Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Mooi apparaat hoor, kleuren combo vind ik supergaaf!!

Ik zou pekel rijden overslaan, heb het met mn vorige S gedaan en daar knapt hij niet van op.
Veel plezier met je aanwinst!!

Hopen dat het snel beter weer word, eerst wel een goede regenbui zodat het pekel weg is.
Plezier gaat wel lukken :] :]
 
Die GSX-S750 heeft veel overeenkomsten met zijn zware broertje. Welkom en gefeliciteerd met je aankoop!

Vraagje: binnenkort laat ik nieuwe banden monteren. Zijn er meer die een bollere achterband gebruiken? En wat is je ervaring? (190/55) Ik hoop dat ‘ie daarmee nog iets makkelijker stuurt / inkantelt. Mijn dealer zei dat ik ook een 180 band kon kiezen voor dit effect :?
 
Die GSX-S750 heeft veel overeenkomsten met zijn zware broertje. Welkom en gefeliciteerd met je aankoop!

Vraagje: binnenkort laat ik nieuwe banden monteren. Zijn er meer die een bollere achterband gebruiken? En wat is je ervaring? (190/55) Ik hoop dat ‘ie daarmee nog iets makkelijker stuurt / inkantelt. Mijn dealer zei dat ik ook een 180 band kon kiezen voor dit effect :?
Een 180 achterband is smaller. Als deze dezelfde hoogte heeft als de 190 dan is de 180 boller.
Neem als voorbeeld onderstaand foto. Het is een voor- en achterband, maar stel dat de voorband (links) de 180 is en de achterband (rechts) de 190 dan zie je dat de "180" boller is.
671898.jpg
 
180 of 190, we hebben het over 10mm verschil en dat op de kromming van een band.
Sorry maar ik heb moeite te geloven dat dit echt merkbaar is.

Daarbij als de velg ontworpen is voor een 190 band en je plaatst een "te smalle" band dan wordt deze juist uitgetrokken en dus platter.
 
'Suzuki GSX-S 1000' > 'Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje'
 
Nice Bolski, ik had het de topic owner al gevraagd. Thanks!
Ik lees nog steeds mee en zag zojuist je bericht.
Ik zelf kan het niet aanpassen en ik denk dat Bolski het zelf heeft gelezen of dat iemand anders er om heeft gevraagd.

Is in ieder geval opgelost zie ik :t
 
Een 180 achterband is smaller. Als deze dezelfde hoogte heeft als de 190 dan is de 180 boller.
Neem als voorbeeld onderstaand foto. Het is een voor- en achterband, maar stel dat de voorband (links) de 180 is en de achterband (rechts) de 190 dan zie je dat de "180" boller is.
[afbeelding]


ik heb overigens wel het idee dat de standaard (1000) banden wat boller zijn dan/als de Michelin Pilot Power 2CT die ik er nu op heb, heb het idee dat hij iets makkelijker kantelt, maar dat kan ook tussen de oren zitten natuurlijk :')

Ik heb inmiddels nieuwe kappen besteld, als er iemand is die nog iets met de blauwe kappen (links, licht beschadigd/ietsje gescheurd) kan doen voor weinig hoor ik het wel. het viel me overigens nog best mee wat de kosten waren.
 
180 of 190, we hebben het over 10mm verschil en dat op de kromming van een band.
Sorry maar ik heb moeite te geloven dat dit echt merkbaar is.

Daarbij als de velg ontworpen is voor een 190 band en je plaatst een "te smalle" band dan wordt deze juist uitgetrokken en dus platter.

Da’s precies mijn gedachtengang. Maar het verschil tussen 190/50 en 190/55 is ook minder dan 1 cm in de hoogte. Ach, gewoon proberen. Anders gewoon weer terug bij de volgende wissel.

Ik heb inmiddels nieuwe kappen besteld, als er iemand is die nog iets met de blauwe kappen (links, licht beschadigd/ietsje gescheurd) kan doen voor weinig hoor ik het wel. het viel me overigens nog best mee wat de kosten waren.

Zijn blauwe sneller ? O-)
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die korte aftermarket koppeling/rem hendels op z'n S heeft?
 
Heeft er iemand zijn koplamp al vervangen door een LED exemplaar? En hoe bevalt dit? Hoe gaat dit qua inbouw, zo een op een of moeten er aanpassingen worden gedaan??
 
Thanks Memphis80, ik heb Puig hendels gekocht maar de rem komt heel vreemd uit vergeleken met de originele. Ik krijg nu een andere adapter, hopelijk komt het daarmee wel goed.

Ik heb geen ervaring met een LED lamp, weet wel dat je heel weinig ruimte hebt achter de behuizing.
 
bij Motoport vertelden ze dat het een vrij eenvoudige montage is, maar als ik de koelunit zie die erachterop zit dan vraag ik mij af of dit zomaar past
 
Als er iets extra achterop de lamp zit dan durf ik bijna te garanderen dat het niet gaat passen bij de naked.

In de zwarte kap achter de koplamp zit zelfs een gat, je stekker van de koplamp valt daarin en raakt net niet het balhoofd. Er is echt heel weinig ruimte, ik heb fotos gemaakt toen ik mn handvat verwarming plaatste. Zal later vandaag een foto uploaden dan heb je een idee.

Mijn auto heeft ledlampen met een koellichaam en nog een zwart blokje in de bedrading van de lamp (ben de naam ff kwijt) maar dat kan ook echt niet achter de behuizing denk ik.
Ik heb laatst de bedrading van mn handvat verwarming op zn kortst geknipt en gesoldeerd, kreeg mn koplamp er niet meer op met de standaard bedrading en stekkers.
 
Deze week decat bij hoegee uit laten voeren
Cpu herschreven..
Nou dat merk je zeker.. 11 pk en
7 nm koppel erbij, pak soepeler op. Ook het schakelen gaat soepeler...Geen aan/uit effect meer.
En het geluid vd R11 is gaaf zelfs met DB Killer erin..beschaafd tot dat je je gas opendraait.
Echt een aanrader...
Gr kees
 
Deze week decat bij hoegee uit laten voeren
Cpu herschreven..
Nou dat merk je zeker.. 11 pk en
7 nm koppel erbij, pak soepeler op. Ook het schakelen gaat soepeler...Geen aan/uit effect meer.
En het geluid vd R11 is gaaf zelfs met DB Killer erin..beschaafd tot dat je je gas opendraait.
Echt een aanrader...
Gr kees
Gsxs1000
 
Mensen een vraagje, ik zit er over na te denken om mijn cat eronder vandaan te halen.
Weet iemand een bedrijf dat cat vervangers verkoopt
 
Een 180 achterband is smaller. Als deze dezelfde hoogte heeft als de 190 dan is de 180 boller.
Neem als voorbeeld onderstaand foto. Het is een voor- en achterband, maar stel dat de voorband (links) de 180 is en de achterband (rechts) de 190 dan zie je dat de "180" boller is.
[afbeelding]

Die foto is totaal niet relevant, een 190 band zal ''boller'' staan dan een 180 band, gemonteerd op dezelfde velg uiteraard.
 
Die foto is totaal niet relevant, een 190 band zal ''boller'' staan dan een 180 band, gemonteerd op dezelfde velg uiteraard.
Dat heb ik intussen begrepen ja :). Maar waarom wordt er dan een 180 band geadviseerd om het omgooien makkelijker te laten verlopen? Ik kan me niet voorstellen dat het komt omdat de band 10 mm smaller is..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan