Banjo bouten a la Goodrich lekken enorm :(

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
400
64
Schijndel
Ik ben bijna klaar met mijn projectje, remslangen erop en hij zou kunnen rijden....

Ik had bij caferaceronderdelen universele remslangen en dito banjo's gekocht alleen lekken die dingen bij de aansluiting...

Horen er ringetjes in deze dingen, dus tussen de koppeling aan de slang en banjo of is het gewoon een kwestie van asociaal hard aandraaien om de boel lekvrij te krijgen en druk te krijgen in mijn remsysteem?!? :? :?

Gaat om deze dingen
image.jpg
 
Dank jullie wel voor de verhelderende antwoorden!

Helaas zitten deze ringetjes er niet bij... Zijn dit speciale conische ringen oid? Of zou ik ook gewoon kleine koperen ringetjes kunnen gebruiken die mijn motorboer (die morgen open is) waarschijnlijk wel heeft liggen?
 
Dat leek mij ook... Beide delen zijn conisch ,oftewel kommetje in de slang en zo'n pieletje aan de banjo. Maar als mensen zeggen dat er nog een ringetje tussen hoort dan geloof ik dat meteen! Maar aan de andere kant snap ik dan ook niet dat de fabrikant zo'n duurdere conisch uiteinde eraan maakt als de afdichting ook gewoon met een simpel ringetje opgelost kan worden op vlakke pasvlakken
 
Ik ben bijna klaar met mijn projectje, remslangen erop en hij zou kunnen rijden....

Ik had bij caferaceronderdelen universele remslangen en dito banjo's gekocht alleen lekken die dingen bij de aansluiting...

Horen er ringetjes in deze dingen, dus tussen de koppeling aan de slang en banjo of is het gewoon een kwestie van asociaal hard aandraaien om de boel lekvrij te krijgen en druk te krijgen in mijn remsysteem?!? :? :?

Gaat om deze dingen
[afbeelding]

Conische aansluiting,zou niet weten waar ringen moeten.Ringen die hier getoond worden zijn voor aansluiting op remklauw.
Een ontluchtingsnippel zit ook geen ring tussen of wat dan ook en ook die zijn conisch.
Heb zelf diverse conische aansluitingen op remsysteem maar never nooit lekkage gehad.
 
Laatst bewerkt:
Klopt ,is een conische aansluiting,daar hoort helemaal niks tussen,gewoon goed vastdraaien en dan moeten ze dicht zijn.
Zelf had ik het anders aangepakt,bij Bike Design kan je remleiding op maat laten maken,met
ruime keuze uit verschillende soorten leidingen en banjo,s,altijd lekvrij.
Vroeger deed ik het zelf en er was bijna altijd wel iets wat mis ging,dus dat heb ik afgeleerd. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn aanpers nippels op jou plaatje .
Ik zelf heeft ook die met de conische aansluiting maar dan uit China en zijn gewoon lek dicht

Weet ik maar hier zitten bij mij staubli snelkoppelingen op aangesloten met conische bevestiging.
Die conische aansluiting hoeft bij hem niet het probleem te zijn,kan ook aan de aanpersnippel liggen die op de remleiding zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan