Van luchtbox naar openluchtfilters, wat te doen met slang

Wolfkop

Rookie
24 mrt 2018
8
0
Beste forumleden,

ik ben mijn Suzuki GSX750E onder handen aan het nemen en heb een aantal dingen veranderd (naast veel cosmetisch):
- Elektra naar onder het zadel;
- Carburateurs schoongemaakt en Tovami kit erin;
- Luchtbox vervangen door openluchtfilters.

Nu zit er op de cilinderkop een nippel met een slang die normaal naar je luchtfilterbox gaat. In de service manual kan ik deze alleen niet terug vinden. Nu is mijn vraag wat hier normaal mee wordt gedaan? Is dit een vacuümslang?

Ik heb bijgevoegd een foto die ik heb geleend met in het rood de nippel die ik bedoel. Ik krijg op dit moment de motor niet gestart na her-monteren van de onderdelen. Wel benzine in de carbs en een goede vonk. Dacht dat het misschien hier iets mee te maken zou kunnen hebben, anders gaan we verder zoeken bij daglicht.

Alvast bedankt.

motor_vraag.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah, dank voor je antwoord. Wat doet men er normaal mee? Verlengen met een slang en ergens onder de tank laten hangen?
Het is carter beluchting en ontluchting. Het ademt in en uit.

Normaliter zet men er een filtertje op, om troep van buitenaf te voorkomen, en oliespetterbende tegen te gaan.

Filtertjes kun je kant en klaar kopen.
voorbeeld:
P1230109.JPG


Oh, nu met foto in de OP.

Is kopbeluchting/ontluchting. Zelfde filterke :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
off topic : ronde dekseltjes is toch een GS750, geen GSX ?

Yes, had even een fotootje geleend omdat nu in het donker buiten de foto niet heel duidelijk zou worden. Ik heb inderdaad rechte dekseltjes.

Normaliter zet men er een filtertje op, om troep van buitenaf te voorkomen, en oliespetterbende tegen te gaan.

Oke, ga ik hier wat op verzinnen. Morgen maar even uitvogelen wat er fout gaat waardoor die niet start dan. Alleen met remreiniger in de luchtfilters is er enig leven in te krijgen.
 
Sproeierbezetting aangepast? Hoofdsproeier zul je ook moeten aanpassen,anders loopt ie te arm. In de regel kun je je 10% groter aanhouden voor vergroting van hoofdsproeier.
Edit: zie dat je een Tovami kit erop heb ,zou dan opgelost moeten zijn. Benzine doorstroming ok?
 
Laatst bewerkt:
Yes, had even een fotootje geleend omdat nu in het donker buiten de foto niet heel duidelijk zou worden. Ik heb inderdaad rechte dekseltjes.Oke, ga ik hier wat op verzinnen. Morgen maar even uitvogelen wat er fout gaat waardoor die niet start dan. Alleen met remreiniger in de luchtfilters is er enig leven in te krijgen.
Carburatie probleem
 
Dank voor jullie berichten.

Sproeierbezetting aangepast? Hoofdsproeier zul je ook moeten aanpassen,anders loopt ie te arm. In de regel kun je je 10% groter aanhouden voor vergroting van hoofdsproeier.
Edit: zie dat je een Tovami kit erop heb ,zou dan opgelost moeten zijn. Benzine doorstroming ok?

Ik heb inderdaad de sproeiers uit de Tovami kit erin zitten, 127,5 uit mijn hoofd. Hiermee zou ik hem startend moeten krijgen. Benzinekraan is nieuw, maar als ik de drain plug van de carburateurs check komt er benzine uit, die krijgen dus hun brandstof.

Wat voor filters komen erop,? K&N of cheap powerfilters.?

Hoe dan ook, gaat hoop geklooi worden om de carbs goed te laten werken.

Ik heb DNA filters, deze zouden voor zover mijn vooronderzoek mij vertelde niet veel onder moeten doen van K&N. In ieder geval geen cheap powerlifters. Wanneer startend en rijdend laat ik hem afstellen op de rollerbank, naar mijn inziens zou ik hem echter wel aan de praat moeten krijgen zo.

Ik ga vandaag weer aan de slag, komen vast nog wat vragen uit. Dank voor de hulp tot nu toe.
 
Als de motor voor al dit veranderen wel goed liep en je krijgt hem nu alleen met remmenreiniger goed aan de praat is de kans groot dat hij te weinig brandstof krijgt,waarschijnlijk door een te kleine sproeier.Starte de motor voor al dit
ook alleen op remmenreiniger dan zal je de carbs eens goed moeten kuisen.
Verder vind ik powerfilters ondingen die je alleen maar zou moeten gebruiken als
je geen originele luchtfilterkast meer kan krijgen.9 van de 10 keer hangen de carburateurs
daardoor alleen nog maar aan de inlaatrubbers die daardoor extra belast worden,maken ze
een hoop herrie en is de motor er moeilijk goed mee af te stellen,daarnaast is de vermogenswinst op een standaard motor nihil of verlies je vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de reden dat je je luchtfilterkast hebt verwijderd.

Na lang wikken en wegen (ook de negatieve argumenten middels internet gevonden) toch gedaan omdat:
- Ik het mooier vind staan;
- Het mij meer ruimte geeft om te sleutelen wanneer nodig (de originele luchtfilterkast + luchtfilterbox zijn enorm);
- Ik denk de negatieve ervaringen met openluchtfilters af te kunnen dekken door hem op de rollerbank af te laten stellen.

Als de motor voor al dit veranderen wel goed liep en je krijgt hem nu alleen met remmenreiniger
goed aan de praat is de kans groot dat hij te weinig brandstof krijgt.Starte de motor voor al dit
ook alleen op remmenreiniger dan zal je de carbs eens goed moeten kuisen.

De motor reedt goed voordat ik hem uit elkaar heb gehaald. Ik heb hem gisteravond voor het eerst proberen te starten na 6 weken uit elkaar te hebben gelegen zonder succes.

Vanochtend vrij snel met een beetje remreiniger de motor startend gekregen. Nu loopt en start die als een zonnetje, zelfs stationair blijft die al mooi draaien. Ik denk dat die gewoon heel even op gang geholpen moest worden. Ik laat hem even koud worden en kijk straks even of die start en het dus relatief eenvoudig is opgelost.
 
Hij rijdt inmiddels, qua afstelling eigenlijk al redelijk goed. Stationair al geen problemen en ook met rijden stukken beter dan ervoor (vermogen over de hele range in plaats van pas vanaf 5k toeren). Ik denk dat met goede afstelling (roller) dit nog iets beter kan.

Nu heb ik een ander probleem waarvoor ik dit topic ook even gebruik (kan de titel niet aanpassen, of ik zie niet waar). Ik heb nieuwe schokbrekers, boven passen ze maar onder zijn ze net iets te krap. Hij gaat wel netjes om het frame heen, maar het busje is net te ruim waardoor de vork er niet tussen past. Nu heb ik een foto bijgevoegd, met de oude en de nieuwe. Zou het kwaad kunnen om:
- Het busje iets af te slijpen zodat deze gelijk komt met het frame, dan past die wel;
- De vork iets uit elkaar te trekken;
- De vork iets uit te slijpen, het is maar minimaal zoals op de foto te zien.

Alvast bedankt!

vork.JPG
 
Ik denk dat het makkelijkste het busje afslijpen is,met buigen loop je het risico dat
de lak scheurt cq beschadigd en je bout niet meer past.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan