XJ/FJ 600/900 topic

zonder verstand van dat soort verbouwzaken lijkt me bovenstaande motor toch makkelijk over de 10.000 euro gaan.
niet wat men er voor geeft, maar dat het dat kost.
ik herken het linker langwerpige zijdeksel en de cardanklok behuizing als zijnde XJ, de rest .... :N , maar wel :9 :9
 
Begin maart op pad geweest langs het ijselmeer om kruiend ijs te bekijken.
4 grd aldaar.
30nwa3w4r2j2.jpg
 
Laatst bewerkt:
zonder verstand van dat soort verbouwzaken lijkt me bovenstaande motor toch makkelijk over de 10.000 euro gaan.
niet wat men er voor geeft, maar dat het dat kost.
ik herken het linker langwerpige zijdeksel en de cardanklok behuizing als zijnde XJ, de rest .... :N , maar wel :9 :9

Cilinderblok en kop, krukas deksel...

Wat alleen niet herkenbaar is aan het blok is het dynamodeksel, deze heeft koelribben en dat is bijzonder.
 
Ben niet gestopt met rijden in de winter :) af en toe toch een mooie dag er tussen gehad om een toertje te doen, en op andere momenten had ik even geen ander vervoer.

Net verhuisd, dus eindelijk ruimte om te sleutelen *O*

Naja, zodra de motor achter komt. Een smal brandgangetje en een nog smallere poort zorgen er voor dat ik de bocht niet kan maken. Er komt heel snel een 2 meter brede schuifpoort in, probleem opgelost.

Dan heb ik wel weer een to do lijstje :+

-Voorvorkpoten omwisselen met de donor xj900
-Gevlochten remleidingen monteren
-Gelijk maar nieuwe remblokken plaatsen
-Nieuwe banden

En nog wel wat.

Iemand trouwens advies voor remblokken? Organisch lijkt me standaard gemonteerd. Zullen gesinterde blokken een upgrade zijn of niet de moeite waard?
 
Helaas de XJ900 is naar zijn nieuwe baas gegaan vandaag. Ik zal regelmatig nog lezen wat er gaande is maar niet meer.
 
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb mijn knipperlichten vervangen voor led exemplaren (zal als ik in de gelegenheid ben nog een fotootje posten) en daarbij een belasting onafhankelijke relais. Helaas gaat er helemaal niks branden met dit relais? Met het originele blijven ze gewoon continu aan staan. Maar met het juiste relais doet het dus helemaal niks meer.

Ik heb geprobeerd de + en - om te draaien zonder succes. (Chinese troep zit nog wel eens verkeerd om aangesloten)

Iemand een oplossing of manier om te meten waar het aan ligt?
 
Ik had er destijds het origineel relais op met van die losse weerstanden tussen de knipper stekkers.
Dat werkt perfect.
 
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb mijn knipperlichten vervangen voor led exemplaren (zal als ik in de gelegenheid ben nog een fotootje posten) en daarbij een belasting onafhankelijke relais. Helaas gaat er helemaal niks branden met dit relais? Met het originele blijven ze gewoon continu aan staan. Maar met het juiste relais doet het dus helemaal niks meer.

Ik heb geprobeerd de + en - om te draaien zonder succes. (Chinese troep zit nog wel eens verkeerd om aangesloten)

Iemand een oplossing of manier om te meten waar het aan ligt?

Verkeerd relais waarschijnlijk, de stekker op de kabelboom is 3 polig, voor een universeel led relais gebruik je er maar 2 van.

Het werkt op mijn xj overigens wel goed, zo'n goedkoop aliexpress led relais.
 
Verkeerd relais waarschijnlijk, de stekker op de kabelboom is 3 polig, voor een universeel led relais gebruik je er maar 2 van.

Het werkt op mijn xj overigens wel goed, zo'n goedkoop aliexpress led relais.

Zo'n ali relais heb ik inderdaad gekocht. Wel een drie polige omdat ik dacht dat als je drie polen in de kabelboom hebt zitten het gewoon plug en play zou moeten zijn? Verkeerd gedacht dus.

Als ik een twee polige koop, welke ader moet ik dan los laten liggen?
 
Zo'n ali relais heb ik inderdaad gekocht. Wel een drie polige omdat ik dacht dat als je drie polen in de kabelboom hebt zitten het gewoon plug en play zou moeten zijn? Verkeerd gedacht dus.

Als ik een twee polige koop, welke ader moet ik dan los laten liggen?

Gewoon op de stekker van de kabelboom prikken, past maar op 1 manier.
 
Ik zou graag wat meer onderhoud aan mijn Diversion zelf willen doen. Is er iemand die nog een xj900s handleiding van Haynes te koop of te leen heeft?

dank voor een reactie.

vr groet Frans
 
Hallo allemaal,

Als ik een technische vraag heb ga ik naar het XJ/XS topic, voor specifiek XJ900 ervaringen kom ik hier, en als ik over kleuren wil praten ga ik naar het diversion topic
Dekt de topic titel de lading of is dit vooral een XJ900 topic geworden, gezien bovenstaande reactie van iemand eerder ?
Ik heb een XJ 700 X Maxim uit 1986, in mooie staat.
Zijn hier meer mensen met een Maxim ?
Of moet ik in het algemene XJ/XS (?) topic zijn ?

Misschien tips voor andere Nederlandse (evt buitenlandse) fora ?
Ik merk dat veel informatieve websites over de XJ 700/750 Maxims intussen uit de lucht zijn.
Er is nog wel een goede informatieve website van een Canadees, maar daar is de laatste 10 jr geen informatie meer bijgekomen.

Jammer dat er geen echte opvolger van de XJ700/750 X Maxims gekomen is.
Een V-max vind ik dezelfde uitstraling hebben, en zijn als het oude model tot 2007 gemaakt.
Maar een V-max is teveel van het goede, als opvolger van een XJ700.
Werd vandaag getipt of een Yamaha FZX750 niet voor me was.
Nou nee dus, ik herken er niks van een Maxim in terug.

Omdat er naar mijn weten geen nieuwere motoren bestaan met het silhouet van een XJ700 X Maxim, blijf ik aan mijn Maxim gebonden. (Tips welkom..)
Rijdt heerlijk, en voor mij als voorrijder van een motorclubje, een heel handige motor waar heel behendig mee te manoeuvreren is.
De motor geeft veel zelfvertrouwen omdat hij goed te beheersen is, en blijft ook stabiel op de snelweg. Alhoewel harder dan 120km op de snelweg niet meer prettig rijdt.
Alleen jammer dat gezien de leeftijd (1985) ik geen verre buitenland toertochten mee aandurf naar bijv Oostenrijk of Italië. Zitten dan ritten bij van 600 km op de snelweg. Dat is echt geen pretje met een Maxim.
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen schermpje op? Dat scheelt enorm bij dergelijke ritten.
 
Zit er geen schermpje op? Dat scheelt enorm bij dergelijke ritten.
Nee, geen schermpje meer. Er heeft wel een Givi scherm opgezeten maar die is een keer bij omvallen motor gesneuveld.

Op een Maxim zit je best rechtop en ik merk veel verschil wat ik aan wind vang nu.
Omdat ik een ander mooi scherm wat ik ooit gezien had niet meer kon vinden, heb ik maar besloten het zo te laten. Ik rijdt toch enkel bij mooi weer en in principe zo weinig mogelijk snelweg.

Laatst zag ik weer wel een mooi klein schermpje op een foto van een Maxim.
Maar ik ben bang dat dat toch iets van het stoere uiterlijk van de X Maxim teniet doet.
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik heb 1 vd xj's van Albert in bezit die prima bevalt. Ik hou van origineel maar wil graag een ander stuur zodat ik meer rechtop zit.

Op Louis.de kwam ik al de oplossing tegen. Maar ik was benieuwd of er nog alternatieven zijn.
(Heeft iemand iets gebruikt liggen of past een andere kroonplaat erop?)

Bedankt,

Ps: heeft iemand nog een originele windscherm? Deze is verhoogd maar zit met mijn hoofd in de turbulentie..

full
 
Laatst bewerkt:
Welk model xj is dit?
Ken eigenlijk alleen xj's met 2 losse stuurhelften muv de seca.
 
Ik denk dat dit een voorbeeld foto van Louis is met een zogenaamd superbike kitje.
Moet alleen rekening houden dat de stuuruitslag door zo'n superbike kit in de problemen kan komen met de topkuip.
Bij sommige kits staat ook aangegeven dat je dan moet gaan zagen in de topkuip.
Vind ik persoonlijk erg zonde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan