Een GSXR is toch net Lego?!? Bouwpakketje GsxR project

Metallic bruin kan wel mooi zijn ja. Het moet denk ik niet te schreeuwerig zijn, maar wel wat opvallender dan zwart of grijs.

Of thema; John deere groen met gele wielen, fendt groen met rode wielen! ;)

Maar mooi metallic bruin is inderdaad ook een hoed idee. Het bruin is klassiek en past bij het zadeltje, het metallic maakt het modern was bij de rest van de motor past. Slaat mooi een brug tussen die 2.
 
Kwam m net tegen, iemand met vergelijkbaar idee
full
 
Aangezien de Srad toch uit elkaar ligt, is het een mooi moment om alle lagers (jep... allemaal) te vervangen.

Balhoofd is als eerste aan de beurt, met sturen voelde ik al een kleine 'nok'.

Hier duidelijk te zien
Zs32dzq.jpg


Lagers en lagerschalen eruit
IM8AHOd.jpg


Verse lagerschalen erin
VaV8U3y.jpg


Met de dremel aan de gang
CMHMnNq.jpg

M9mGUIq.jpg


Nieuwe lager erop/erin, dik ingesmeerd met vet en gelijk het T stuk zwart gespoten, weer als nieuw! :)
QNEcH8X.jpg

kN6vupH.jpg

8nxZsIW.jpg


Achterbrug ook maar een make over gegeven, helaas maar 1 foto (telefoon was leeg en wilde graag verder) maar hier ook nieuwe lagers en een nieuwe chainslider (best een prijzig dingetje zo'n stuk rubber... €40,00 !!! |( )
PfgmnDd.jpg


Aangezien mijn achterbrug toch uit elkaar lag, gelijk de link maar eens bekijken...
ZrUWMhU.jpg

Lagers eruit en was echt wel nodig... Eentje was totaal kapot
iKyCdD8.jpg

Dat heb je als je nooit de link smeert en de fiets (vroeger) altijd buiten sliep. :X

Nieuwe lagers erin en deze heb ik verzopen in het vet :P
07kp04A.jpg


En het teveel aan vet weer weggehaald na montage :9
ykA1nnc.jpg

OszIjPA.jpg


Ook weer als nieuw! 8-)

Voorvork uit elkaar, alles nieuw erin.
msRnFQc.jpg

Weer in elkaar, verse olie erin en gelijk de pootjes maar zwart gespoten
YETWBGb.jpg


Spuitbus was nog niet leeg... hahaha
c98XbYE.jpg

Stoeltje en accubak ook zwart
Gvg9o4a.jpg

De stoelbevestigingsplaat zilver
l7FOAyx.jpg


Kroonplaatje zwart, en de risers en verstevigingsplaatjes vastgelijmd met 2K metaallijm. (natuurlijk ook met een boutje en een moertje vastgezet). Ik wilde deze niet lassen, dit ivm sterkteverlies bij het lassen. De lijm gebruik ik vaker en nu zit het spul zo vast als een huis (eigenlijk nog vaster... :] )
LSRCqS7.jpg

QgS3Ugk.jpg


Nog eventjes een teller steuntje gemaakt
LwOxmuC.jpg

Z8yyEpb.jpg


Things to do:
-Uitlaat spuiten en kort dempertje erop lassen
-Kabelboom inkorten
-Remmen aanpakken (nieuwe blokken en RVS leidingen)
-Nieuwe bougies, olie en oliefilter
-Silicone koelslangen monteren
-Radiateur opknappen
-Carburateurs reinigen
-Nieuwe tandwielen en ketting monteren
-Nieuwe koppelingsplaten monteren (niet nodig maar als ik dan toch bezig ben...)
 
Laatst bewerkt:
En ik maar denken dat ik vrij uniek was... :(

Maar goed, heb je misschien een link naar dit projectje? Ben wel benieuwd eigenlijk :Y

Nee sorry ;)

Alleen deze ene foto, kwam op facebook voorbij zonder bron, info of iets maar moest m ff hier kwijt.
 
Helaas niet veel tijd gehad de laatste tijd, maar even een kleine update.

Kleppen gesteld en aangezien de kleppendeksel er toch af was, gelijk maar een MCCT gemonteerd
glOmTis.jpg


Ow ja, de rubberen koelslangen heb ik vervangen voor silicone en een expansievaatje gemaakt.
Even goed kijken op de foto's ;)

Wielen zwart laten poedercoaten en vandaag nieuw rubber erom heen, Dunlop Roadsmart 3.

Radiateurtje gespoten, vorkpoten ook zwart en uitlaatje gefixt.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:
ShXpMai.jpg

xObCxYa.jpg

3LXhGDr.jpg

3aBo7QU.jpg

5qNKocj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik merkte dat mijn koppeling boven de 8000 toeren een beetje begon te slippen en aangezien eigenlijk alle slijtage delen aan deze motor al vernieuwd zijn dan ook maar dit klusje;
jk32Nqw.jpg

Nieuwe plaatjes even een nachtje laten weken
VLKUFZu.jpg


Dus in de tussentijd maar even een nieuwe koppelingsdrukstift en oliekeerring gemonteerd, deze lekte ook een beetje;
YL56jGf.jpg

Oude keerring eruit, in with the new
IwhS71Y.jpg

mR3XQtp.jpg

UnM8jGn.jpg


Een nieuwe ketting en kettingwielen gemonteerd
kl4WPLf.jpg

JSxX2OI.jpg


Nieuwe zuurstofmasker
76ohzcU.jpg


En als laatste klusje gisterenavond nieuwe remblokken gemonteerd
kfHoJNo.jpg


Vanavond de boel maar eens opengetrokken
CFxB2fA.jpg

Nog de oude fabriekspakking, ouwe meuk dus
HtA94uF.jpg

5mP8u4v.jpg


Beetje slecht te zien op de foto, maar de plaatjes zijn blauw uitgeslagen (uhm... beetje alle kleuren van de regenboog) dus vervanging was wel nodig :)
XyFYcuU.jpg


Nieuwe koppelingsplaatjes, frictieplaatjes en versterkte veren erin
lSoKFUM.jpg


En verse olie, ziet er altijd zo mooi uit door dat venstertje hahaha
1AV10up.jpg
 
Het is nu echt Lego...

Motortje was bijna klaar, maar toch vond ik het nodig om dat ding maar eens een keertje de tuin in te duwen om te kijken hoe die er in het daglicht uit ziet...

Eigenlijk vind ik het niks... Stuur is te hoog, zitje is te kort en aangezien een vriend van mij (motorfanaat eerste klas, rijdt ook motor in dienst van de overheid :X )vertelde dat zijn collega's mij graag van de weg zouden halen omdat mijn kentekenplaat voor mijn achteras zit, knal ik dit project de prullenbak in :Y :Y :Y
pSdOfVE.jpg

wD5s7XC.jpg

66YMJam.jpg

Dusssss.... P R U L L E N B A K!!!

Ik was aan het twijfelen aan het begin van dit project, of een custom-achtig iets of een cafe-fighter ding...

Vanavond maar ff de risers eraf gehaald, stuur eraf, stoeltje eraf en ik ga maar weer verder knutselen...
Clip ons erop, kontje erachter gehangen... jep, ik vind het nu al weer 10x beter :Y

Misschien staat dit project nu weer in de verkeerde rubriek... Want een cafe fighter / racer / whatever it will be :]
Nn2THbt.jpg
 
Jep, het idee was idd leuk hahaha

Maar goed, we gaan gewoon weer even verder prutsen ;)
 
Zojuist even mijn 'oude' stoelframe even aangepast, oftewel plaats voor het zitje verlengd en even een opstaande lip erop gelast.... Als ik gas geef, dan wil ik wel blijven zitten :9
hIGht23.jpg

En nee, ik had niet alle verf verwijderd voordat ik ging lassen :X

Het kontje pas gemaakt op het nieuwe frame
NZXCcYf.jpg


Het schijnt "HET" recept te zijn voor een Café Racer, 1 rechte lijn van kont tot kroonplaat en dat is best gelukt :+
y8Dw8ji.jpg
 
Je kan nu ook op een normale manier een kentekenplaat monteren, da's wel weer handig.
 
En toen wastie klaar :)

Wat het is geen idee, beetje cafe racer, beetje streetfighter maar ikzelf vind het best een leuk ding zo...

5Zr356K.jpg

uIpb0i0.jpg

0p6s2Go.jpg

NhQLSbb.jpg

M4MI3Z0.jpg
 
de kont vind ik persoonlijk iets te "iel", maar verder is het een rete gaaf ding geworden.
 
:o :o :o Dit zit toch voor geen meter :] ziet er wel agressief uit!

Hihi valt wel mee hoor, ik denk zelfs dat het zitje comfortabeler is dan het standaard zitje ;)

Verder zit het echt heerlijk, lekker smal zodat ik nog meer gevoel heb met de motor. Ik kan nu echt letterlijk heel mijn benen om het (soms super hete) frame vouwen.

Verder heb ik ook de achterschokker op standje comfi staan :Y

Allen bedankt voor de positieve reacties! :)
 
Als finishing touch de koplamp nog iets lager, in lijn met kont/tank? Net iets moderner als neo cafe fighter :]

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan