Welke druppellader past op deze stekkert ?

Mikko

MF'er
1 jun 2017
155
105
Westland
Goedemiddag,

Sinds gisteren trotse bezitter van een mooie Kawasaki z750 uit 2010.
Tijdens het rondneuzen aan de motor, kwam ik onder het zitje een stekker tegen vanuit de accu. Ik vroeg me af welke druppellader hierop past omdat ik geen merkje op de kabel of stekker vind. Normaliter gebruik ik een Optimate 2, echter heeft deze een totaal andere stekker.

Was lastig om de contactpuntjes goed op de foto te krijgen maar zijn dus twee.

Hoop dat iemand kan helpen!

full
 
Goedemiddag,

Sinds gisteren trotse bezitter van een mooie Kawasaki z750 uit 2010.
Tijdens het rondneuzen aan de motor, kwam ik onder het zitje een stekker tegen vanuit de accu. Ik vroeg me af welke druppellader hierop past omdat ik geen merkje op de kabel of stekker vind. Normaliter gebruik ik een Optimate 2, echter heeft deze een totaal andere stekker.

Was lastig om de contactpuntjes goed op de foto te krijgen maar zijn dus twee.

Hoop dat iemand kan helpen!

[afbeelding]
Koop gewoon het losse snoertje van een Optimate II, en zet die er op ipv deze. Zal nog geen tientje kosten.
 
Dat zou inderdaad ook zo doen met een los snoertje van een Optimate II.
En check even of er zo'n zwevende zekering tussenzit.
Je wilt niet dat de boel gaat fikken bij eventuele sluiting.
Vr Gr
 
Er zit inderdaad een zwevend zekeringetje tussen. Die is dus nog Steeds nodig dan?
Ik dacht dat er wellicht een verloopstekker was van deze aansluiting naar Optimate.
 
Er zit inderdaad een zwevend zekeringetje tussen. Die is dus nog Steeds nodig dan?
Ik dacht dat er wellicht een verloopstekker was van deze aansluiting naar Optimate.
optimate-tm-71-acculader-kabel-motorxtreme-235.jpg


Bij deze shop kost het €9,25.
Eerste die ik tegenkwam...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt verdacht veel op de stekker van een yuasa lader die ik sinds 2 weken heb.

En die is weer hetzelfde als de ctek lader van hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er uit als een doodgewone AMP superseal stekker. Deze kan je ook aan je lader zetten, of het kabeltje aan je motor vervangen door eentje van het merk lader dat je gebruikt.

Dit!

Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt maar als je tevreden bent met je druppellader is de handigste optie om gewoon de aansluiting op de motor te vervangen door het voor jou passende type.

Die superseal stekkers zijn ook helemaal niet bedoeld voor grote stroomsterktes. Met een lichte lader (bv: maximaal 0,8A) geen probleem maar als je een serieuze acculader hiermee aansluit als de accu ver leeg is... Gaat het niet goed!
 
Dit!

Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt maar als je tevreden bent met je druppellader is de handigste optie om gewoon de aansluiting op de motor te vervangen door het voor jou passende type.

Die superseal stekkers zijn ook helemaal niet bedoeld voor grote stroomsterktes. Met een lichte lader (bv: maximaal 0,8A) geen probleem maar als je een serieuze acculader hiermee aansluit als de accu ver leeg is... Gaat het niet goed!
Blijkbaar weet je er niet veel van maar superseal stekkers zijn goed voor 7 amp bij 12 tot 14 volt dus een gewone ladder kan die makkelijk hebben .
Maar de topic starter heeft al voor een andere oplossing gekozen die ook goed gaat werken .
slotje kan er op naar mijn idee
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar weet je er niet veel van maar superseal stekkers zijn goed voor 7 amp bij 12 tot 14 volt dus een gewone ladder kan die makkelijk hebben .
Maar de topic starter heeft al voor een andere oplossing gekozen die ook goed gaat werken .
slotje kan er op naar mijn idee

Inderdaad, oplossing gaat er van 't weekend op.
Ik ben geholpen, danke schön en slotje :)
 
superseal stekkers zijn goed voor 7 amp bij 12 tot 14 volt dus een gewone ladder kan die makkelijk hebben

Als dat klopt heb ik niks gezegd.. heb inderdaad niet de datasheet van alle types connectoren in het achterhoofd zitten. Veel succes met de betrouwbaarheid als je hier daadwerkelijk 7A doorheen gaat sturen trouwens 😂👍 Mijn ervaring is nl. juist dat het regelmatig mis gaat terwijl de connector het op papier eigenlijk net wél zou moeten aankunnen.
 
Als dat klopt heb ik niks gezegd.. heb inderdaad niet de datasheet van alle types connectoren in het achterhoofd zitten. Veel succes met de betrouwbaarheid als je hier daadwerkelijk 7A doorheen gaat sturen trouwens 😂👍 Mijn ervaring is nl. juist dat het regelmatig mis gaat terwijl de connector het op papier eigenlijk net wél zou moeten aankunnen.

Als hier gewoon een druppellader op gaat hebben we het over 0,8A@12V. Beetje een non-issue dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan