Honda Vision 110 (2011)

Op de trapfiets vond ik het minder prettig in Duitsland.
Solo met 175cc scooter ging prima.

Het kan natuurlijk ook dat je de pech hebt om toevallig een paar idioten tegen te komen en dan denk je dat het hele land zo is.....
 
Ik vind Duitsers een stuk netter op de weg dan Nederlanders. Ze hebben veel meer geduld en zijn beleefd.
Ik kom heel veel in Duitsland en dat valt me iedere keer weer op.
 
Dat zal dan wel voor volgende keer zijn.
Overigens ben ik erachter gekomen hoe je op de Vision een betere zithouding kan aannemen, namelijk door de voetsteunen uit te klappen, je voeten erop te zetten en net op de overgangsbobbel in de buddyseat gaan zitten.
Dat oogt waarschijnlijk voor geen meter maar je kan die houding wel lang volhouden.

Bertocello

Een inmiddels oude maar gouden tip.
Vandaag 150 km zo gereden en het zat heerlijk. Alsof ik weer op mijn KTM Duke zat. :)
 
Heb sinds gisteren een honda vision 110cc
Bouwjaar 2017 ex demo
Leek me geschikt voor rond de kerk gebruik en gebruik zonder helm met gepaste snelheid ,want hij ziet eruit als snorscooter
helm zit onder de buddyseat zodat ik niet lopend naar huis moet als de politie bij toeval me ziet,
Zoek nog een workshop manual weet iemand die?
Zijn dit verder nog een beetje betrouwbare scooters?
Zit schijnbaar ook start/stop systeem op weet alleen niet hoe dit werkt
Is de scooter verder pekelbestendig? Velgen,motorblok bouten en moeren?
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds gisteren een honda vision 110cc
Bouwjaar 2017 ex demo
Leek me geschikt voor rond de kerk gebruik en gebruik zonder helm met gepaste snelheid ,want hij ziet eruit als snorscooter
helm zit onder de buddyseat zodat ik niet lopend naar huis moet als de politie bij toeval me ziet,
Zoek nog een workshop manual weet iemand die?
Zijn dit verder nog een beetje betrouwbare scooters?
Zit schijnbaar ook start/stop systeem op weet alleen niet hoe dit werkt
Is de scooter verder pekelbestendig? Velgen,motorblok bouten en moeren?
Hoi ton, gefeliciteerd met je aankoop.
De vision 110 is de meest betrouwbare scooter die ik ken, of in ieder geval zelf heb gehad.
Heeft injectie dus nooit gezeur met carbs etc.
Start/stop heeft hij niet, lijkt me ook niet nodig met dit verbruik.

Hij is zeker pekelbestendig, ik reed er zelf ook mee in de winter. Het enige wat minder werd was de lak op de voorpootjes en de uitlaat. Velgen, blok etc bleven verassend goed.
 
Ok duidelijk dat valt mee
Startcstop zit er sinds my 2017 op
en ook combined brakes kwam er pas achter toen ik hem tuis had staan en er me eens in ging verdiepen hahaha tja of start,stop nut heeft denk het ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ok duidelijk dat valt mee
Startcstop zit er sinds my 2017 op
en ook combined brakes kwam er pas achter toen ik hem tuis had staan en er me eens in ging verdiepen hahaha tja of start,stop nut heeft denk het ook niet.
Ik zie het ja, was ik me niet van bewust. CBS had de Vision wel altijd al, werkt prima.

Hij is wel een stuk duurder geworden, hij kostte eerst nog 1899,-
 
Laatst bewerkt:
Hij is wel een stuk duurder geworden, hij kostte eerst nog 1899,-~[/quote]

2399,00 zonder afleverkosten van 300,00
My 2018 bestaat niet alles wat nu nog nieuw word verkocht is 2017 oftewel op is op.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, Tonnetje! *O*
Ik heb mijn Vision ook voor erbij en het is een heerlijke en betrouwbare scooter.
 
Heb er nu 20km mee gereden maar nu teveel pekel naar mn zin op straat ,dus moet ik effe geduld hebben heb er alleen nog maar fietspad mee gereden dus niet boven de 40km/h geweest
En ook geen boze blikken gekregen oid dus ik val niet op met mn motorscooter zonder helm hahaha
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd soms ook stukjes fietspad.
De 110 is qua uiterlijk identiek aan de Vision 50. Ideaal! :)
 
Pff, ik dacht dat mijn Vision met 43.000 km veel gelopen had, staat er een op MP met 58.000 |(

Ik heb nog even te gaan. Maar weer het bewijs dat dit een zeer degelijke scooter is, die wat mij betreft met goed onderhoud wel een tonnetje kan halen.

https://link.marktplaats.nl/m1269039790

Hij is wel aan de prijs gezien de nieuwwaarde destijds.
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Honda Vision rijders.
Mag ik iets vragen?
Wat die nieuwste type Vision betreft:

Wat is daarvan nou de topsnelheid?
Is het mogelijk om er rond de 100km per uur op de snelweg mee te rijden?
Wat is het gemiddelde verbruik qua benzine met snelwegritjes?

Hoor graag van jullie.
Vr Gr
 
Hallo beste Honda Vision rijders.
Mag ik iets vragen?
Wat die nieuwste type Vision betreft:

Wat is daarvan nou de topsnelheid?
Is het mogelijk om er rond de 100km per uur op de snelweg mee te rijden?
Wat is het gemiddelde verbruik qua benzine met snelwegritjes?

Hoor graag van jullie.
Vr Gr
Dag Dylan,

De topsnelheid is ca 90 km/u.
Dus nee, het is niet mogelijk om er (comfortabel) 100 mee over de snelweg te rijden.
Het verbruik meet ik eigenlijk niet maar ligt bij mij rond de 1:30.
 
Laatst bewerkt:
Mijnes nog niet geheel ingereden gewicht 72kg heb op teller 93 aangetikt pas pffffff hoop dat hij wel 10km harder gaat lopen.
En ik heb de euro4 uitvoering dus laatst geleverde type vision in nl word buiten de eu nog steeds geleverd oa in vietnam en andere tropische landen
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels 920km en ingeruild dus einde scooter tijdperk
heb in de 400km dat ik er mee gereden hebt wel gemak en plezier ervan gehad en hoop positieve reacties op het model zelf
Maar aangezien mn dealert ook benelli sinds 3 weken vertegenwoordigd
en de tnt125 naked pitbike me gelijk weer 35jaar terug in de tijd zette als brommer nozem
en na 3mnd honda ervaring rijker en honderden euro,s armer het benelli avontuur maar aangegaan ben
Het beste allemaal en ben alleen nog op g310 en tnt125 11kw gedeelte te vinden
Voor degene die niet weten waar ik over bazel
Video road test: Benelli TNT 125 (2017-) review
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan