Rammount plaatsen op moer balhoofd, hoe?

tim10890

Rookie
28 jun 2017
11
0
Assen
Hallo allemaal,
Ik heb deze balhoofd gekocht(foto 1) en nu vraag ik mij af hoe ik deze op mijn stuur moet plaatsen (foto 2)
full
 
'Balhoofd op thundercat' > 'Rammount plaatsen op moer balhoofd, hoe?'


Je kunt het aan de verkoper vragen. Cameranu.nl toevallig?

Maar je hebt wss een open moer nodig, zodat je de rammount er in kunt gaan klemmen.
 
Deze is voor een "open kroonplaatmoer", heb op een gsxr ooit zo'n ram mount gehad. Voorbeeldje:

suzuki_gsx-r1000_cockpit_1280.jpg
.

Dus even kijken of onder jou moer een holle buis zit, en dan een open kroonplaatmoer zetten als dat mogelijk is.

Anders zal je op zoek moeten naar een andere plaats voor een rambal.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan foto van TS niet helemaal goed beoordelen. Het lijkt hetzelfde als bij mij.

Ik heb als afsluitmoer aan bovenzijde van het balhoofd een grote dopmoer.
Hierin heb ik een gat 6.5 geboord.
Mijn ram-mount is een kogel met aan onderzijde een M6-gat.
Vanaf onderzijde (inbus)bout erdoor en Klaar! (geborgd met Loctite)

Ram B-Kogel met M6 draad

Met deze constructie zit mijn Zumo al vele km's op het stuur. Werkt perfect!
 
Laatst bewerkt:
Dit is als ik het goed zie een Yamaha thundercat en die hebben een dichte moer (geen kapje, gewoon echt een dichte moer). Jemmoet dus op zoek naar een andere moer (ik dacht 22mm, maar check dat wel even) die open is, óf deze open slijpen.
 
Ik kan foto van TS niet helemaal goed beoordelen. Het lijkt hetzelfde als bij mij.

Ik heb als afsluitmoer aan bovenzijde van het balhoofd een grote dopmoer.
Hierin heb ik een gat 6.5 geboord.
Mijn ram-mount is een kogel met aan onderzijde een M6-gat.
Vanaf onderzijde (inbus)bout erdoor en Klaar! (geborgd met Loctite)

Ram B-Kogel met M6 draad

Met deze constructie zit mijn Zumo al vele km's op het stuur. Werkt perfect!

Idd, gewoon uitboren.
full
 
Waarom de 'dop' van de moer afslijpen.....?
Dan kan je beter een gewone moer kopen en die erop draaien. Netter en dan idd geen roest!

Ja, voor deze situatie zijn er ook kogels te koop. Zitten net zo vast als een fietsstuur in de voorvork.
Maar toch niet een slimme oplossing.

De oplossing als die ik hierboven heb gemeld, is makkelijker en zeker zo goed.
Als je ooit motor verkoopt, zet je een schroef in het gat. (bijna) Niks meer van te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een thundercat en heb zelf de moer ze koppie eraf gezaagd. de moer houd alleen de balhoofd vast. zolang je het voorwiel niet optilt ect kan je hem zo los draaien.

dan even de ronde bovenkant eraf zagen en de randjes netjes schuren.

zou wel een plat rubber ringetje eronder doen zodat er geen water bovenop de rammount rubber kan komen en roest veroorzaakt.
 
Ik had exact zo’n zelfde x grip. Na het zien van wat YouTube filmpjes met vallende telefoons durfde ik niet meer.

Kan me niet voorstellen dat je 'm verliest als je ook nog eens dat elastiek gebruikt. Als het hele arm loskomt is die waarschijnlijk gewoon niet goed vastgedraaid. Ik heb zelf ook een X-grip en moet altijd goed kracht zetten om hem los te halen.
 
1 tip, maakt niet uit hoe..als het maar goed vast zit.
Als het fout gaat kan het je je leven kosten.
Ik had een afgebroken bevestigingsbout waardoor mijn zumo 550 klem kwam te zitten tussen stuur en tank.
Dit was links van de tank, exact de kant waar ik niet veel later een bocht naar moest nemen.
Veel van die troep is ondeugdelijk naar mijn idee.
Bijzonder veel trillingen waardoor dingen verschuiven/loskomen.
Een oplossing van een stiekje eromheen om dingen niet te verliezen is al kudt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan