'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

nee, ik ga dit jaar maar een keertje niet. Afgelopen 3 geweest, ik vond het wel even best nu
 
Te leuk om niet te delen!😂

full
 
Tnx!Ja hij zit weer in elkaar (alleen kuip-/ruitschade en kapotte spiegel). Net zoals op de foto zelfs.. die is van voor t ongeluk.

Inderdaad een gave motor zeg!

Ik rijd nu nog een (prachtige) R1100S. Volgende week komt er bij Oscars motorservice een 2e hands Laser demper met cat-vervanger op. En ook heb ik carbon "sierdoppen" voor de cilinders gescoord (zijn zeldzaam voor de single spark uitvoering). Dus ik moet en wil nog wel een tijdje door met mijn huidige schatje ;)

Maar mijn volgende motor wordt zeer waarschijnlijk wel de K1200S. Ben zeer gecharmeerd van de geel-zwart-grijze uitvoering. Het schijnt een handelbaar beest te zijn toch?
 
...
Maar mijn volgende motor wordt zeer waarschijnlijk wel de K1200S. Ben zeer gecharmeerd van de geel-zwart-grijze uitvoering. Het schijnt een handelbaar beest te zijn toch?

Ja voor +/- 130 Nm en 165 Pk is het een zeer handelbare 4 cilinder motor. Natuurlijk power te over en het merendeel gebruikt geen mens, maar het is toch lekker dat je altijd voldoende vermogen hebt om snel weg te wezen. De BMW elektronica regelt wel e.e.a. maar houdt je ook goed op de weg.

Ik vind hem heerlijk sturen (het is geen supersport of naked) ondanks zijn gewicht van 245kg, en stabiel in de bochten en bij alle snelheden. Stapvoets moet je de koppeling bij gebruiken, dat dan wel. Zithouding is top. Ik wilde sportief zitten maar wel enigszins recht op. Met mijn 1m94 kan ik dat hierop goed en heb ik de keuze: een beetje naar voren zitten voor rechtop en naar achter voor sportief. Ook de cardan vind ik erg prettig.. dat scheelt een hoop smeren.

Hiervoor reed ik een Kawasaki Z750 en wilde net even wat sportiever, wat meer power en wat meer weerbescherming omdat ik toch best km maak. Dat heb ik allemaal gevonden in deze BMW.
 
Laatst bewerkt:
Hiervoor reed ik een Kawasaki Z750 en wilde net even wat sportiever, wat meer power en wat meer weerbescherming omdat ik toch best km maak. Dat heb ik allemaal gevonden in deze BMW.
Wat sportiever t.o.v. een Z750 en dat vinden in een BMW? :? Is het een M3 of M4 _O-
 
Gaan er morgen nog mensen rijden? Zaterdag wil het helemaal warm worden maar ook tering druk op de weg natuurlijk, denk bbq zaterdag !
 
Terug
Bovenaan Onderaan