Het heen-en-weer in de Pyreneeën 2018

Wat ik mij afvroeg: in Frankrijk hebben ze nu een nieuwe hype in het kader van geld verdienen over de rug van automobilisten: Milieuzones! wat ik er van gelezen heb moeten motoren ook een sticker op de voorruit hebben (leuk als je een naked hebt)

Net als in NL is er ook geen consistent beleid want waar je de ene stad in mag telt bij de andere stad weer niet. Ze kunnen zelfs een heel departement afsluiten (o.a. de Drome) dat bekijken ze per dag afhankelijk van de smog. Blijft een raar land :P
 
Tsja. Zorgen dat je een sticker hebt en verder niet te veel van aan trekken denk ik, je kunt er toch niet op plannen.

Sowieso rare jongens die Galliërs, vandaag stond er op matrixborden boven de weg dat de max snelheid 20 km/u was verlaagd ivm met luchtvervuiling. Maar zonder bord met rode rand spreek ik geen Frans hoor :+
 
OVB
Mogelijk dat ik alleen de Route des Cols meerijd omdat het precies midden in onze vakantie valt, misschien kunnen we het combineren.
Ik ben van plan om ergens in juli/augustus een paar dagen naar Judith en Etienne te gaan.
 
Ik heb wat zitten stoeien met de routes. Kijk er eens naar.

Ik heb de heenreis over drie dagen gesmeerd:

1: snelweg tot Caen ongeveer
2: binnendoor naar ites voorbij La Rochelle
3: naar start route des cols
4, 5 en 6 route des cols
7: van einde route naar scammie
8: van scammie naar jos
9: naar huis

Ik denk dat dag 1 best wat verder snelweg kan. Dat is nu 500 km maar van mij mag dat ook wel 800 zijn, en dan in 1 dag binnendoor naar de start

of, en dat is beter; de dagindeling zien als leidraad en gewoon kijken hoever we komen :)

Enfin, download het route voorstel hier: https://wetransfer.com/downloads/4f...965e60dd89bb5735e793043120180404210014/ed0112
 
Wat ik nog wil toevoegen is dat het mijn intentie is om meer rust in te bouwen. Minder gejaagd enzo.
 
Ik heb wat zitten stoeien met de routes. Kijk er eens naar.

Ik heb de heenreis over drie dagen gesmeerd:

1: snelweg tot Caen ongeveer
2: binnendoor naar iets voorbij La Rochelle
3: naar start route des cols
4, 5 en 6 route des cols
7: van einde route naar scammie
8: van scammie naar jos
9: naar huis

Ik denk dat dag 1 best wat verder snelweg kan. Dat is nu 500 km maar van mij mag dat ook wel 800 zijn, en dan in 1 dag binnendoor naar de start

of, en dat is beter; de dagindeling zien als leidraad en gewoon kijken hoever we komen :)
Je wil via Caen in Normandië naar het zuiden.............?
Afgelopen zomer wilde ik de invasie-stranden een keer bekijken. Was met de auto.
Veel oorlog-spul gezien in de buurt van Caen. Maar om daar met de motor te willen rijden....?
Niet voor mij, vond Normandië voor motor on-interessant!
Als je naar Biarritz wil zie ik niet waarom je daar langs zou willen?

Trek je conclusie.................
 
Je wil via Caen in Normandië naar het zuiden.............?
Afgelopen zomer wilde ik de invasie-stranden een keer bekijken. Was met de auto.
Veel oorlog-spul gezien in de buurt van Caen. Maar om daar met de motor te willen rijden....?
Niet voor mij, vond Normandië voor motor on-interessant!
Als je naar Biarritz wil zie ik niet waarom je daar langs zou willen?

Trek je conclusie.................

Nou ik wilde de kust volgen. dat is vaak wel leuk. En bij Caen is een camping waar ik eerder was, vandaar dat daar de stop is. Maar het is een eerste draft versie he; oorspronkelijk was het snelweg knallen tot biarritz
 
Laatst bewerkt:
Op zich geen slecht concept zo'n Tour de France :) 1250 km autoroute als aanrijroute is bepaald geen feestje. Ik heb op de terugweg van de RdGA 950 km autoroute gedaan en toen was ik er goed klaar mee.

Ik heb van de winter al eens wat routes bij elkaar zitten klikken en kwam toen uit op autoroute naar Limoges omdat vanaf daar de weggetjes er erg leuk uit gaan zien (veel groene weggetjes op de Michelin kaart). Limoges is 850 km vanaf Oss.

Vanaf daar had ik een forse dagroute (422km / 7 uur) naar Pau: https://www.scubarider.nl/pyr/Pyreneeen_aanrijden_vanaf_Limoges.gpx

Ook heb ik een terugweg in elkaar geklikt van 1400 km / 19 uur die vanaf de Pyreneëen totaan Reims binnendoor loopt (dat was nog voordat Scammies new place in beeld was), zoeits zou je ook als heenweg kunnen doen: https://www.scubarider.nl/pyr/Pyreneeen_terugrijroute.gpx

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kiezen: meer binnendoor is minder tijd in de Pyreneëen.
 
Het blijft natuurlijk JOUW keuze. Meer binnendoor is idd minder in de P.

Limoges is zo gek nog niet. 850km is in 1 dag goed te doen. (voor mij)
Na Limoges zit je al snel in de Dordogne. Was daar paar jaar terug, leuke omgeving.
Ik ben toen net ervoor van St.Gaudens naar Sarlat-le-Canéda gereden.
Dat was wel een aardige rit. Alles binnendoor.

Ik heb die keer vanuit St.Gaudens enkele ritten naar de P. gemaakt.
In St.G is nog alles plat. 25km verder beginnen de bergen al................
Van Narbonne tot Bayonne is het overal vrijwel plat. Iets zuidelijker overal al bergen!
Maw je kan vanuit deze laagvlakte iedere plaats in de P. heel makkelijk en snel bereiken.
Daarom zat ik dus in St.Gaudens/ Is ook dicht bij de snelweg A61-A64.

De andere kant op is het stuk tussen Bourges en Reims ook niet heel spannend. Pas in België wordt het weer leuk vanaf Bouillon verder de Ardennen in.
 
Laatst bewerkt:
het stuk bij montpellier zuigt zwaar. daar minimaal een km of 70 land inwaarts blijven. Te druk bevolkt en fucking plat
 
Wat is het stil hier........of blijven jullie lekker thuis :?
Of was mijn tip toch niet zo goed
 
Laatst bewerkt:
Wat is het stil hier........of blijven jullie lekker thuis :?
Of was mijn tip toch niet zo goed
Dit jaar staan de Pyr. niet (maar wrs ook voorlopig niet) op het programma.
Mooi gebied, niks mis mee. Maar al (heel) vaak geweest.

Route die je voorstelt, zo zijn er vele.
In jouw route (neem aan reactie van 2 januari) sla je Cirque du Gavarnie over.
Mss niet voor het rijden, maar wel de meest indrukwekkende plek van de Pyreneeën. (vind ik)
Op de Tourmalet laat je de kans liggen om naar de Pic du Midi te rijden.
Ik zou starten in San Sebastian/Donostia(tapas eten) en eerst omhoog via de Alto de Jaizkibel. Als eindpunt kan je ook de Tour de Madeloc nemen als een mooie afsluiter. (voor het betere klimwerk) Maar zo zijn er nog wel tig opmerkingen te maken. :P
 
Laatst bewerkt:
@Kingcoder: Als je wíl..... Je mág me "OVB" zetten als je dat wil doen. Als de rest van de club 't niet erg vind dát ik mee wil/ga én m'n baas 't er mee eens is dan wil ik graag ook de zuidelijke kant van Frankrijk samen met jullie op twee wielen gaan bekijken :o
 
Laatst bewerkt:
Het word echt tijd dat we gaan meeten. Ik heb zitten stoeien met de nu voorgestelde "start" bij Scammie (Motovacances Chamauche) en dat betekend nogal wat;

Uitgaande van daar verzamelen, starten we daar denk ik op zondag. dus zondagochtend rijden we daar weg richting de pyreneeen. Ik zelf rij er dan denk ik vrijdag op zaterdag naartoe, 's nachts in één keer, snelweg.

Maar we zitten dan aan de oostkant van de Pyreneeen, en we moeten ook weer terug naar Chamauche. Althans, zéker Ernst (en stefan?) omdat de auto van Ernst daar staat.

Enfin, wordt het dus zoiets:

  • vrijdag, zaterdag - naar Scammie
  • Zondag - richting pyreneeen
  • maandag, dinsdag, woensdag - "route des cols"
  • donderdag
  • vrijdag
  • zaterdag
  • zondag - naar huis

Op woensdagavond zitten we dus aan de westkant. We kunnen dan dus terug via een andere route door de pyreneeen (word het toch nog een heen-en-weer :+), er zijn tips genoeg in dit topic, of via aan alternatieve weg.


Kortom; ik ga even een datumprikker maken en we moeten dit maar eens bespreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan