Onderhoudsbeurt - wat doen ze en wie verricht goed werk

Krissieke

MF'er
12 mrt 2018
37
16
Rotterdam
Hallo, ik heb onlangs weer een motor aangeschaft en mijn vriend doet veel voor mijn motor, poetsen, polijsten, kettingen smeren en andere kleine verrichtingen. Nu vroeg ik me af hoeveel mensen hun motor jaarlijks een onderhoudsbeurt laten verrichten, wat ze dan precies doen en wie is aan te bevelen in regio hoogvliet-rotterdam.
Ik las namelijk al veel beoordeingen van motoport rotterdam dat ze daar voor 180€ alleen je olie en je filter behandelen en je binnen 15 min weer buiten staat en dat je dit ook zelf zou kunne doen. Dus vandaar mijn vraag.
Ik begrijp dat een goed onderhouden motor wel degelijk nog belangrijker is dan een auto ivm veiligheid. De motor is van 2014, ziet er uit als nieuw en om de 300 km wordt de ketting gesmeerd en met regelmaat de banden gecontrokeerd.
Waar moet ik nog meer aan denken?
 
In de gebruikershandleiding van de motor staat het onderhoudsschema. Wat er gedaan moet worden en wanneer.

Meestal moeten dingen om "de zoveel" kilometers of om de 1 of 2 jaar. Hetgeen wat eerder is.

Als je aangeeft welke motor uit 2014 het betreft dan kan iemand vast dat schema boven water toveren.
 
Laatst bewerkt:
Welk merk motor rijd je? Als t een BMW is: Motor Houtrust in Nootdorp (bij Den Haag).

Verder heeft Goedhart in Bodegraven me erg goed geholpen bij een schadeafwikkelng, maar heb daar nog nooit een beurt laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan voor €89 een sleutelcursus doen waarbij je geleerd wordt hoe je de basis onderhoud kan uitvoeren welke ze bij de motorzaken ook doen, incl. olie & filter en een hoop andere handige dingen.


Thanks! Ben er ooit eentje voor 240 tegengekomen, maar deze is toch een stuk goedkoper :t

Die is inderdaad erg goed om te doen. Ik heb daar de motorblok cursus en groot onderhoud gevolgd. Dat waren twee leuke leerzame dagen. De basis onderhoud cursus, vond ik niet nodig aangezien ik daar al 99% ervan al zelf doet. :+

En door het zelf te doen weet je in ieder geval dat het echt gedaan is.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Je kan voor €89 een sleutelcursus doen waarbij je geleerd wordt hoe je de basis onderhoud kan uitvoeren welke ze bij de motorzaken ook doen, incl. olie & filter en een hoop andere handige dingen.

Dankjewel voor de link. Ik kan hier eens naar kijken. Zo wie zo iets voor mijn vriend. Misschien kan ik dit hem kado doen haha *D maar wellicht ook iets voor mij. Al zie ik mezelf niet heel gauw sleutelen aan de motor.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel vior de link. Kan hier eens naar kijken. Zo wie zo iets voor mijn vriend. Misschien kan ik hen kado doen haha *D maar eellicht ook iets voor mij. Al zie ik mezelf niet gauw sleutelen aan de motor.

Die cursus ook nog nooit gezien, Erik van Lent heeft volgens mij een goede naam dus cursus zal ook wel in orde zijn !?
In het kader van zelf (leren) doen zou je ook eens bij de Motorkelder in Capelle aan de IJssel kunnen kijken De Motorkelder, al 40 jaar ervaring met al uw motorwensen

Eenmaal goed aangeleerd kun je al best veel zelf doen en behoorlijk besparen op de onderhoudskosten.
 
Die cursus ook nog nooit gezien, Erik van Lent heeft volgens mij een goede naam dus cursus zal ook wel in orde zijn !?
In het kader van zelf (leren) doen zou je ook eens bij de Motorkelder in Capelle aan de IJssel kunnen kijken De Motorkelder, al 40 jaar ervaring met al uw motorwensen

Eenmaal goed aangeleerd kun je al best veel zelf doen en behoorlijk besparen op de onderhoudskosten.

Ik weet niet of je daar als leek gelijk aan de slag kan, zonder enig kennis van zaken.. met een cursusje, kan dat natuurlijk wel.

Verderop in nieuwekerk ad ijssel is er ook eentje zo'n doe het zelf garage begonnen, waar je zelf kan onderhouden/ kan laten onderhouden. Is in januari geopend, dus zou best gaan kijken of het het waard is.
 
Laatst bewerkt:
Thx @Fazerman en @ey-djeez
Mijn vriend verdiept zich wel veel in dingen betreft motoronderhoudt en zo en kan uren youtube filmpjes kijken hoe hij iets moet doen. Dus denk dat zo een cursus wel iets is voor hem en hij dan wellicht daar af en toe kan sleutelen aan onze motors. Dus daar hebben we wel wat aan
 
Ik weet niet of je daar als leek gelijk aan de slag kan, zonder enig kennis van zaken.. met een cursusje, kan dat natuurlijk wel.

Verderop in nieuwekerk ad ijssel is er ook eentje zo'n doe het zelf garage begonnen, waar je zelf kan onderhouden/ kan laten onderhouden. Is in januari geopend, dus zou best gaan kijken of het het waard is.
Tss, das bij mij aan de overkant maar nog nooit van gehoord :$
Dacht dat daar alleen in HD's gedaan werd maar er zit dus schijnbaar nog meer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan