honda vfr 750 bj 1991 wil niet aanslaan ,

bonnie40

MF'er
25 apr 2015
60
0
heb een raar probleem met honda 750 vfr 1991 , hij start niet , carbs krijgen benzine en er is ook een vonk , wel loopt 1 carb over

de motor reed eerst goed ,alhoewel hij vaak er even door moest komen ,ofwel liep even op 2 poten ,en dan pas voluit .
na wat revisie van kuipwerk en anders stuur ,starte hij niet meer ,toen allerlei elektrische aansluitpunten schoongemaakt en ingespoten en hij deed het weer ,
maar na 4 weken stilstand weer hetzelfde probleem ,weer wat ingespoten hier en daar en hij was weer vertrokken ,
4 weken later weer van hetzelfde alleen nu is hij niet meer weg te krijgen , weet ondertussen wel niet meer hoe de bobines aangesloten zaten d.w.z de + en de - primaire windingen maar toen hij draaide leek dit geen verschil uit te maken hoe ze waren aangesloten ,alle draden die ik heb gemeten komen door

Dus alles vonkt alleen zie wel eerder een vonk overslaan tussen bv: uiteinde bougies en frame dan tussen de punten , heb zelfs al andere CDi geprobeerd wel van type 1995 maar zelfde probleem
 
Je kunt een paar tikken tegen de vlotterkamers geven met achterkant schroevendraaier/ kunststof hamer, mogelijk is dat net genoeg, maar ik denk dat je het beste toch de carburateurset er uit kan gaan halen en (laten) schoonmaken in de ultrasoonbak. Anders sta je over een aantal dagen weer met hetzelfde.
 
het probleem van niet starten is opgelost , alhoewel de bougies d.w.z de 2 makkelijkst te bekijken dan , goed leken te vonken ,en er als nieuw uitzagen, deden ze het inwendig bijkbaar niet , heb er eerst 2 gewisseld en hij was direct vertrokken , op 2 cil dan wel .
maar de aansluitingen bij de primaire windingen v.d bobines doen er blijkbaar wel degelijk toe ,heb gevonden hoe ze precies moesten zitten ,
doordat ze even verkeerd hebben gezeten zijn volgens mij de bougies eraan gegaan anders kan ik het niet verklaren .

en dan het overlopen v.d carbs , als je alsmaar probeerd te starten dan gaat de pomp alsmaar opnieuw pompen denk ik ,de pomp stopt normaal bij teveel druk , de pomp, pompt bijna 1 liter per min dus dan zou hij erg veel verbruiken ,
dus de carb beginnen langs een overstroom kanaal de overtollige benzine eruit te gooien , alleen bij 1 carb stroomde het inwendig over , daar is dus iets mis , mogelijk kanaaltje verstopt of vlotterstand niet goed ,deze moet nog bekeken worden , maar nu hij gewoon start en benzine verbruikt loopt dit zoals ik het nu zie niet meer over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan