Hoeveel Ampere laad een dynamo / alternator gemiddeld bij?

22 mrt 2018
3
0
Hallo allemaal :Y

Graag zou ik voor een proef willen weten wat een dynamo / alternator gemiddeld bij laat.

Wat is zijn minimale en maximale Voltange?
Wat is zijn minimale en maximale Amperage?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen *O* *O* *O*

Alvast bedankt!

Gr Marc :t
 
Ik begrijp niet goed wat je wilt weten.
Als je dynamo 250 watt kan leveren loopt er bij volle belastingiets meer dan 20A
Hoeveel stroom er naar de accu gaat is afhankelijk van de staat van de accu en de laadspanning. Het zal ongveer 3 a 5 A zijn
 
Ik begrijp niet goed wat je wilt weten.
Als je dynamo 250 watt kan leveren loopt er bij volle belastingiets meer dan 20A
Hoeveel stroom er naar de accu gaat is afhankelijk van de staat van de accu en de laadspanning. Het zal ongveer 3 a 5 A zijn
Idd.

En laadstroom of laadspanning, is ook nog anders 'dan wat er door die drie draden gaat'. Want daar zit nog een spanningsregelaar/gelijkrichter tussen.

Wat wil je precies weten, en waarom?
 
Welk type en welk type regelaar, wat is het door de fabrikant opgegeven vermogen.
Welke constante belasting in bedrijf.
Maximale spanning in de regel tussen de 14 en 15VDC, minimaal 13VDC onder belasting.

Eventueel terug gerekende wisselstroom delen door 1.732 bij echt 3 fase stator.
Bij 2 fase stator (middelpunts schakeling) delen door 1.414

Belasting van de draad niet meer dan 7A per mm2.
 
Hallo allemaal :Y

Graag zou ik voor een proef willen weten wat een dynamo / alternator gemiddeld bij laat.

Wat is zijn minimale en maximale Voltange?
Wat is zijn minimale en maximale Amperage?

Gr Marc :t

waarom je trouwens het "gemiddelde" wil weten ... ? wat ben je daar nu mee ?

In de OP vraagt hij wel om uiterste waarden. Tuurlijk is het een onhandige incomplete openingspost.Hoe hard rijdt een auto gemiddeld, hoe zwaar is een trein gemiddeld... wat zijn hier de maxima en minima van. gelul Toevallig stond ik pas nog naast een 10 megawatt generator met een maximum spanning van 400.000 volt...

Twee waardes weet ik zeker, dat zijn de minima: Die zijn 0!!!

Laten we er vanuitgaan dat TS nog wel een merk en type gaat noemen.
 
Hallo allemaal :Y

Graag zou ik voor een proef willen weten wat een dynamo / alternator gemiddeld bij laat.

Wat is zijn minimale en maximale Voltange?
Wat is zijn minimale en maximale Amperage?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen *O* *O* *O*

Alvast bedankt!

Gr Marc :t
dat verschilt nogal per motor maar als stelregel kan je gebruiken dat je tussen de 50% en 70% van het opgegeven maximale vermogen van de generator / dynamo als permanente gebruikers kan aansluiten. dan blijft er genoeg over voor incidentele gebruikers zoals startmotor, knipperlichten en remlichten en om bij te laden wat er uit de accu werd gebruikt tijdens het niet optimaal werken van de generator / dynamo door te lage toeren.
en als minimale waarde van zowel spanning als stroom kan je rustig 0 invullen want als de motor uit staat wordt er niks opgewerkt en bij stationair draaien is de opgewekte spanning zo laag dat het niet eens boven de waarde van een redelijk volle accu uit komt en dan gaat er dus geen stroom door de gelijkrichter lopen.
 
Laatst bewerkt:
dat verschilt nogal per motor maar als stelregel kan je gebruiken dat je tussen de 50% en 70% van het opgegeven maximale vermogen van de generator / dynamo als permanente gebruikers kan aansluiten. dan blijft er genoeg over voor incidentele gebruikers zoals startmotor, knipperlichten en remlichten en om bij te laden wat er uit de accu werd gebruikt tijdens het niet optimaal werken van de generator / dynamo door te lage toeren.
en als minimale waarde van zowel spanning als stroom kan je rustig 0 invullen want als de motor uit staat wordt er niks opgewerkt en bij stationair draaien is de opgewekte spanning zo laag dat het niet eens boven de waarde van een redelijk volle accu uit komt en dan gaat er dus geen stroom door de gelijkrichter lopen.

kan je nu op basis van de vette tekst je blunder vinden in de rest van je tekst ? :+
 
Bedankt voor jullie reacties,

Ik wil graag mijn spanningsregelaar controlleren op school. Daarvoor moet ik weten wat ik erop moet aansluiten.

Ik test een regelaar als volgt
met een regelbare gelijkspanningsbron met instelbare stroombegrenzing op max 1 ampére
steeds op twee aansluitpunten waar de stator aansluitpunten zijn
dan een voltmeter op de uitgang
dan de spanning langzaam verhogen
en kijken bij welke spanning de spanning plotseling weer nul wordt
dit zal bij ongeveer 14,4 volt gebeuren
en dan de andere ingang combinatie proberen en plus en min verwisselen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan