Honda cb1 op 2 cilinders

7 apr 2018
6
0
Hallo allemaal met pascal ik heb een vraag over mijn honda cb1 . Hij loopt op 2 cilinders dus blijfen 2 uitlaat pijpen koud ) hij krijgt benzine en vonk op alle 4 , maar als ik de draaden achter op de bobine omwissel naar de andere bobine die van de cdi kast komen lopen de andere 2 cilinders die het daarvoor niet deden !! . Mijn conclusie bobines en kabels , cdi zijn oke . Rara wie o wie
Gr pascal
 
leg eens beter uit welke draden je omwisselt, want als je beide draden van CDI naar de bobijnen omwisselt, krijgen cyl 2 en 3 het ontstekingstijdstip van 1 en 4 en omgekeerd, en dan is het onmogelijk dat er ook maar 1 cylinder werkt.
 
Hoi bedankt voor het reageren de 2 linker cilinders doen het niet daar gaat 1 bobine naar toe met 2 bogiedoppen en ng een bobine voor de andere 2 cilinders de bobines zijn aangesloten met 2 schuifjes (draaden) als ik die verwissel met de andere bobine dan doen de 2 cilinders die het niet deden nu wel . En de andere het niet dus 2 cilinders lopen steeds en 2 niet doordat ik het omdraaide kon ik zien dat de bobine of kabels het gewoon doen die het daarvoor niet deden
 
zet even je bougiedoppen goed en hij draait weer op 4 cylinders.

ken de CB1 niet, maar waarschijnlijk : linkse bobijn moet naar cylinders 1 en 4, rechtse bobijn naar 2 en 3. en anders omgekeerd : links 2 en 3, rechts 1 en 4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan