gereden.
Als hij jou verteld dat injectie vanaf 2000 is geleverd, dan weet hij er dus niet veel vanaf.
De eerste injectiemodellen zijn al met kerst 1998 in NL geleverd, maar staan vrijwel allemaal vanaf Januari 1999 op kenteken.

En je blijft natuurlijk altijd welkom. :+
 
Hoho... Da's geen criterium hoor. Als ik een bakkie moet reviseren weet ik ook niet of het een dock-box is of een sync-bak op het moment dat ik m in handen krijg. Als TS daar nog niet naar gekeken heeft weet hij dus idd niet of het een Injectie is of Carbs.

Dat het verdere verloop van het topic jou oordeel wel bevestigd is een heel ander ding :+

Als je geen idee hebt waar je zelf de startknop van indrukt dan moet je denk ik niet gaan nadenken over wat het zou kunnen zijn toch.
Is toch wel een criterium als je technische vragen gaat stellen en er over wil meedenken.

Maar hij brengt hem nu in ieder geval naar iemand die op afstand ruikt wat het is :+

(Laatste is Vrijdagmiddag reactie he)

Toen ik een XX kocht heb ik mij er behoorlijk in verdiept in ieder geval en voor de keuze gestaan een 97 carb of 2001 inj te kopen. Beide prima maar ben voor de 2001 gegaan omdat dat de mooiste en meeste opties lijstje XX van NL was :Y

Nu een rode Duc, die gaan nu eenmaal sneller (ok zal eerlijk zijn, tot de 200) en niet stuk O-)
 
Ik heb de motor opgehaald en het is allemaal goed gekomen. En het is een carberateur model, nu weet ik het zeker ;)

Volgende hoofdstuk is een nieuwe voorband, die is er slechter aan toe dan ik dacht. Ik zal in het grote BB topic is vragen naar de "beste" keuze ;) (Ik ga er vanuit dat iedereen snapt waarom beste tussen "" staat ;) )
 
Laatst bewerkt:
Stuk wijzer weer, niet?

Ik heb overal lopen zoeken en informeren voor zo'n klote 18" achterband, nergens iets naar het zin te vinden. Kom bij Hans van Wijk, zegt-ie Voor die FZR??? Zal ik ém er gelijk opleggen.
Een goede toko verkoopt je geen kutband, misschien heb ik teveel vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan