Xenon vertraagd aanzetten tijdens start

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Ik heb op mijn blackbird, xenon verlichting zitten. Als ik het licht aandoen voor het starten dan springt de Xenon uit tijdens het starten. Komt volgens mij omdat starten en xenon tegelijk teveel stroom vraagt.
Ik zet het licht dus altijd aan na het starten.

Nu zou ik toch graag gewoon het licht altijd aan willen laten staan.
Is er geen mogelijkheid om de Xenon vertraagt te laten starten?

Ik ben IT-er en geen elektricien en/of monteur, dus mocht dit een hele domme vraag zijn dan hoop ik in ieder geval dat ik jullie aan het lachen gemaakt heb :)
 
Het hoeft nog veel minder moeilijk.

Bij ALLE Blackbirds gaat de koplamp uit zolang de startknop ingedrukt is, en daarna weer aan.
Maar de Generaal heeft een 1998 model (geleverd in 1999) met een lichtknop rechts op de clip-ons.
De oplossing is dus om het licht uit te zetten voordat je het contact aanzet, en dan de motor te starten. Zodra de motor loopt kan je het licht aanzetten. Probleem opgelost. :+
 
Ik heb nog een ouderwetse motor. Licht moet je zelf uitzetten en aanzetten.

Op zich kan ik het gewoon aan laten staan. Uit gevoelsoverweging in de wintertijd, heb ik het telkens uitgezet bij parkeren, zodat ik de volgende ochtend bij contact aan alles beschikbaar had voor starten.

Ik doe zelf het licht weer aan.

Maar ja, kennelijk heeft TS daar een probleem mee.

Ik zou het aan laten staan, zeker als deze motor zelf even uitschakelt tijdens starten.

Tenzij er een probleem is, en bijv de xenon niet opnieuw opstart (wat kan ivm spanningverschil bij starten). Alleen dan zou ik gaan zoeken naar een oplossing, zoals een relais vd xenon vervangen door 1 met een vertraging.
 
Bij mijn motor is het licht ook altijd aan.
Inmiddels al gezien dat bij velen het licht uitgaat tijdens het starten.
En vaak ook uitbleef, dus moest er weer opnieuw gestart worden, in de hoop dat de lamp wel aan bleef.